הבצק של המלאווח הוא אחד הבצקים הכי טעימים שיש. משהו באופן שבו הוא נפתח, כולו שכבות שכבות של בצק שמשני צידיו יוצא קראנצ’י בצורה בלתי רגילה. יש המון סגנונות שבהם ניתן ליהנות מהמלאווח לא רק בגרסתו הרגילה והפשוטה. בדיוק לשם כך הכנו עבורכם רשימה עם כל הרעיונות שאפשר להכין ממלאווח.

פיצלאווח

את הפיצלאווח רבים מכירים, אך ישנם סגנונות שונים להכנתו. יש אפשרות להכין אותו בתוך במחבת ויש אפשרות לאפות אותו בתנור.

  • במחבת – מי שמחפש להכין מתכונים ב-10 דקות זה המתכון עבורו. הפיצלאווח של המחבת הוא כזה שמניחים בו את המלאווח וממתינים מעט עד שהחלק התחתון יהיה מבושל. כעת, פותחים את מרכז המלאווח ומסירים את החלק העליון, כאשר החלק התחתון נותר במחבת. על החלק הזה שמים קטשופ או רסק עגבניות מתבלים עם מלח, פלפל, אורגנו, שום גבישי אפשר גם להוסיף מעט צ’ילי חריף. ברגע שסיימתם להכין את הרוטב, אפשר לפזר גבינה – צהובה, מוצרלה, בולגרית, צ’דר, עיזים או כל גבינה אהובה אחרת. אפשר גם לפזר תוספות כיד הדמיות הטובה, פטריות, תירס, זיתים, עגבניות, בצל ואפילו טונה למי שאוהב. לסיום, מחזירים את החלק העליון של המלאווח והופכים אותו כדי שהגבינות ימסו ויחברו את שני החלקים יחד. לאחר שאתם מוציאים את הפיצלאווח מהמחבת אתם יכולים לחתוך אותו ל-8 חתיכות ממש כמו פיצה.
  • בתנור – גרסת התנור דומה מאוד לזו של המחבת רק שכאן נניח את המלאווח על תבנית אפייה עם נייר אפייה. לאחר מכן נכין את הרוטב, גבינה ותוספות ממש כמו בפיצה רגילה. את הפיצלאווח של התנור יש לאפות כחצי שעה בתנור בחום של 180 מעלות – התוצאה: לא פחות מדהימה. ההבדל: הטעם של הבצק כשהוא במחבת או כשהוא נאפה בתנור. בשני המקרים זה יוצא טעים.

בורקס מלאווח

הבצק של המלאווח הוא נהדר להכנת מאפים ולא רק לאכילת המלאווח כפי שהוא.  תוכלו להכין ממנו בורקס פיצה טעים, למלא אותו עם גבינות ולהכין זיווה, אפשר למלא אותו במלית של תפוחי אדמה או פטריות ואפילו תרד ולהכין ממנו מגוון בורקסים נהדרים במרקם בצקי שונה וטעים עוד יותר מבצק העלים או הפילאס המסורתי. לצד הבורקס אפשר להגיש ביצים קשות, סלט ירקות קצוץ עם עגבנייה, מלפפון, בצל קצוץ, פטרוזיליה והרבה מיץ לימון, שמן זית ומלח. אפשר גם להוסיף טחינה וחומוס, סלט של כרוב במיונז, סלט גזר חריף ועוד שלל סלטים טעימים ונהדרים.

קינוחי מלאווח

תאמינו או לא אבל אפשר ליצור קינוחים מדהימים מבצק המלאווח. אחד הקינוחים הללו הוא פאי תפוחים. כדי להכין אותו צריך לתת לבצק המלאווח להפשיר מעט ולהכניס אותו לתוך תבנית של פאי. ודאו שהגודל של התבנית מתאים למלאווח, אם לא רדדו אותו מעט ובזהירות. הכניסו אותו לתוך התבנית של הפאי. כעת, עברו להכנת מלית התפוחים. את תפוחי העץ יש לקלף ולפרוס דק. זלפו מעט מיץ לימון כדי למנוע מהתפוחים להשחיר והמשיכו בתהליך ההכנה. המיסו סוכר וחמאה במחבת וקרמלו מעט את התפוחים, הוסיפו קינמון ופודינג וניל וערבבו הכול יחד. הכניסו את המלית אל בצק המלוואח והכניסו לאפייה של חצי שעה עד ארבעים דקות. בסיומו יצא לכם פאי מלאווח תפוחים יפהפה וטעים במיוחד!

אפשרות נוספת לקינוחי מלאווח היא ליצור רולדה מבצק המלוואח. תוכלו להשתמש בגבינת ריקוטה ולהמתיק אותה עם מעט וניל או לחילופין להשתמש בקליפות תפוזים מסוכרות חתוכות דק דק, מעורבבות היטב עם הגבינה. מי שאוהב את טעמי הג’ינג’ר יכול לשלב אותם בגבינה גם כן. את הבצק של המלאווח רדדו למלבן מאורך, מרחו את הגבינה על המלבן וגלגלו אותו בעדינות. כעת מרחו עליו מעט ביצה להברקה, תוכלו לחרוץ חריצים על חלקו העליון של המלאווח והכניסו לתנור. לאחר שהאפייה תסתיים בזקו מעל הרולדה שלכם מעט אבקת סוכר. 

קרדיט-  pixabay

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן