שירותי קידום אתרים 2024

קידום אתרים הוא תהליך של שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש. זהו תהליך מורכב ומשתנה כל הזמן, כאשר מנועי חיפוש (כמו גוגל) משחררים כל הזמן אלגוריתמים חדשים כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש. הבה נבחן את הטרנדים העיקריים בקידום אתרים לשנת 2024, נראה כיצד טרנדים אלו משפיעים על תהליך קידום האתרים, נציע כמה טיפים כיצד להתאים את האתר שלכם לטרנדים אלו, מה לחפש וממה להיזהר.

ברוכה הבאה 2024

בשנת 2024 נשים יותר דגש על התמקדות במשתמש (בנו). מנועי החיפוש מתמקדים וימשיכו להתמקד יותר ויותר במשתמש. זה אומר שהם מעדיפים אתרים שבנויים בצורה נוחה למשתמש, ושמספקים תוכן רלוונטי ובעל ערך. הנה כמה דגשים בעניין זה:

  • תוכן איכותי: תוכן איכותי ורלוונטי לביטויי החיפוש אתם רוצים לקדם, הוא (ויהיה גם בעתיד) גורם חשוב מאוד(!) כמשתנה המשפיע על דירוגם של אתרים במנועי חיפוש ובראשם גוגל כמנבן. הקפידו ליצור תוכן רלוונטי, אקטואלי (במידה ותחום העיסוק שלכם המובא לידי ביטוי באתר, הינו תחום דינאמי ומתחדש), מעניין ומועיל למשתמש / קהל היעד.
  • קידום אתרים מבוסס קול: יותר ויותר אנשים משתמשים בשאילתות חיפוש מבוססות קול. כדאי להתאים את האתר שלכם לשאילתות אלו ע”י שימוש במילות מפתח (Keywords) ותיאורים רלוונטיים.
  • קידום אתרים מבוסס ווידאו: סרטונים / ווידאו הוא פורמט תוכן פופולרי יותר ויותר. ניתן להציג את המוצרים או השירותים שלכם בצורה מעניינת ומושכת יותר ובכך להגדיל את המכירות לעסק. ווידאו איכותי ומותאם לאתר יגדיל את הנוכחות שלו במנועי חיפוש (רק הקפידו שקובץ הוידאו לא יהיה כבד מדי ויאט את טעינת האתר. הטמעת וידג’ט של YouTube עבור הצגת הסרטון, תהיה יעילה במקרה זה).
  • אלגוריתמים חדשים: גוגל משחרר כל הזמן אלגוריתמים חדשים כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש לגולשים. להלן כמה מאלו שהשפיעו על תחום הקידום בשנת 2023:Passage Ranking  אלגוריתם זה מתמקד בזיהוי קטעים רלוונטיים בתוך דפים (פסקאות), ולא בדפים במלואם כמכלול, מה שיעזור לגוגל לספק תוצאות חיפוש מדויקות יותר למשתמש. Real-Time Search  אלגוריתם המספק תוצאות חיפוש עדכניות יותר, בהתבסס על ההתרחשויות האחרונות בעולם. עוזר למשתמשים למצוא מידע רלוונטי יותר בזמן אמת..AI-Powered Search  אלוגריתם המשתמש בבינה מלאכותית כדי להבין טוב יותר את הצרכים של המשתמשים ולספק להם את התוצאות הרלוונטיות ביותר ותוך כך יעזור להם למצוא את המידע המבוקש בצורה קלה יותר.

חשוב להכיר, חשוב לשים לב…

קידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד מהעסק שלכם וגם אם אינכם מבינים בזה או אינכם “דוברי השפה”, כדאי לוודא מול המקדם של האתר כי הוא יודע ומכיר את הכלים הטובים והמתאימים ביותר לאתר שלכם ולדרישות השונות של מנועי החיפוש, למשל:

  • שימוש בשיטות קידום לבנות ולא שחורות: שיטות קידום “שחורות” (באנגליתBlack Hat SEO ) הן שיטות לא “כשרות”, המתבססות על ביצוע מניפולציות כדי להתקדם בדירוג גוגל, לעיתים תוך כדי פגיעה מכוונת ולא אתית במתחרים של הלקוח בתחום. שיטות ממתודולוגיית הקידום הזו, שיכולות להוביל לסנקציות מצד מנועי חיפוש אשר יפגעו בדירוגכם לאורך זמן רב, גם אחרי שתנקו את הנכס המקוון שלכם מהפעולות השחורות שבוצעו בו. דוגמאות לקידום שחור הן- “הפצצת” אתרי המתחרים בקישורים/הפניות מ”אתרי זבל” המציעים שירותים כמו הימורים, תכנים פורנוגרפיים ועוד, שימוש בתוכן לא מקורי/משוכפל ועוד.
  • חוסר התמקדות במשתמש: מנועי חיפוש כמו גוגל מתמקדים יותר ויותר במשתמש, ככל שהאלגוריתם שלהם משתכלל. זה אומר שהמקדם צריך להתמקד ביצירת תוכן רלוונטי ועדכני, מעניין ומועיל למשתמש.
  • חוסר עדכון: מנועי חיפוש משחררים כל הזמן אלגוריתמים חדשים. חשוב להיות מעודכן לגבי השינויים האלו כדי לוודא שהאתר שלכם עדיין עומד בדרישות בגאון.

איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית ואמינה?

  • חפשו חברה עם ניסיון ומוניטין טוב: חשוב לעבוד עם חברה שיש לה ניסיון רב בתחום הקידום האורגני, ומספקת תוצאות איכותיות ללקוחותיה. תוכלו לבדוק את המוניטין של החברה ברשת, ולקרוא המלצות מלקוחות קודמים.
  • הצעת מחיר מפורטת: הצעת המחיר צריכה לכלול את כל השירותים שהחברה מספקת, את לו”ז הביצוע המשוער, ואת תנאי התשלום. חשוב לקרוא את ההצעה בעיון, ולהבין את כל הקריטריונים לפני החתימה.
  • שאלו שאלות: אל תתביישו לשאול שאלות על השירותים שהחברה מספקת, על השיטה שלה לקידום אתרים, ועל הניסיון שלה בתחום. חשוב להבין את התהליך לפני שמתחילים לעבוד.

ככלל, מומלץ לקבל הצעת מחיר מ- 3-4 חברות ולהקפיד להיזהר מהדברים הבאים:

  • חברה שמבטיחה תוצאות מובטחות: אין שום ערובה להצלחה בקידום אתרים, ולכן חשוב לעבוד עם חברה שמציעה תוצאות ריאליות בשיחת ההיכרות/בירור ולא אחת המתחייבת לכם על מקום 1 בדירוג גוגל כבר בשלב הראשוני.
  • חברות המציעות שירותים זולים מדי (“על זול משלמים ביוקר” ) : כך גם כאן. לפעמים, המחיר הזול מדי מסתיר עבודה באיכות ירודה. חשוב לבדוק את הניסיון והמוניטין של החברה לפני שסוגרים.
  • חברות המציעות שירותים לא מוכחים/ מפוקפקים: ישנן חברות המציעות שירותים כגון בניית פרופיל קישורים לא איכותיים (“אתרי תמיכה לווייניים” בעלי איכות ירודה), או שימוש בתוכנות אוטומטיות. חשוב להימנע מעבודה עם חברות כאלה, שכן הן עלולות לפגוע בסמכותיות הנכס הדיגיטלי שלכם מול גוגל ויתר מנועי החיפוש ויהיה לכם קשה להתאושש מהפגיעה הזו לאורך זמן רב, גם אחרי שתשנו את דרכי הקידום שלכם.

ונסיים בכמה מהטיפים החשובים ביותר לקידום אתרים בשנת 2024:

התמקדות בתוכן איכותי: התוכן הוא עדיין המרכיב החשוב ביותר בקידום אתרים. חשוב ליצור תוכן איכותי, עדכני, רלוונטי ומעניין עבור קהל היעד.

שימוש בכלים טכנולוגיים חדשים וטובים: טכנולוגיות חדשות, כגון בינה מלאכותית וMachine Learning-  מתחילות לשחק תפקיד חשוב יותר ויותר בקידום אתרים. חשוב להכירן, ולהשתמש בהן כדי לשפר את איכות התוכן ומשתנים נוספים חשובים באתר. כלים כמו Chat GPT, Bard ,Claude ייתנו לכם מענה מצוין למרבית שאלותיכם המקצועיות ויעזרו לכם למטב את התוכן באתרכם, אבל אל תסתמכו באופן מוחלט על התוכן שהם מפיקים עבורכם ותמיד תבצעו בדיקה לפני שאתם מפרסמים תוכן שיצא מכלים אלו, היות והם עלולים “לזייף” בתחביר ובנתונים מסוימים.

התאמה אישית ל :Mobile יותר ויותר גולשים נכנסים לאתרים דרך המובייל (סמארטפון) על חשבון הגלישה ממחשבי דסקטופ. חשוב לוודא שהאתר שלכם מותאם אישית למכשירים ניידים, כדי להבטיח חווית משתמש איכותית וטובה.

בהצלחה

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן