שיקום פה ולסת: מה זה כולל?

עולם שיקום הפה והלסת מורכב ומסועף. ככמות הבעיות, כך כמות הטיפולים, ואף מעבר לך, שכן ישנם לעיתים קרובות, כמו בכל דבר בחיים, מספר טיפולים וגישות טיפול שונות לאותה הבעיה. בגדול מאוד, התפקיד של מומחי שיקום הפה והלסת הוא להחזיר או להביא את הלסת לתפקוד אופטימלי ולמראה אופטימלי. זה כולל בניית עצם, השתלת שיניים, ועוד.

פגיעות בתפקוד ובמראה הלסת מתרחשות בעיקר על רקע של:

  • חבלה וטראומה – כמו במקרים של תאונות דרכים
  • הזנחה וטיפול לקוי – כאשר אדם לא דואג לבריאות השיניים שלו, ומחלה כרונית פוגעת לאורך זמן בחוזק ובמבנה השיניים והלסת
  • טיפולים רפואיים מסויימים – למשל במקרים של הקרנות וטיפולים כימותרפיים מן הידוע שנזקים שונים עלולים לקרות ללסת ולשיניים של החולה האונקולוגי, נזקים שידרשו טיפולים מתאימים
  • גנטיקה – לעיתים מדובר בתהליכים כירורגיים שונים על רקע גנטי בלבד, כלומר אנשים שבאופן טבעי הגיעו לעולם עם תנאים פחות אופטימליים בכל הנוגע לאסתטיקה ולבריאות השיניים, וייהנו משיפור משמעותי באיכות החיים לאחר טיפול של שיקום הפה והלסת

מה חשוב שתדעו על השתלת השיניים:

כשצריך להשתיל שיניים, צריך שהלסת תהיה במצב לקלוט את השתל. שתלים מוחדרים ומוחזקים בעצמות הפנים, או ליתר דיוק בלסתות. הסיבה היא הצורך בבסיס חזק ואיתן לשן, כדי שהשן תהיה יציבה ממש כמו שן שגדלה מן השורש, שן הקבועה בבטחה ומאפשרת לעיסה, כתישה ושימוש שוטף. השתלת עצם היא תהליך שיש לבצע במידה ומצב העצם הנוכחי לא מאפשר החדרה בטוחה של שתל, שכן אין בסיס מספיק חזק לאחוז בו.

להשתלת העצם שם נוסף, והוא הרמת סינוס. לא משנה באיזה מהשמות נתקלתם, מדובר בסופו של דבר בתהליך שנועד לענות על אותו הצורך. ההבדל בשמות מייצג הבדל במיקום בניית העצם, כאשר מיקומים ספציפיים דורשים פעולה ספציפית. הרמת סינוס מתייחסת לאזור הסינוסים, וספציפית מאוד למקרים בהם יש לבנות עצם שתקלוט שתלים באזור השיניים הטוחנות בואך הסינוסים בלסת העליונה.

מה זה אומר בפועל?

אז כעת, אחרי שהבנו פחות או יותר במה מדובר (בניית עצם כדי להשתיל בתוכה הברגה עליה תולבש שן חדשה), בואו נתייחס רגע להליך עצמו. דבר ראשון יש לזכור כי מדובר בהליך כירורגי, כלומר ניתוח, הליך פולשני המתבצע אך ורק על ידי מומחה בשיקום פה ולסת.

למזלנו, הטכנולוגיה של ימינו, לפחות במרפאות המתקדמות המיישמות את מה שיש לחזית הטכנולוגיה להציע, מאפשרת לכם לעיתים לעבור תהליך אוגמנטציה של העצם במפגש אחד בודד.

בתהליך עצמו נלקחת רקמת עצם מהגוף שלכם, או שיהיה שימוש ברקמת עצם סינטטית. הרקמה הנבחרת תמוקם במקום בה עליה להתבסס, ותקובע למקום באמצעים שונים, לפי החלטת הרופא המבצע. לאחר מכן, ובאופן טבעי כחלק מתהליך הריפוי, הרי שהגוף יבנה את עצמו סביב ותוך הרקמה החדשה, יהפוך אותה לחלק ממנו, ויאפשר איחוי חזק מאוד לקיבוע השן החדשה!

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן