היכרות והשוואה עם עמדות הטעינה השונות

הרכבים החשמליים כובשים את הכבישים בסערה. עם הצמיחה של שוק הרכבים הללו, התשתיות ברחבי הארץ מתרחבות, כדי לאפשר טעינה לסוגים השונים. בין אם יש לכם רכב חשמלי לגמרי או רכב היברידי נטען, תזדקקו לעמדת טעינה עבור הסוללה. עמדות אלה יכולות להיות ביתיות או ציבוריות, רגילות או מהירות. אם כן, מהם ההבדלים בין סוגי העמדות השונות? במאמר זה נסביר בדיוק את ההבדלים וכיצד כל עמדה יכולה לשרת אתכם.

עמדות טעינה ביתיות

עמדות טעינה ביתיות מאפשרות לבעלי הרכבים החשמליים להטעין את רכביהם בנוחות מרבית בכל עת. תחנות טעינה לרכב חשמלי יכולות להיות עוצמתיות מאוד, בהספק של עד 22 קילוואט. הן מעוצבות באופן מלוטש וקומפקטי, כדי שלא להכביד על הסגנון של הבית. את הטעינה ניתן להפעיל באמצעות אפליקציה מותאמת, המשלבת גם ממשק בעברית.

בעמדות הביתיות ניתן לחבר כבל טעינה באורך של חמש או שבע מטרים, בהתאם לצרכים של המשתמש ואזור ההתקנה. כמו כן, ניתן לשלב מחבר טעינה מסוג 1 או סוג 2, בהתאם למחבר הטעינה של הרכב. כאשר בוחרים בעמדה ביתית, חשוב מאוד לוודא כי היא יכולה לעמוד בתנאים של גשם ואבק, במיוחד אם החנייה הביתית אינה מקורה לגמרי. בנוסף, המערכת צריכה להיות מסוגלת לבצע ניהול עומסים, במידה והיא מותקנת בבתים משותפים, כדי להבטיח צריכת אנרגיה יעילה ומשתלמת.

סוג נוסף של עמדות טעינה לרכבים חשמליים המתאימות לבית וגם למשרד, היא עמדה אשר אינה כוללת כבל מחובר. כלומר, עמדה זו תתאים לכל רכב חשמלי באשר הוא. בנוסף, בעמדות אלה ניתן להתקין כבל רשת, אינטרנט וחיבור בלוטות’, המאפשרות התקנה שלהן גם בחניוני משרדים.

עמדות אלה מציעות הספק טעינה של 11.7 או 22 קילוואט, לטעינה עוצמתית אך לא מהירה. גם כאן תגלו מוצר קומפקטי, עמיד במים ואבק שישרת אתכם נאמנה.

את העמדות הביתיות ניתן להתקין גם בבתים פרטיים וגם בבתים משותפים, כמו גם במתחמי משרדים. ההתקנה תעשה כמובן באופן מעט שונה בכל אחד מהמקרים, אך באמצעות בחירה בספק מומחה תוכלו ליהנות מהתקנה בטוחה ומסודרת במינימום מאמץ מצדכם.

עמדות טעינה מהירות

אם יש לכם מכונית חשמלית ואתם מתכננים נסיעה ארוכה, אינכם צריכים לחשוש שתמצאו את עצמכם ללא סוללה ברכב באמצע הדרך. כיום, ברחבי הארץ פרוסות עמדות מהירות במיוחד, המאפשרות הטענה של בהספק של 360 קילוואט. המשמעות של הספק טעינה גדול כל כך הוא שניתן להגיע בתוך שלוש דקות להטענה שתספיק לנסיעה של 100 ק”מ. למעשה, עמדות אלה יכולות לקצר את זמן טעינה בכארבעים אחוזים, לרכבים התומכים בהספק טעינה שכזה.

עמדות אלה מספקות נוחות יוצאת דופן לנוסעים, שכן בכל מקום ניתן לבצע הטענה של הסוללה מבלי לגזול זמן רב. בנוסף, את העמדה ניתן להפעיל באמצעות אפליקציה, כולל ביצוע תשלום. כך תוכלו בזמן ההטענה לשתות כוס קפה מרעננת או לקחת הפסקה קצרה מהנסיעה בנוחות הגדולה ביותר.

באיזו עמדה כדאי לבחור?

בחירת עמדת ההטענה לרכב צריכה להיעשות בהתאם לצרכים שלכם. בעקרון, תזדקקו ככל הנראה לשימוש גם בעמדות ביתיות וגם בעמדות מהירות. העמדות הביתיות יספקו לכם נוחות וגישה ישירה להטענה בכל זמן שאתם נמצאים בביתכם, בין אם אתם מתגוררים בבית פרטי ובין אם אתם מתגוררים בבית משותף. הטענה זו נמשכת זמן רב יותר, אך היא טובה יותר לאריכות הימים של הסוללה. לעומת זאת, הטענה מהירה אינה מומלצת לביצוע באופן קבוע, אך היא פתרון מצוין למי שנמצא בדרכים.

קרדיט תמונה PEXELS

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן