מהם מדדי הבורסה ואיך אפשר להשקיע בהם?

הבורסה היא המקום שבו מתנהל המסחר של שוק ההון. בבורסה נמצאות חברות שמציעות לנו, הלקוחות, לקנות חלקים מהחברה. הרווחים בבורסה מבוססים על ההנחה שהערך של החברה יעלה ומתוך כך גם הכסף שהשקענו בה יהיה שווה יותר. כאן נספר לכם מהם מדדי הבורסה, ומהי הדרך בה ניתן להשקיע בהם.

מדדי הבורסה

מדדי הבורסה הם אוספים של חברות שנסחרות יחד בתור מדד אחד. כל חברה שנסחרת בבורסה עומדת בפני עצמה, והמדדים הם אלו שבהם מאוגדות כמה חברות יחד. מדדים בבורסות בעולם הם מכשיר פיננסי ידוע ובניהם ניתן למנות את הנאסדק, הP&S והדאו ג’ונס. מדובר על המדדים החשובים ביותר בעולם, וחלק ניכר משוק ההון העולמי סובב סביב המדדים הללו.

השקעה לטווח ארוך

הכלל החשוב ביותר בעת מסחר במדדי הבורסות הוא לא להסתכל על הטווח הקצר. המדדים מושפעים מכל האירועים שמתרחשים בעולם, מה שאומר שהם גם יכולים לרדת בטווח הקצר. בעתיד הרחוק הכסף שלכם כנראה יהיה שווה יותר, וזו הסיבה שההשקעה הזו מתאימה למי שרוצים להשקיע לטווח הארוך. לאלו המעוניינים להתחיל וללמוד מהן מדדי הבורסה בישראל, ובעולם ואילו מדדים מתאימים לכם להשקעה, מומלץ להיכנס למדריך המקיף למדדים בבורסה של חתול פיננסי.

ללמוד להשקיע בקרן כספית

בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, השקעה בשוק ההון דורשת ידע וניסיון רב. למעשה, מדובר על תחום שכדי להצליח בו אתם חייבים ללמוד לא מעט. השקעה בקרן כספית לא תוביל אתכם להצלחה תוך זמן קצר, ומדובר על שנים רבות שבהן תצטרכו להיות מודעים למצב בעולם ולפי זה להחליט היכן להשקיע את הכסף שלכם.

בבלוג ‘חתול פיננסי’ תוכלו למצוא מידע רב שיעזור לכם ללמוד על השקעות.

איך אפשר להשקיע במדדים?

השקעה במדדים יכולה להיעשות דרך פתיחה של חשבון מסחר. חשבון מסחר הוא חשבון בנק שהכסף שיש בו נועד למסחר בבורסה, כאשר המסחר מתבצע על ידי ברוקר. כיום, הכל נעשה כמובן דרך הרשת, והדבר היחיד שאתם צריכים להחליט הוא באיזה לגוף לפתוח את חשבון המסחר שלכם. הדבר המרכזי שאתם צריכים לבדוק הוא מה גובה העמלות שהגוף הזה גובה עבור החשבון.

חתול פיננסי

החינוך הפיננסי בישראל למרבה הצער לוקה בחסר. גם מי שמבינים את החשיבות הרבה שיש בחיסכון והתנהלות כלכלית נבונה לא תמיד מודעים לצעדים הפיננסים שאותם כדאי לבצע. את המציאות הזו חתול פיננסי מנסה לשנות באמצעות הבלוג שלו. הבלוג עוסק בכל מה שאנחנו לא יודעים לגבי הכסף שלנו, ויש בו מידע רב שיכול לעזור לכם להגיע להשכלה פיננסית טובה.

לסיכום

שוק ההון יכול להיות מה שיהפוך אתכם לאנשים עצמאיים מבחינה כלכלית. במקום לתת לכסף שלכם לשכב בחשבון הבנק, אתם יכולים לגרום לו לעבוד בשבילכם. הדרך שבה זה נעשה היא השקעה של הכסף בבורסה, מתוך מטרה שהמדדים והמניות בהן השקעתם יעלו עם השנים. בבוא העת תוכלו למשוך את הכסף שלכם ולהנות מהרווחים שהוא עשה במהלך השנים בהן הוא היה מושקע.

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן