טיפולי אנטי אייג’ינג

אנחנו נמצאים במרדף תמידי להישאר צעירים וחזקים ועור הפנים שלנו הוא חלק בלתי נפרד מכך. החיפוש הזה החל בימים הקדומים של אמבטיות החלב של קליאופטרה והם ממשיכים בעידן המודרני. בכתבה זו נתעמק בעולם האנטי אייג’ינג, נתחקה אחר מקורותיו, את המגוון הרחב של קרמים, סרומים ומוצרים אחרים המסייעים במניעת הזדקנות העור.

שורשי האנטי אייג’ינג

טיפולי אנטי אייג’ינג אולי נראים כמו אובססיה מודרנית, אבל למושג יש שורשים שנמתחים מאות שנים אחורה. תרבויות עתיקות, כמו המצרים, היוונים והרומאים, היו חלוצים מוקדמים בחקר השיטות לשמירה על עור צעיר. קליאופטרה, למשל, נודעה בשימוש שלה באמבטיות חלב, עשירות בחומצה לקטית, כדי לשמור על עורה זוהר, פרקטיקות היסטוריות אלו הניחו את הבסיס לאובססיה העכשווית שלנו לאנטי-אייג’ינג.

האבולוציה של אנטי-אייג’ינג – מתי זה התחיל?

העידן המודרני של טיפולי אנטי אייג’ינג המריא באמצע המאה ה-20 עם כניסת הרטינואידים. הם פותחו במקור לטיפול באקנה ובהמשך חוקרים הבינו את תכונות האנטי-אייג’ינג החזקות שלהם. רטינואידים, המופקים מוויטמין A, פועלים על ידי קידום ייצור הקולגן והפחתת הופעתם של קווים עדינים וקמטים, פריצת דרך זו סימנה את תחילתה של מהפכה בטיפולי אנטי אייג’ינג לא פולשניים.

טיפולי אנטי אייג’ינג לא פולשניים

טיפולי אנטי-אייג’ינג לא פולשניים הם בחירה פופולרית עבור אלו המבקשים טיפולים נגד תהליך ההזדקנות ללא הסיכונים וזמן ההשבתה הקשורים להליכים כירורגיים. טיפולים אלו נועדו להצעיר את העור, לשפר את המרקם שלו ולהפחית את סימני ההזדקנות ללא חתכים או הרדמה.

אחד מטיפולי האנטי אייג’ינג הפשוטים והנגישים ביותר מגיע בצורת קרמים וסרום. מוצרים אלה מועשרים במגוון מרכיבים פעילים המכוונים להיבטים שונים של הזדקנות העור. להלן כמה חומרי מפתח הנפוצים בקרמים ובסרומים אנטי אייג’ינג אותם גם אפשר למצוא באתר https://www.galshemesh.co.il בהתאמה למגוון רחב של סוגי עור:

חומצה היאלורונית – מדובר על חומר הקיים באופן טבעי בעור, הממלא תפקיד מכריע בשמירה על לחות וחיוניות. ככל שאנו מתבגרים, רמות החומצה ההיאלורונית בעורנו יורדות, מה שמוביל לצניחה וקמטוטים. מוצרי אנטי אייג’ינג עם חומצה היאלורונית ממלאים את העור בלחות, וכתוצאה מכך עור הפנים חלק וצעיר יותר למראה.

רטינואידים – כפי שהוזכר קודם לכן, רטינואידים הם נשק חזק נגד הזדקנות. הם ממריצים את ייצור הקולגן, מקדמים את תחלופת התאים ומפחיתים את מראה כתמי השמש והקמטים. רטינול, צורה מתונה יותר של רטינואיד, נמצא בדרך כלל במוצרי אנטי-אייג’ינג ללא מרשם.

ויטמין C – כאן מדובר על נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על העור מפני נזקי רדיקלים חופשיים הנגרמים מקרינת UV וזיהום, הוא גם מסייע בסינתזה של קולגן ויכול להבהיר את גוון העור.

פפטידים – פפטידים הם שרשראות קצרות של חומצות אמינו שיכולות לאותת לעור לייצר יותר קולגן. הם משמשים לעתים קרובות במוצרי אנטי אייג’ינג כדי לשפר את גמישות העור ולהפחית את עומק הקמטים.

איך החומרים האלה מפעילים את הקסם שלהם?

ההבנה כיצד חומרים אלו פועלים היא המפתח להערכת תפקידם בטיפולי אנטי אייג’ינג לא פולשניים. למשל, חומצה היאלורונית פועלת כחומר ששואב לחות וקושר אותה לעור, מוצרי חוה זיגנבוים נחשבים למובילים בתחום זה בישראל ומוצריה נחשבים למהפכנים גם בקנה מידה עולמי.

רטינואידים פועלים על ידי גירוי ייצור הקולגן והגברת תחלופת התאים, הפעולה לא רק מפחיתה את הופעת הקמטים אלא גם מקדמת הבהרת כתמים כהים ומחליקה את העור. כמו כן, פפטידים מאותתים לעור לייצר יותר קולגן, שבתורו משפר את מוצקות העור ומפחית את עומק הקמטים, הם למעשה כמו שליחים המורים לעור להצעיר את עצמו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן