איך מזהים פשפשים בבית ? 5 שיטות לזיהוי פשפשים

פשפשי מיטה הם חרקים מאוד נפוצים בדירות , בתי מלון בצע באכסניות צימרים ועוד . אם הבית שלכם נדבק בפשפשים כניראה שלא תצליחו להיפטר מהם לבדכם ללא עזרה של מדביר מוסמך .
חרקים רבים מגיעים לבית כדי למצוא 3 דברים עיקרים : מים מזון מסתור .
פשפשים בבית מגיעים בשביל מטרה מאוד ברורה לשתות מהדם שלכם וכמה שיותר כדי להתרבות , הפשפשים ניזונים מדם האדם ובאמצעות החלבונים שבדם הם מתרבים לאוכלוסיות מאוד גדולות תוך זמן קצר . איך אפשר לזהות פשפשים בבית ? יש המון חרקים שדומים לפשפשים אבל יש סממנים מאוד ברורים שנציג כעט במאמר הבא

איך נראים פשפשים ?

פשפשים נראים חרקים קטנים, שטוחים, חומים אדמדמים שגודלם כגודל זרע תפוח, בדרך כלל באורך של בין 4 ל-7 מילימטרים. יש להם שש רגליים, אנטנות שמשמשות כמחושים וגוף בצורת אליפסה ייחודית, שהוא רחב ושטוח כאשר אינו ניזון מדם והוא בצבע בז’ אך כאשר הוא ניזון מדם הוא הופך להיות מוארך יותר ודמוי בלון אדום.
לפשפשים הבוגרים יש גם כנפיים מנוונות שאינן מפותחות במלואן ולא ניתן להשתמש בהן לטיסה. גופם מכוסה בשערות קצרות בצבע זהוב, ויש להם חלק פה דמוי מקור, שבו הם משתמשים כדי לנקב את עור מבני אדם ולשתות דם .

איפה מסתתרים הפשפשים ?

פשפשים נמצאים בדרך כלל מסתתרים בסדקים ובנקיקים הקרובים לשינת האדם (פונדקאי) , כגון מזרונים, מסגרות מיטה, ראשי מיטה ורהיטים אחרים. הם פעילים בעיקר בלילה ונמשכים לחום ולפחמן דו חמצני שבני אדם פולטים, וזו הסיבה שהם פוקדים לעתים קרובות אזורי שינה.
כמו כן הפשפשים מסתתרים בכל מקום שיש בחדר כמו ברגים של המיטה , שקעי חשמל , פילטרים של המזגן , מנורות , בתוך ספרים ובתוך הארון בגדים .
לכן מאוד קשה להיפטר מפשפשים לבד וחייב לבצע הדברה לפשפשים עם מדביר מוסמך .

איך אפשר לזהות פשפשים בבית ?.

זיהוי נגיעות פשפשים בביתך יכול להיות משימה קשה מאתגרת, מכיוון שהם טובים בהסתתרות ופעילים רק בלילה בחושך מוחלט וקשה לזהות אותם. עם זאת, ישנם כמה סימנים שיכולים להצביע על נוכחות של פשפשים בבית שלך:

1)עקיצות פשפשים: אחד הסימנים הנפוצים ביותר של פשפשים הוא התעוררות עם עקיצות ופצעים אדומים מגרדים על העור. פשפשים ניזונים בדרך כלל מדם אנושי בלילה, והנשיכות שלהם נמצאות בדרך כלל בצוואר בידיים ובפנים ובכל הפלג גוף העליון .

2)כתמי דם: סימן נוסף לפשפשים הוא נוכחותם של כתמי דם על הסדינים, ציפיות הכרית או הקירות שלך. כתמים אלו נגרמים על ידי מעיכת הפשפשים או על ידי הפרשות שלהם .

3)כתמי צואה: פשפשים גם משאירים אחריהם כתמים כהים בצבע שחור וחום חלודה על משטחים, כגון מזרונים, קפיצים או מסגרות מיטה. כתמים אלו נגרמים מהצואה שלהם, המורכבת מדם מעוכל וחלבון.

4) ריח עובש : ריח מעופש ומתוק בחדר ובמיוחד במזרון יכול להיות סימן להתפשטות פשפשים.

5) פשפשים חיים: אם התמזל מזלכם לתפוס פשפש המיטה חי, הם ניתנים לזיהוי בקלות לפי גופם השטוח, החום-אדמדם, בצורת אליפסה, כפי שתואר בתשובה הקודמת.

אם אתם חושדים שיש לכם נגיעות פשפשים, חשוב לפנות למדביר מוסמך שיגיע לבצע הדברה לפשפשים בצורה מקצועית ומהירה .

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן