לאן כדאי לטוס בסתיו הקרוב?הכירו את חבל פיימונטה

מטיילים רבים שנוסעים לאיטליה, מפספסים את הגרסה הצפונית של טוסקנה: חבל פיימונטה, שהופך בתקופת הסתיו ליעד רומנטי, עם נופים ציוריים ומגוון אירועי יין ואוכל שמהווים מוקדי משיכה עבור חובבי קולינריה מכל קצוות תבל. הנה כמה מהבולטים שבהם.

חבל פיימונטה, השוכן בצפון מערב איטליה, מאגד בתוכו את כל הטוב שיש לארץ המגף להציע: מצד אחד כרמים מוריקים, נופים ציוריים, יקבים ויינות שמזכירים את טוסקנה – ומצד שני פסגות מושלגות, עיירות מתקופת ימי הביניים, נהרות, אתרי סקי תוססים ואוכל משובח הידוע בכל איטליה. עיר הבירה של החבל היא טורינו, העיר השלישית בגודלה באיטליה.

מוקדי המשיכה הרבים בחבל ארץ זה הופכים אותו ליעד אטרקטיבי בכל עונה: מטיולים רגליים בנופים המוריקים בתקופת הקיץ – ועד חופשה הכוללת תפאורה של פסגות מושלגות ואתרי סקי בתקופת החורף. בתקופת הסתיו הכרמים נצבעים בשלכת, הרומנטיקה בשיאה וגם פטריות הכמהין – מה שהופך את הסתיו לעונה המועדפת על תיירי האוכל וחובבי היין.

הנה כמה מהפסטיבלים השווים שמתקיימים בחבל פיימונטה בתקופת הסתיו.

יריד הכמהין הלבנות, אלבה

הזדמנות להתחקות אחר היהלום שבכתר של המטבח האיטלקי: הכמהין הלבן (טרטופי ביאנקי), שנחשב למשובח והיקר מכל זני הכמהין. הפסטיבל נערך בין החודשים אוקטובר לדצמבר בעיר אלבה, הנחשבת לבירת הכמהין הלבנות וידועה גם בשל רחובות וסמטאות בניחוח ימי הביניים.

היריד שנערך בעיר מושך אליו חובבי כמהין מכל קצוות הגלובוס במשך יותר מ- 80 שנה. היריד נערך בסמוך לגילוי ואיסוף פטריות הכמהין מהאדמה, כדי לשמר את הארומטיות שלהן. לצד קניית כמהין לבן, הפסטיבל כולל מגוון אירועים שבהם טעימות, בישולי ראווה ומפגשים עם מומחים.

פסטיבל היין, אלבה

אלבה משמשת כבירת הכמהין הלבנות – והרבה יותר: העיר מארחת גם את פסטיבל היין, במסגרתו נהפך המרכז ההיסטורי של העיר לדרך היין למשך שני ימי ראשון, ה- 17 וה- 24 לספטמבר. במסגרת הפסטיבל מוצגת מיטב תוצרת היין של אזורי לאנגה ורוארו, מהברולו והברברסקו המפורסמים – ועד נביולו ד’אלבה, רוארו ארנייס ויינות נוספים האופייניים לאזורים אלו. במסגרת הפסטיבל אפשר לקנות יינות וכמובן לפתוח במסע טעימות משכר חושים.

פסטיבל הפסטבלים, אסטי

פסטיבל המיועד לאוהבי האוכל והיין, ומאפשר למבקרים לשלב מנעמי חך עם אווירה ססגונית של פסטיבל. הפסטיבל מתרחש מידי שנה בסופ”ש השני של חודש ספטמבר: הוא מתחיל בשעות הערב של יום שבת ונמשך לאורך כל יום ראשון. למרות שהפסטיבל מתקיים במשך שני ימים בלבד, הוא מושך מאות אלפי מבקרים מידי שנה. כיכר קאמפו דל פוליו הופך למסעדה ענקית באוויר הפתוח, שבה מוגשות טיפוסיות לאזור אסטי ופיימונטה, בליווי קינוח וכוס יין. זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לנסות מנות מסורתיות דוגמת אניולוטי דל פלין, בונט שוקולד (קינוח טיפוסי לאזור המשלב קקאו, אגוזי לוז וקרם קרמל) ועוד.

החוויה הקולינארית מתובלת באווירה של פסטיבל ססגוני, הנערך ביום ראשון בבוקר במרכז ההיסטורי של אסטי בהשתתפות 3,000 דמויות צבעוניות בלבוש מסורתי. במסגרת הפסטיבל תוכלו להיחשף לעבר הכפרי של האזור ולמכונות אותנטיות מהעידן הטרום תעשייתי.

Douja d’Or, אסטי

אירוע נוסף שמתרחש במהלך חודש ספטמבר באסטי היא תחרות Douja d’Or. מקור שמו של הפסטיבל הוא ה- douja: כלי ששימש לשימור והגשת יין. הפסטיבל נולד בשנת 1967, ומאז הוא מקדם את תרבות היין האזורית ע”י חשיפת המבקרים ליינות הטובים ביותר באיטליה. לאורך השנים תפוצת האירוע גדלה, והוא הפך לאחד מהאירועים האיטלקיים החשובים ביותר המוקדשים ליין מצוין. במסגרת התחרות מוענק לכל אחד מהיינות המתמודדים ציון על סמך בדיקה חזותית, חוש טעם וריח – ותווית ה- Douja d’Or ניתנת ליינות המצטיינים. הפסטיבל מתקיים בסופ”ש השני והשלישי של ספטמבר, ובמהלכו תוכלו לטעם מהיינות המשובחים ביותר של ארץ המגף ולהשתתף בטעימות מודרכות, אליהן מתלוות מנוף שף המתאימות ליינות. הכול מלווה באירועי תרבות ומוזיקה ותערוכות אמנות – שיעשו טוב גם לנפש.

פסטיבל השוקולד, טורינו

טורינו, עיר הבירה של חבל פיימונטה, ידועה גם בתור עיר השוקולד. כיאה למוניטין המתוק, טורינו מתהדרת ב- CioccolaTÒ – פסטיבל שוקולד שנערך בין ה- 27 לאוקטובר ל- 5 לנובמבר 2023. שם הפסטיבל הוא שילוב של המילים שוקולד (cioccolato באיטלקית) וטורינו (המיוצגת ע”י האותיות TO). תודו שאפילו השם של הפסטיבל מתגלגל על הלשון בצורה מהנה, וזה עוד לפני שדיברנו על השוקולדים עצמם… הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לאלפי מבקרים בשנה, שנהנים מאחד מסימני ההיכר של עיר השוקולד: הג’אנדויוטי – פרלינים במילוי שוקולד משובח וקרם אגוזי לוז. במסגרת הפסטיבל הרחובות והכיכרות של המרכז ההיסטורי, כמו גם קונדיטוריות ומסעדות – מציבים בקדמת הבמה את השוקולד במשך 10 ימים של שכרון חושים וטעמים. הפסטיבל כולל בישולי ראווה, סיורים, טעימות, כיתות אמן ועוד. 

לא רק יין משמח לבב אנוש…

הביקור הסתווי בחבל פיימונטה יכול לעשות טוב, גם לגוף ולגם לנפש. כדי לדאוג לגוף-נפש גם במקרה שצריך סיוע רופאי במהלך החופשה, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות לחו”ל: ביטוח שנועד לכסות הוצאות רפואיות במקום לממן אותן מהכיס שלכם. כדי לטוס לאיטליה בראש שקט ולהרגיש שאתם בידיים טובות, כדאי לרכוש ביטוח טיסה לחו”ל הכולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום (למעט מצב רפואי קיים) דוגמת ביטוח נסיעות הפניקס smart travel. זאת בשונה מחברות אחרות, שבהן כיסוי הוצאות רפואיות מוגבל בתקרה, שההגעה אליה תאלץ אתכם לממן כל הוצאה רפואית נוספת מהכיס הפרטי שלכם.

רוצים לשרוף חלק מהקלוריות בפעילות אתגרית? תמיד תוכלו לצאת לרפטינג בנהרות האזור, שבהם נהר פו. על מנת שביטוח נסיעות לחו”ל יכסה אתכם גם במהלך הפעילות האתגרית, יש לרכוש מראש הרחבת ספורט אתגרי – ולוודא שהפעילות הרצויה נכללת בה. לצד הרחבת ספורט אתגרי, ישנן הרחבות נוספות בתשלום שאפשר להוסיף לביטוח נסיעות, בהתאם לצרכים שלכם: מביטוח כבודה וביטוח ייעודי לגניבת סמארטפון, מצלמה או מחשב נייד – ועד ביטוח לקיצור או ביטול נסיעה בעקבות מגוון נסיבות בריאותיות ואחרות.

ביקור בפסטיבלי היין והאוכל בחבל פיימונטה יאפשר לכם ליהנות מחוויה רב-חושית, הכוללת מראות ססגוניים לצד משקאות ומאכלים משובחים. כדי לטוס בראש שקט ולהישאר עם טעם של עוד גם במקרה של אירוע בריאותי, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות לפני שעולים על המטוס.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע”מ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן