מתאמנים בטניס או כדורסל ? איך תשמרו על כף הרגל שלכם

צוות אתר ortoped4u

פעילות גופנית, מכל סוג שהיא, דורשת מאיתנו להתייחס לכל פרט ופרט בגוף שלנו, להקפיד ולתחזק אותו, על מנת שנוכל להמשיך ולבצע את הפעילות באופן סדיר, ללא שום מגבלות. מעבר לכך, חשוב שאנחנו נקפיד ונתחזק את הגוף שלנו באופן סדיר, בשביל שנוכל להמשיך בשגרת חיינו בכל עת. אם לא נעשה זאת, הרי לא נוכל, לא רק לבצע פעילות גופנית אלא גם לבצע פעילויות גופניות אחרות.

דוגמאות טובות לכך אפשר לראות בענפים כמו טניס או כדורסל, הדורשים מאיתנו לבצע תנועות שונות עם הרגליים, מה שמאלץ אותנו להתמודד, מעת לעת, עם פציעות וכאבים. כאלה שיכולים להשפיע בטווח הזמן הקצר על היכולת שלנו לתפקד ביום יום ובטווח הזמן הארוך, להגביל מאוד את היכולת שלנו להתאמן ולשחק.

איזו השפעה יש לעבודת רגליים על שחקני טניס או כדורסל?

בשביל להבין את החשיבות בהקפדה של שמירת כף הרגל והרגל בכלל עבור כל מי שמתאמן ומשחק טניס או כדורסל, צריך להבין תחילה איזה תפקיד יש לחלק זה, בפעילות שאנחנו מבצעים. עד כמה הוא פעיל ועד כמה הוא משמעותי.

במובנים רבים, עבודת רגליים היא הבסיס של שחקן טניס טוב ובוודאי עבור שחקן כדורסל. לא משנה אם מדובר במקצוען או חובב. כל המהות של התקפה או הגנה, קשור לעבודת רגליים. עמידה, תנועה במקום, ריצה, קפיצה. צריך לזכור שכל הדברים האלה מתבצעים במהירות, בכוח, ללא הפסקה.

אם ניקח שחקן כדורסל כדוגמא. אזי שהוא צריך לקפוץ כשהוא קולע או תופס ריבאונד, הוא רץ, לעיתים עושה תנועות סיבוביות ואחרות. אלו דברים שמשפיעים באופן מהותי על כף הרגל ועל התפקוד שלה. לא במקרה שחקנים מקצועיים וחובבים, מתמודדים עם פציעות שונות בכף הרגל, המשפיעות על התפקוד שלהם.

איך אפשר לשמור על כף הרגל?

חשוב לציין, גם מי שישמור על כף הרגל שלו בצורה אופטימאלית ויעשה את כל הדברים הנדרשים, לא יכול להימנע לגמרי מפציעות ובוודאי שלא יכול להימנע משחיקה לאורך זמן. בסופו של דבר, הגוף מזדקן ופעילות גופנית בעצימות גבוהה משפיעה עליו. אם רוצים להימנע מפציעות, מוטב לא לבצע פעילות בכלל או לעשות בעצימות מאוד נמוכה.

בשביל לשמור על כף הרגל, יש לבצע את הדברים הבאים:

בחירת נעליים – דבר ראשון שצריך לעשות זה לבחור נעליים מתאימות לכף הרגל. ישנם נעליים ספציפיות לענפי ספורט שונים, כך ישנם נעליים המתאימים לשחקני כדורסל או טניס. חשוב לבדוק שהנעל יושבת בצורה טובה ונוחה על כף הרגל ומספקת לה הגנה מיטבית מפני פגיעות, בקפיצה, ריצה ובכל תנועה.

מדרסים – שחקני טניס וכדורסל מקפידים להשתמש במדרסים מותאמים באופן אישי. אותם הם מניחים בתוך הנעל ומשתמשים בהם בכל פעם כשהם מתאמנים ומשחקים. מטרתם של המדרסים היא גם לאפשר תנועה טובה יותר וגם לספק לכף הרגל בולם זעזועים איכותי שימנע בה פגיעות.

תרגילי חיזוק – בין אם אתם שחקנים מקצועיים ובין אם אתם חובבים, עליכם להקפיד על תרגילי חיזוק מעת לעת. לשם כך, תשתמשו בגומיות, מדרגות, גליל, ודברים אחרים שיכולים לעזור לכם. ישנם לא מעט סרטונים שיכולים לעזור בנושא. יחד עם זאת, מוטב להשתמש בעזרתם של אנשי מקצוע שיכולים לעזור בנושא. הם יוכלו לספק לכם מידע על מבנה כף הרגל ועל הדרך בה תוכלו לטפל בה.

טיפולים – מלבד תרגילי חיזוק, אזי שעליכם לפנות אל גורמי מקצוע בשביל לטפל בכף הרגל, בכל עת שאתם עוברים פציעה או חבלה, וכן באופן סדיר, אם אתם רוצים להקפיד על תפקוד נכון. ישנם אורתופדים שיכולים לאבחן בעיות ולעזור לכם לטפל בהן, וישנם מטפלים שיכולים לספק לכם שירותים כמו עיסויים ועוד.

משחות – אם אתם חשים כאבים או כל דבר אחר, רצוי מאוד להשתמש במשחות שיכולות לעזור. לשם כך יש להיעזר באנשי מקצוע שיכולים לספק מידע אמין ומקצועי בנושא.

התאוששות – אחד הדברים החשובים בספורט הוא להקפיד על זמן התאוששות. בוודאי אם עובדים בקצב גבוה, הרי שצריך גם להקפיד על התאוששות בזמן האימונים וגם בין אימון לאימון. לכן חשוב להקפיד שיהיה מספיק זמן להתאושש בין אימון לאימון, לנוח ולתת לגוף להשתקם לפני האימון הבא.

המידע מסופק מפורטל אורטופדים – ortoped4u

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן