אתרי וורדפרס הם אתרים פופולריים ביותר. לא מעט אנשים בוחרים לבנות את האתר שלהם באמצעות וורדפרס וזאת בשל מגוון היתרונות שיש לאתרים הללו. יחד עם זאת, לאחר שבונים את האתר, אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל היא באיזו חברת אחסון אתרים לבחור עבור האתר.
 שרת האחסון שתבחרו בו הוא למעשה יהיה המנוע של האתר ותהיה לו השפעה מהותית על כל עניין הנוגע לאתר שלכם לרבות: האבטחה, מהירות הטעינה, הניהול, יכולת ההתמודדות שלו עם עומסים ועוד.
אם אתם תוהים כיצד תבחרו חברת אחסון אתרים עבור אתר וורדפרס, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

מהו אתר וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת CMS, כאשר בעברית המערכת קרויה: מערכת ניהול תוכן או מערכת הרלוונטית לצורך בנייה וניהול של אתרים. נכון להיום ניתן למצוא לא מעט אתרים ברשת הבנויים באמצעות המערכת המדוברת. אחד מהיתרונות המהותיים של וורדפרס הוא שמדובר על מערכת חינמית הרלוונטית
לבניית אתרים והיא מתורגמת ליותר מ60 שפות לרבות: עברית. קל ונוח לבנות אתר באמצעות מערכת זאת וכן קל ונוח לתפעל אותו.

אחסון אתרים- מה זה אומר?

אתר וורדפרס הוא אתר המורכב מאוסף קבצים ונתונים שונים לרבות: טקסטים, תמונות, קוד, תפריטים ועוד. מה שחברות אחסון אתרים מציעות עבור אתרי וורדפרס ואתרי אינטרנט מכל סוג הוא: אחסון והרצה של האתר על גבי מחשבי החברה. למעשה, לכל חברה המציעה שירות אחסון אתרים יש מרכז של שרתים אשר מכיל כמות משמעותית של מחשבים חזקים ביותר, שיש להם שטחי אחסון גדולים בעלי יכולת אחסון של מספר אתרים גדול. בעלי אתרים אשר בוחרים בחברת אחסון, למעשה בוחרים לשכור ממנה את השרתים בכדי לאחסן ולהריץ את אתר האינטרנט שלהם בהם.

כיצד בוחרים חברת אחסון אתרים?

לא מעט בעלי אתרים, בטוחים כי הדרך הקלה ביותר לבחור חברת אחסון היא פשוט לברר איזו חברה נחשבת לזולה ביותר או המהירה ביותר. מדובר על נתונים חשובים, אך הם בוודאי לא מספיקים בכדי לקבל את ההחלטה לגבי חברת אחסון נכונה ובשלב מאוחר יותר, בחירת חברת אחסון בהתאם לנתונים אלה עלולות לעלות לבעל האתר ביוקר.

חשוב להבין כי לא כל סוג אחסון יתאים לכל סוג אתר ועל כן, הפרמטר הראשון שעליכם לשים עליו דגש הוא התאמת חברת האחסון ושירותי האחסון שהיא מציעה לסוג האתר שיש לכם. כאשר מדובר על אתר וורדפרס, יש לבחור חברת אחסון אשר ידוע כי היא מציעה את שירותיה בין היתר גם עבור אתרים אלה וכי השרתים שלה מתאימים להם.

זמינות שרתים

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים חברת אחסון הוא זמינות השרתים. Uptime הוא נתון אשר מצביע על פרק הזמן שבו השרתים של אחסון האתרים פועלים בצורה תקינה והאתרים אשר מאוחסנים עליהם נגישים וזמינים עבור הגולשים. חשוב שתחפשו נתוני זמינות שרתים של חברת אחסון טרם בוחרים בה.

מהירות שרת

חברות אחסון מציעות שרתים במהירויות שונות. המהירות של שרת האחסון נמדדת בזמן התגובה מהרגע שבו השרת מקבל בקשה מגולש שנכנס לאתר ועד הרגע שבו השרת מסיים לעבד את הבקשה ושולח BYTE שהיא למעשה יחידת מידע קטנה של מחשבים. המטרה היא שפרק הזמן מזמן שהגולש לוחץ על הקישור לאתר ועד שהעמוד הראשון של האתר נטען, יהיה מהיר.

תמיכה של חברת האחסון

חברות אחסון מקצועיות אמורות להציע תמיכה זמינה ואיכותית ללקוחות שלהן. תמיכה זאת תסייע לכם לפתור בעיות שונות הנוגעות לאחסון האתר שלכם בצורה קלה ומהירה. את התמיכה של החברה יש לבחון באמצעות כמה פרמטרים חשובים והם: הזמינות של החברה לפניות שלכם, מענה מהיר, מענה שעונה על הציפיות שלכם ומסייע לכם בפתרון בעיות שונות ועוד.

אבטחה

פריצות לאתרים מהוות דבר נפוץ ביותר כיום ולא פעם ניתן לשמוע על מתקפות סייבר. כל אתר מצוי בסכנה לפריצות ומתקפות מעין אלה ועל כן, בכדי למזער עד כמה שניתן את הסיכוי לפריצה או מתקפת סייבר, יש לבחור בחברה המציעה אמצעי אבטחה מתקדמים להגנה על האתר שלכם. חברה מעין זאת לא תאפשר פריצה קלה לחוות השרתים שלה.

גם למיקום הגיאוגרפי של שרתי החברה יש משמעות וככל שתבחרו שרת מרוחק יותר מהמקום שבו מצויים הגולשים, כך יהיה צורך שהמידע יעבור דרך ארוכה ובהתאם לכך זמן הטעינה יהיה ארוך יותר. על אף שתקשורת בין מחשבים מתבצעת באמצעות אותות חשמליים אשר נעים קרוב למהירות האור, עדיין מיקום מרוחק של שרתים מקהל היעד, עלול לעכב את זמן הטעינה ולעיתים הדבר גם יהיה תלוי בעומס הרשת. אם אתם רואים שחברת אחסון כלשהי מחזיקה כמה מרכזי שרתים ברחבי הארץ או העולם, תמיד חשוב לבחור במרכז השרתים הקרוב אליכם ביותר.

מחיר

כמובן שאחד הנושאים החשובים ביותר שעליכם להתעניין בו הוא המחיר של שירותי אחסון. כאמור, חברות שונות מציעות מחירים שונים על שירותי אחסון מסוגים שונים. סוג האחסון אינו מהווה את הפרמטר היחיד שקובע את מחיר השירות והמחיר יכול להשתנות גם בהתאם לחבילות אחסון, הקצאת משאבים, חומרה, פיצ’רים שונים ועוד. כדאי תמיד לבדוק מהו המחיר שמציעה החברה ומה מקבלים תמורת המחיר באופן מדויק. לא פעם אין קשר ישיר בין המחיר לבין איכות האחסון ועל כן, חשוב מאוד לברר זאת מראש. בדוק עכשיו את מחירי אחסון וורדפרס ביוגטה .

מה חשוב לדעת על אחסון אתרי וורדפרס?

כאמור, אתרי וורדפרס הם אתרים פופולאריים ביותר כיום ועל כן ניתן למצוא לא מעט חברות אחסון המציעות שירותי אחסון לאתרים הללו. אחסון אתרי וורדפרס הוא אחסון שכבר התאמה מיוחדת הן מבחינת מערכת ההפעלה והן מבחינת השרת וזאת בכדי שתהיה לו אפשרות לספק את הביצועים הטובים ביותר לאתרים מהסוג המדובר. ניתן למצוא סוגי אחסון שונים עבור אתרים אלה כגון:

אחסון ייעודי

אחסון ייעודי הוא למעשה שרת פרטי משלכם, כלומר: השכרה של מחשב שלם פיזי, שכל משאביו עומדים לרשותכם בכל זמן ובכל רגע נתון. השרת המדובר יתאים לאתרים גדולים הדורשים כמות משמעותית של משאבים, יציבות, אבטחה מתקדמת, ביצועי קשה ועוד. כמובן שהמחיר יהיה בהתאם ויעמוד על מאות עד אלפי דולרים בחודש.

אחסון בענן

אופציה נוספת לאחסון אתרי וורדפרס היא אחסון בענן. במקום לאחסן את האתר על שרת פיזי, באחסון ענן, מאחסנים אותו על רשת מחשבים גדולה המקושרים ביניהם ופועלים כיחידה אחת. רשת מחשבים זאת קרויה: ענן. ניתן לאחסן על ענן כמות גדולה של אתרים וזאת בהתאם לגודל של הענן. לא פעם, המשאבים שעומדים לרשות הענן  מאפשרים אחסון בלתי מוגבל בו שכן תמיד תהיה אפשרות להגדיל או להקטין את שטח האחסון וכן לחבר או להסיר שרתים שונים מהענן.

חשוב לדעת כי לאחסון בענן יש כמה יתרונות והם:

ראשית כל, מדובר על אחסון אמין ביותר. בעוד שבאחסון פיזי בעלי האתר תלויים בתקינות השרת הפיזי בלבד לצורך הרצת האתר ובמידה והשרת המדובר אינו תקין או נכבה, נפרץ או מתנתק מהרשת, הרי שגם האתר שלהם ירד מהאוויר, הרי שבאחסון ענן, האתר רץ על כמה וכמה שרתים, כך שגם אם אחד מהם נפגע, האתר תמיד יישאר זמין כי שרת אחר, יפצה על השרת שנפגע. מעבר לכך, מדובר על אחסון המאפשר גמישות והתרחבות באופן תמידי.

יתרון נוסף הוא המחיר של שירותי אחסון בענן, שמתבסס על תשלום בהתאם לשימוש וזאת בניגוד לתשלום על חבילות אחסון סטנדרטיות שבהן משלמים על תוכנית עם כמות משאבים קבועה לפרק זמן מוגדר. בשל הגמישות שמציע אחסון בענן, ניתן לשלם רק עבור משאבים אשר צורכים בפועל.

יתרון נוסף של אחסון זה הוא ביצועים טובים ואחידים יותר שהוא מציע וזאת בשל היכולת שלו לחלק בין העומסים השונים.

האם ניתן לעבור בין חברות אחסון?

כאשר מדובר על אתר וורדפרס, חשוב מאוד שתדעו כי קל ונוח לעבור חברת אחסון במידה ואתם לא מרוצים מזו שבחרתם בה. וורדפרס היא מערכת באחסון עצמי שהמשמעות היא שיש לבעל האתר את האפשרות לבחור בכל זמן היכן הוא מעוניין לאחסן את האתר שלו. בכל שלב שרק תרצו, תוכלו להעביר את האתר שלכם לחברת אחסון אחרת, כאשר לא מעט מהחברות הללו גם יעבירו את האתר שלכם במידה ותרצו אליהן ללא עלות כלשהי.

לפרטים נוספים אודות אחסון אתרים כנסו לאתר יוגטה

בשיתוף יוגטה

קרדיט לתמונה Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן