צילום מקצועי של מוצרים ותכשיטים עבור חברות ועצמאים

צילום מקצועי לעסקים  ועצמאים יכול לתרום לקדם את המוצרים שאתם משווקים. חברות ויצרנים שמייצרים מוצרים חדשים צריכים צילום מוצר כדי להשתמש בו בין אם באתר שלהם או לפרסומות ואז ישנו צורך בצלם מוצרים. כמו כן, ישנן חברות שמייבאות תכשיטים או מייצרות בארץ, כמו כן גם צורפים ומעצבי תכשיטים שגם הם צריכים צילום תכשיט מקצועי כדי לקדם את המכירות שלהם בין אם באתר או בפלטפורמות שונות שאפשר למכור שם את המוצרים שלכם. בכתבה זאת אני אציג דוגמאות ואדון בסוגיות שונות שיש בתחום.

צילום מוצרים

צילום מוצרים היא נישה. צלם מוצרים שצלם בסטודיו לצילום הוא אדם טכני וגם יצירתי. מבחינה טכנית הוא מבין בתאורה טובה, בזוויות מחמיאות שמראות את המוצר בזווית הטובה ביותר, הוא יכול להיות קצת יצירתי ביצירת קונספט בשביל המוצר במידה והלקוח יודע להעביר לצלם את המסר שהחברה רוצה להעביר. 

צילום מוצר שמפו בבריכה בסטודיו לצילום

צילומי מוצר מושקעים משמשים לרוב פרסומות ולא כתמונת פקשוט של מאות מוצרים על רקע לבן. כשתמונה אחת דורשת השקעה רבה, רוצים לקבל אפקט מהפרסומת ולכן מריצים פרסומת על תמונה עוצמתית. עם זאת, כשיש צורך לצלם מאות מוצרים, הצילום פשוט יותר ומצלמים על רקע לבן ומריצים את הצילום כמו פס יצור. בשיחה הראשונית צלם מוצרים אמור לשאול את הלקוח לאיזו מטרה נועד הצילום, לפי התשובה הכל יהיה ברור, רמת השקעה ועלות הצילום.

בעניין המחיר של צילום מוצרים, יש הבדל גדול בין לצלם מוצר אחד לפרסומת לבין צילום מאות מוצרים למטרת פקשוט כקטלוג לאתר. גם ביניהם המחיר משתנה, וגם מחיר ישתנה כתלות בכמות המוצרים שיש לצלם.

יש גם נישה נוספת צילום מוצרים לאמנים, ביניהם פסלים, ציירים, אומנים שעובדים בעץ ובזכוכית ומכתת.

צילום פסל (פסלת אתי ירמיהו)

צילום לפסל שעובד עם ברזל ואבן

כמו כן, בתוך צילום מוצרים יש נישה שנקראת צילום לאתרי אינטרנט ופקשוטים. המושגים האלה הם לא אותם מושגים ולכן אני אעשה סדר. צילום לאתרי אינטרנט יכול להיות גם צילום פקשוט, אבל ההבדל המהותי הוא שצילום פקשוטים זהו צילום מוצר על רקע לבן(בין אם צולם כך או נגזר בעריכה) וצילום לאתרי אינטרנט יכול להיות גם צילום כזה(פקשוטים) אבל לא חובה, יכול להיות כל סוג רקע וגם יכול לשמש גם לפרסומות, יכול להיות מצולם על רקעים שונים ולא רק רקע נייר בצבע אחיד, אלא גם רקעי בד, עם או בלי הוספת אביזרים שונים כדי לייצר אווירה.

צילום מוצר ביגוד יוקרתי לתינוקות

סוג נוסף של מוצרים שאפשר לצלם הוא ביגוד. יש כל מיני סוגי בגדים בשוק ואחת הנישות היא ביגוד לתינוקות. כאן צירפתי צילום סט בגדים לתינוקות, תמונת מוצר על רקע לבן גזור, כלומר פקשוט בשפה המקצועית. העניין הוא שרקע האתר שלכם לרוב הוא לבן ולכן תמיד העדפה קלאסית היא שצבע הרקע יהיה גם לבן. לרוב צלם מוצרים יגזור את הרקע בעריכה.

צילום למטרת רפרודוקציה

לפעמים ישנם מקרים שצריך לצלם כדי לעשות שכפולים( רפרודוקציה) או למטרות ארכיון. למשל, ציירת שרוצה לעשות צילום של עותק יחיד של ציור, כדי להדפיס אותו בהרבה עותקים וגם על מוצרים כמו חולצות. דוגמה נוספת היא מוזיאון או גלריה, שצריכים צילום של עותק יחיד של יצירת אומנות, ציור או פסל.

דוגמה של ציור שצולם למטרת רפרודוקציה

 

צילומי אווירה למוצר

צילומי אווירה למוצר הם תמונות שמייצרות תחושה שהמוצר נותן או שימוש במוצר. למשל דיאודורנט, אפשר לעשות תמונה של אווירה נעימה בבית כשרואים את הדיאודורנט בפריים. לעומת זאת שימוש במוצר, יכול להיות כמו שימוש שואב אבק למשל או מוצר כמו מסור לנגרים.

צילום אווירה למוצר נגרות(מסור) Credit: Pixabay – ArtTower

 (Credit: Pixabay voltamax)

עוד דוגמה של שימוש בכלי ציוד רפואי של אחיות כמו מסכת. במקרה הזה התמונה היא לא של מוצר רפואי, אלא בשימוש של אחות במוצר הזה.

צילום תכשיטים

צילום תכשיטים נחשבת כתת נישה בצילום מוצרים. כלומר כל צלם מוצרים לרוב יודע לצלם מתכשיטים אבל יש צלמים שמתמחים רק בצילום תכשיטים. זאת מומחיות מעולה אך קשה למצוא צלמים בארץ שעוסקים רק בזה(בעיניי בגלל הביקוש הנמוך בתוך הנישה).

צילום תכשיט של צורפת ומעצבת תכשיטים רחלי

דוגמה לצילום תכשיטים למעצבת וצורפת. במקרה הזה, אפשר היה לצלם את התכשיט שוכב ולא תלוי כפי שעשיתי, וגם לקשט ברקע עם כל מיני דברים, אך במקרה הזה הצילום הוא נקי, על רקע לבן. בגלל הקושי שיש לצלם תכשיטים קשה לקרוא לזה צילומי פקשוט כי צילום מסוג זה יותר פשוט וזה לא המקרה עם צילום תכשיט.

איפה זה ישרת אתכם? אם תצלמו עם צלם תכשיטים מקצועי, תקבלו תמונות איכותיות, ברזולוציה גבוהה, שאפשר גם להדפיס על שלטי חוצות. צלם שמבין טוב בתאורה מאוד מדויקת, ידע בעבודה עם מרככי אור. צלם תכשיטים לא מעט נתקל בהשתקפויות של תכשיט, פגמים שונים שיש עליו שצריך לרטש בעריכה, צריך להעביר את הצבע המדויק של תכשיט, ואם יש כיתוב/חריטה, צריך להראות בצורה חדה את הכיתוב כך שהוא לא יבלע בתוך התכשיט.

צילום תכשיט

בדוגמה הזאת גם נוסף בעריכה מימד לתכשיט, כלומר “צלע פנימית” שצוירה בצורה מלאכותית שלא היה כך בצילום(בצילום יוצא מטושטש)

צילום תכשיט עם אבן חן

תכשיט זה צולם תלוי ונגזר בעריכה.

אם יש מטרה אומנותית, צלם תכשיטים יכול גם לעשות ולהשתמש ברקעים שונים. למשל “פרספקס” או לוח עץ שאפשר לצבוע אותו או זכוכית עם טקסטורה.

צילום תכשיט על לוח צבוע בספריי נוצץ כחול

צלם תכשיטים יכול לצלם תכשיטים על זכוכיות שונות.

צילום שרשרת על זוכית כחולה

במקרה הזה היו גם קישוטים שונים של דברים שלא קשורים לצילום וזה מתאים לתמונות אווירה של תכשיט ולאו דווקא כפקשוט.

לוח עץ שנצבע בפרטיי צהוב למטרת צילום תכשיט

כשעושים שיקול לצלם תכשיטים, תחשבו על הדברים הבאים

  • האם המוצר יהיה באתר או שזה הולך לפרסומת
  • מהי כמות המוצרים שתרצו לצלם
  • מהיר רמת העריכה שאתם רוצים שתהיה (האם להוריד כל שריטה בתכשיט או שזה לפקשוטים)
  • האם בצילום טבעות אתם רוצים את כל התכשיט בפוקוס (יכול לייקר את הצילום)
  • האם יש צורך לשלב רקעים שונים או אביזרי קישוט (דורש מצלם להשקיע בנוסף)
  • תחשבו על קומפוזיציות, האם התכשיט צריך להיות מצולם עומד בזווית, שוכב או תלוי
  • תחליטו לעצמכם על כמות הזוויות שאתם רוצים פר כל תכשיט(משפיע על המחיר הסופי)
  • תשלחו לצלם דוגמה איך אתם הייתם רוצים את התכשיטים שלכם להיות מצולמים

ויש עוד לא מעט שיקולים שכדאי שתחשבו עליהם כשאתם יוצאים למסע צילום עם צלם. צילום בסטודיו לצילום בסביבה מבוקרת תניב תוצאות טובות עם צלם טכני טוב שיודע להקשיב לכם. לא תמיד שווה להתמקד במחיר, מה שהרבה לקוחות מתבססים עליו, תבינו מה הבידול של אותו צלם , ידע טכני, רמת הצילומים שלו וכו’. המחיר חשוב אבל אל תתנו להחלטה שלכם להיות מבוססת על סמך המחיר, כי הפרמטרים האחרים הם הרבה יותר חשובים. מחיר זול עם תוצאות ככה ככה גם לא ימצאו חן בעיניכם.

שמחתי לשתף איתכם את הידע שלי בנושא צילום מוצרים ותכשיטים, מקווה שנהניתם.  יכולים לראות דוגמאות שונות של צילומים באתר שלי https://photostudio.co.il/

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן