בעיות הכרוכות בפינוי ופירוק גגות ולוחות אסבסט

הסרת גגות אסבסט זהו תהליך מורכב ורגיש, בגין הסיכונים הבריאותיים והסביבתיים הפוטנציאליים אשר יכולים להיווצר כתוצאה מחשיפה למינרל האסבסט. לפי מחקרים אקדמיים אשר בחנו סוגיה זו, נראה כי אחת הבעיות המרכזיות אשר קשורות להסרת לוחות אסבסט נובעת בשל הסיכון שיכול להיווצר מפיזורם של סיבי אסבסט באוויר. כאשר חומרי האסבסט נפגעים במהלך הפינוי וההסרה, במיוחד כאשר היא מתבצעת בצורה לא בטיחותית או לא מקצועית, סיבים מיקרוסקופיים אלו יכולים להשתחרר אל חלל האוויר ושאיפתם על ידי אנשים יכולה להוביל לסיבוכים בריאותיים. לפיכך, לצורך שמירה על ביטחונם של צוות ההסרה, הסביבה האנושית והאקולוגית – צריך להקפיד על יישום אמצעי הגנה. כמו למשל, שימוש בציוד מגן מיוחד, ניטור לוחות האסבסט האפשריים בחלל העבודה וגידור של האזור המסוכן. היעדר הקפדה על פרוטוקולי בטיחות מחירים יכולה למעשה לגרום להשלכות בריאותיות וסביבתיות שליליות, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.

אתגר משמעותי נוסף שקשור להסרת אסבסט הוא תהליך הפינוי שיבוצע על ידי קבלן אסבסט מנוסה ומקצועי. ההנחה הרווחת בתחום זה, גורסת כי אובייקטים שמכילים אסבסט (לוחות, גגות ועוד) צריכים להיארז בהקפדה ולאחר מכן להיות מועברים לאתרי פסולת ייעודים המוכרים על ידי המשרד להגנת הסביבה בישראל. חשוב לזכור, כי פינוי והטמנה לא נכונה של אסבסט יכולה לזהם את הסביבה ולפגוע בבריאות-הציבור. על כן, חיוני להיעזר בקבלן אסבסט מוסמך בעל אישורים מתאימים שיאפשר לכם שקט נפשי, אפילו בהיבט המשפטי.

זיהוי חומרים המכילים אסבסט בבניין או במבנה מצריך גישה שיטתית הלוקחת בחשבון את הנוכחות הפוטנציאלית של אסבסט במרכיבי בנייה שונים. בדיקה חזותית היא לרוב השלב הראשון, בו איש מקצוע אסבסט מיומן בוחן בקפידה את מרכיבי המבנה, לרבות בידוד, ריצוף, רעפי תקרה וחומרי קירוי. לא תמיד ניתן להבחין בין חומרים המכילים אסבסט, ולכן לעיתים קרובות יש צורך בניתוח מיקרוסקופי באמצעות בדיקות מעבדה. דגימות נאספות, בהתאם לנהלי בטיחות קפדניים, ונשלחות למעבדות מוסמכות לניתוח. התוצאות יאשרו את נוכחות האסבסט ויפרטו את סוג וריכוז סיבי האסבסט הקיימים. מידע זה הוא קריטי לקביעת דרך הפעולה המתאימה, בין אם היא כוללת עטיפה, הסרה או ניטור מתמשך כדי להבטיח את בטיחותם של דיירי הבניין והעובדים. הערכות קבועות, במיוחד במבנים ישנים יותר, נותרות חיוניות שכן חומרים המכילים אסבסט עלולים להידרדר או להיחשף לאורך זמן, מה שמחייב ערנות וניהול מתמשכים.

 מה עלי לעשות במידה ונחשפתי לאסבסט?

בעת תהליך ההסרה או כאשר הפינוי מתבצע בצורה לא מקצועית על ידי קבלן אסבסט מורשה, אתם עשויים להיות חשופים לסיבי אסבסט שיימצאו באוויר סביבכם. במידה ואתה מודעים לכך שנחשפתם לאסבסט, עליכם לנקוט במספר פעולות באופן מידי על-מנת לשמור על בריאותכם. ראשית, עליכם לפנות לטיפול רפואי על ידי איש מקצוע מנוסה במחלות הקשורות לאסבסט, זאת לאחר שהודעתם לרופא המשפחה על החשיפה הפוטנציאלית, כולל הנסיבות ומשך הזמן. שכן, אינפורמציה זו יכולה לעזור בפרוגנוזה ובאמצעותה הצוותים הרפואיים יוכלו להמליץ לכם על בדיוק רפואיות מתאימות.

 מה חשוב לפני שאנחנו שוכרים קבלן אסבסט?

כאשר אתם שוכרים את שירותיו של קבלן אסבסט לצורך פינוי והסרה, עליכם לתעדף מספר שיקולים קריטיים על מנת לשמור על בטיחות הסביבה ועמידה על תקנות איכות מחמירות. קודם כל, חשוב לאמת שהקבלן הוא בעל הרישיון, הניסיון והסמכות מתאימות בכדי לטפל בפרויקטים של אסבסט על ידי רשויות המדינה, בייחוד על ידי המשרד להגנת הסביבה. לא זו אף זו, על בעל הנכס – כבעל עסק או בעל נכס פרטי לבדוק שהקבלן פועל על פי כלל הפרוטוקולים המתאימים בכדי לשמור על בריאות העובדים והסביבה. הקפידו בכדי לראות את העבודות הקודמות של הקבלן והביקורות של הלקוחות על מנת שתוכלו לגבש מסקנות לגבי מהימנותו וכשירותו.

קרדיט תמונה PEXELS

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן