כל ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

בתי אבות ודיור מוגן משרתים מטרות שונות ונותנים מענה לאנשים בגילאים מבוגרים עם צרכים ויכולות תפקוד שונות.
אם הגיע השלב של ההורה למצוא מסגרת למגורים, קיימת חשיבות גבוהה להכיר את 2 המסגרות אות ההבדלים ביניהן בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה.
אז להלן ההבדלים העיקריים בין בתי אבות לדיור מוגן:

המטרה אשר עומדת מאחורי כל מסגרת
בתי אבות הם מתקני מגורים המספקים שירותי סיעוד הניתנים על ידי צוות מיומן 24 שעות ביממה לאנשים שיש להם צרכים רפואיים מורכבים, מוגבלויות או מחלות כרוניות. הם מציעים סיוע בפעילויות חיי היומיום (ADLs) ושירותי בריאות.
יחד עם זאת, ניתן למצוא גם בתי אבות אשר מיועדים או מציעים מחלקות ייעודיות לדיירים עצמאים. לעומת זאת, בתי דיור מוגן, מיועדים לאנשים שיכולים לתפקד באופן עצמאי אך עשויים להזדקק לסיוע או תמיכה מינימאלית. בית דיור מוגן מספק איזון בין חיים עצמאיים וגישה לסיוע בעת הצורך.

רמת הטיפול הרפואי והסיעודי
בתי אבות מציעים טיפול ברמה בסיסית יותר, אשר כוללים מענה בעיקר על צרכים רפואיים שונים כמו סיוע בניהול תרופות, שירותי שיקום וטיפול סיעודי מסביב לשעון. לתושבים יש לרוב אתגרי בריאות וניידות משמעותיים.
לעומת זאת, בכל מה שקשור לטיפול הרפואי. בדיור מוגן הדיירים אמורים להיות בעלי עצמאות גבוהה יותר, אך עשויים לקבל סיוע במשימות מסוימות, כגון משק בית, הכנת ארוחות או שירותי טיפול אישי, לפי הצורך.

עצמאות הדיירים
לדיירים בבתי אבות יש לרוב מגבלות על עצמאותם עקב בעיות בריאותיות משמעותיות. המתקן נועד לתת מענה לצרכים הספציפיים של אנשים עם מצבים רפואיים מורכבים. לעומת זאת, בבתי דיור מוגן מושם דגש על עצמאות. הדיירים יכולים לגור ביחידות או בזוגות בדירות עצמאיות, תוך שמירה על מרחב המחיה והשגרה היומיומית שלהם. הסיוע ניתן לפי הצורך, המאפשר לתושבים לשמור על רמה גבוהה יותר של אוטונומיה.

פעילויות חברתיות
בתי אבות עשויים להציע פעילויות חברתיות ופנאי, אך אלו מותאמות לרוב לצרכים וליכולות של דיירים עם מצבים רפואיים מורכבים.
לעומת זאת, בתי דיור מוגן הנחשבים ליוקרתיים יותר, מציעים מגוון רחב של פעילויות עשירות: טיולים, חוגים, הרצאות, סרטים, הצגות ועוד מגוון רחב של פעילויות חברתיות.  

מתקנים
בדיור מוגן המתקנים יהיו לרוב מושקעים ויוקרתיים יותר בהשוואה לבתי אבות. במתחמי דיור מוגן רבים מציעים מתקני כושר ופנאי כמו: חדרי כושר, בריכת שחייה, אולמות אירועים ומשחקים ועוד..
דיור ומחיה
לרוב הדירות בדיור המוגן תהיינה מעוצבות ומושקעות, ובנוסף יהיה מדובר בדירות פרטיות. לעומת זאת בבתי אבות החדרים יהיו בסיסיים יותר ולרוב, יהיו מיועדים ל-2 או 3 דיירים.
עלויות
אומנם זה יכול להישמע כי טיפול סיעודי בדרך כלל יקר יותר מדיור מוגן בשל רמת הטיפול והשירותים הרפואיים הגבוהים יותר. אבל, ניתן לקבל סיוע במימון העלויות של בתי אבות ולכן, העלויות הכוללות תהיינה לרוב נמוכות יורת מאלה של דיור מוגן – לרוב גם יהיה מדובר בעלות חודשית בלבד, להבדיל מדיור מוגן שם יידרש לתת גם פיקדון כספי.
בכל מקרה, המימון של מחיה בדיור מוגן הוא מימון עצמאי ולא ניתן לקבל סיוע חיצוני.

לסיכום, יש לא מעט הבדלים בין דיור מוגן לבית אבות, ובכל מקרה בעת ביצוע הבחירה, ההמלצה היא להתעמק בהבדלים וכמובן, גם להגיע ולבקר בכמה שיותר מקומות בדרך למציאת המסגרת אשר תענה על מלוא הדרישות, הצרכים והציפיות ותאפשר לאותו הקשיש מענה על כל צרכיו ואת רמת החיים הגבוהה ביותר אותה הוא יוכל לקבל.

קרדיט ל-pexels

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן