כיצד בוחרים שם מתחם – דומיין 2024

בחירת שם דומיין היא צעד מכריע בהקמת נוכחות אינטרנטית. שם הדומיין של האתר הוא הכתובת הדיגיטלית שבאמצעותה המשתמשים ימצאו את האתר שלכם, מה שהופך אותו להיבט משמעותי בזהות המותג ובנראות הדיגיטלית. בחירת שם המתחם, הדומיין הנכון – כרוכה בשיקול דעת ובגישה אסטרטגית. אז כיצד בוחרים שם מתחם לאתר בשנת 2024?

מה זה בכלל שם מתחם או שם דומיין?

שם מתחם או בשמו הבינלאומי – דומיין –  הוא השם הניתן לכתובת הדיגיטלית שלכם, ובעצם, לאתר שלכם. כך הגולשים יכולים למצוא אתכם, ובעצם, אתר אינו יכול להתקיים או להיווצר ללא דומיין יציב, חזק, בעל נוכחות אינטרנטית וסיומת מקצועית בין אם הסיומת היא מקומית או בינלאומית, הכל תלוי בצרכי האתר וצרכי העסק.

הדומיין הוא בעצם הכתובת של האתר והכתובת של המותג – כך הגולשים יוכלו לזהות את האתר וגם למצוא אותו במנועי החיפוש. בעזרת הסיומת, ניתן לדעת האם האתר הוא ישראלי עם סיומת co.il או בינלאומי עם סיומת כמו com למשל. אתרים ממשלתיים ניתן לזהות בקלות באמצעות הסיומת הייחודית gov.il.

איך בוחרים דומיין לאתר?

כשיש כל כך הרבה אופציות וכל כך הרבה סיומות עם מחירים אטרקטיביים – רישום דומיין זה קלי קלות. אבל איפה כדאי להירשם? איפה כדאי לנהל את הדומיין? יש המון שאלות בתחום הזה, כמו בכל התחום הדיגיטלי והאינטרנטי – הדבר הראשון הוא לברר על חברות ותיקות המומחות בתחום זה, ובין השאר, גם בתחומים אחרים הקשורים לו כמו אחסון אתרים, הקמת אתרים, בקיאות בפלטפורמות השונות, שירותי תמיכה IT, תעודות אבטחה, ועוד.

בשנת 2024 אין ספק שתחום הדומיינים הרבה יותר מוכר, הרבה יותר קל, במיוחד עם מגוון חברות הנותנות את השירות של רישום דומיין, בחירת דומיין לאחר חשיבה אסטרטגית וחשיבה על צרכי האתר והעסק, וכמובן ניהול הדומיין עצמו. כמובן שכמו כל דבר באינטרנט, גם לדומיין יש תוקף ויש לחדשו בכל תקופה מסוימת. בבחירת חברה לניהול הדומיין, תוכלו להיות רגועים שגם החידוש ייעשה בצורה אוטומטית ללא כל דאגה.

במידה ותהיו מעוניינים בשם ספציפי, ניתן לחפש את אותו שם במעמד רישום הדומיין. כמובן שצריך לקחת בחשבון ששמות מסוימים לא יהיו מתאימים למותג והעסק עצמו, וכמו כן גם שמות מסוימים לא יהיו פנויים ואפשר לקחת משהו דומה. חשוב לשים לב גם לסיומת, ובכל מה שקשור לייעוץ – חברת וובגייט תדע לסייע לכם בבחירת סיומת בהתאם לצרכי האתר – בין אם קהל יעד ישראלי עם סיומת ישראלית, או עסק שפונה גם לקהל בינלאומי ולכן הסיומת שתבחר תהיה כמובן com.

מה חשוב בבחירת שם מתחם לאתר?

כחברה מוכרת המתמחה ברישום וניהול דומיינים, נדע לתת את המענה הטוב ביותר עם תמיכה 24 שעות ביממה. מה אנו יכולים להציע לכם? ניהול דומיין באמצעות חברה אמינה ובקיאה בעולם הדומיינים ואחסון אתרים, פאנל ניהול נוח יעיל ופשוט לניהול דומיין ישראלי או בינלאומי. במידה ותרצו לנהל את הדומיין לבד, נדע לתדרך אתכם בממשק הפשוט ולבצע גם הפניות דומיין, שינוי DNS, הפניות מייל, הגדרת כתובות IPv6, ניהול חשבוניות, ועוד מגוון אפשרויות אותן הממשק מציע.

במידה ותוקף הדומיין פג, נדע לחדש את הדומיין באופן אוטומטי, באמצעות הגדרות חידוש הדומיין. במידה וההגדרות אינן פועלות, וובגייט שולחים בנוסף גם התראות של כ-60 יום לפני, על מנת שתדעו שצריך חידוש לדומיין ולא תהיה שום בעיה לחדשו במהירות. בדרך כלל, התוקף לדומיין הוא לשנה ולא לכל החיים, ולכן צריך להיות ערניים ולשים לב. עלות חידוש הדומיין היא מזערית אך מומלץ להפעיל את החידוש האוטומטי על מנת להימנע מבעיות ומכך ששם הדומיין ישוחרר ואנשים אחרים יוכלו לרכוש אותו.

ניתן לבצע פעולות פשוטות באמצעות הממשק של וובגייט כגון ניהול DNS (שרתי שמות), נעילת דומיין, תמיכה טכנית מסביב לשעון בכל שעות היממה, וניהול פורטפוליו של שמות מתחם. ממשק הניהול מאפשר לנהל את פרטי ה-DNS של כל דומיין בנפרד בצורה הכי פשוטה וקלה שיש. כל השינויים בפרטי ה-DNS מבוצעים במיידי דרך איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC) עבור דומיינים ישראליים, או ארגון התקינה העולמי עבור דומיינים בחו”ל.

זיכרו – שם הדומיין צריך להיות קליט, ישר ולעניין ומאוד ברור. הוא צריך להיות זכיר על מנת שהגולשים יזכרו אותו במידה וירצו למצוא את האתר או לחזור אליו בפעם הבאה. כפי שציינו, הדומיין הוא הכתובת הדיגיטלית שלכם. חשוב מאוד שהדומיין יהיה במידה מסוימת רלוונטי לעסק שלכם, היות והוא מקושר לאתר. ניתן לבחור את שם המותג או שם נותן השירות, אלו הנפוצים ביותר.

בעת רישום הדומיין, הפעולה שלוקחת בדיוק כמה דקות, ניתנים כולל כל השירותים הנלווים וכמובן שירותי אחסון ברמה בינלאומית. ניהול הדומיין מתבצע בעברית בממשק נוח למשתמש וכולל שירות לקוחות ותמיכה טכנית 24 שעות ביממה, בכל זמן שתצטרכו או שתהיה לכם איזשהי בעיה, יחד עם צוות מומחה, ותיק ומקצועי שיעזור להפיק את המיטב משירותי האינטרנט אותם אנו מציעים.

סוויטהום, חברה בת 25 שנים ומחלוצות האינטרנט הישראלי מציעה שירותי רישום דומיין   הכולל שירותי DNS מלאים וחניית דומיין במחירים מהזולים במדינה, יחד עם שירותי אחסון אתרים ומחשוב ענן מתקדמים.

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן