מעטי מעטים הם האנשים אשר יכולים לא לאכול מאפי שמרים, נודה שאנחנו לא נמנים עליהם, וכשיש מאפי שמרים אנחנו לגמרי עטים עליהם. במכלול מאפי השמרים ניתן למצוא מאפים מלוחים ומתוקים כאחד, ושניהם מעולים כל אחד בגזרתו שלו. אספנו לפניכם את מיטב מאפי השמרים כדי שגם אתם תוכלו להתמכר ביחד איתנו.

פיצה ריחנית

האם יש מאפה שמרים ממכר יותר מפיצה??? אין. אי אפשר לעבור ליד פיצרייה ברחוב מבלי להיעצר לידה ולרכוש סלייס מפנק או לפחות להתענג על הריח הנהדר שלה ולחשוב מחשבות נעימות על פיצה. תאמינו או לא אבל מאחורי המאפה יש יותר מאשר רק מתכון לפיצה , בצק שמרים, רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה, יש כאן פסיכולוגיה שלמה על אופי האדם ואהבותיו, ומסתבר שהיא לא במקרה כזו ממכרת, היא כזו משום שהיא מורכבת מכל חומרי הגלם הכי טעימים שיש אשר חוברו להם יחד ליצירת פאר אחת העונה לשם – פיצה!

סופגניות לא רק בחנוכה

אומנם סופגניות שמנמנות ומטוגנות שעשויות מבצק שמרים הן תענוג ששמור לחנוכה או יותר נכון לחודשיים לפני חנוכה ובחג עצמו, אך ניתן למצוא סופגניות שמנמנות ומטוגנות לאורך כל השנה, רק שלרוב אלו יופיעו עם חור במרכזן וציפוי מעליהן במקום מילוי בתוכן. אם להיות ממש כנים, זה לא באמת משנה כל עוד מדובר בבצק שמרים מטוגן, שהוא הרי הבסיס לכל הטוב והממכר הזה.

עוגות שמרים מכל טוב

עוגות השמרים הן מאפה ממכר משכבר הימים. אלו העוגות שהכי מאופיינות עם סוף השבוע ועם ה”קינוח לאורחים שמגיעים”. עוגות שמרים אפשר למצוא במגוון מילויים רחב, דבר שמצד אחד מאפשר לכל אחד למצוא את העוגה עם המילוי הכי אהוב עליו, ומן הצד השני הופך את העוגה לבלתי אפשרית לסירוב. בצק השמרים אשר עוטף את המילוי משדרג את טעמו כיוון שהוא עטוף בבצק רך רך וטעים וטעים.

חלות שבת נהדרות

חלות לשבת הן הכי מאפה שמרים ממכר. בין אם מדובר בחלות גדולות, רכות ואווריריות שאיתן ננגב את הרוטב של הדגים או כל רוטב אחר אהוב לצורך העניין, ובין אם מדובר בחלות מתוקות לבוקר של יום שבת ונכין מהן פרנץ’ טוסט נהדר. היופי בחלות הוא שגם לאחר שנשארו מהן שאריות שהתייבשו לגמרי עדיין, ניתן להפיק מהן מטעמים, למשל ברד פודינג, אחד הקינוחים האהודים ביותר במטבח הבריטי שבו משולבות שאריות חלה יבשות ביחד עם חמאה, ביצים, סוכר, מעט תבלינים למי שרוצה להעשיר את טעמי המנה ואפילו פירות יבשים. כך יוצא למעשה שממאפה שמרים מפנק וממכר יוצאים שלל מתכונים נהדרים למאכל ממכרים לא פחות.

לחמניות מתוקות שהן ממש פינוק

לחמניות מתוקות מוברשות במי סוכר שזה עתה יצאו מן התנור הן פינוק אמיתי. בעודן יוצאות החוצה חמות וממלאות את הבית בריח שמרים וסוכר, אפשר לבצוע אותן ולהכניס לתוכן חמאה או חמאה עם ריבה אהובה כמו תות, משמשים, תפוז סיני ועוד. לחילופין ניתן למלא אותה בממרח אוכמניות או דובדבנים או עם ממרח של שוקולד – מי יכול לעמוד בפני לחמנייה מתוקה שכזו? 

פוקאצ’ות במגוון תוספות

גם פוקא’צות שנאפות בחום גבוה ממש כמו בצק הפיצה הן חוויה קולינרית נהדרת. את הפוקאצ’ה אפשר לאכול בגרסתה הפשוטה עם מעט שמן זית, שום טרי ועלי תימין, ענפי רוזמרין או אפילו זעתר טרי טרי. אפשר להוסיף לה גבינת לאבנה, גבינת שמנת או אפילו חמאה, מגוון ממרחים כמו טפנד זיתים, עגבניות מיובשות ופסטו. אפשר גם לצוות אליה מנת אנטיפסטי כאשר על גבי הפוקאצ’ה יונחו חצילים, קישואים ופלפלים קלויים ויעניקו לה טעמים וניחוחות של מאפה שמרים ממכר שאין שום סיכוי לסרב לו.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן