אנשים שואלים אותי לעתים קרובות: “מהי הדרך המהירה ביותר ללמוד מערכת פרסום של גוגל”?
אז אם גם אתכם מעניינת התשובה, ואתם מבינים שזה נושא חשוב, תנו לי 5 דקות ואסביר לכם על סמך הניסיון שלי, בדיוק איך.
שלום, אני יהודה ואני מומחה מוסמך לקידום ממומן בגוגל .
במהלך 20 שנות עבודתי בתחום השיווק, מכרתי ושיווקתי עשרות סוגי מוצרים ומגוון רחב של שירותים – החל ממוצרי צריכה בסיסיים ועד לעסקאות נדל”ן, לכל הסקטורים – הפרטי, העסקי והמוסדי.
במאמר הזה אני רוצה להסביר לכם מהי הדרך להפוך מומחה ב-Google Ads וגם להישאר כזה לאורך הזמן.
הדרך להפוך ולהישאר מומחה בגוגל פרסום
בדרככם להצליח בקידום ממומן בגוגל, תצטרכו לעבור 5 שלבים:
שלב 1: שלב הטירונות – זה השלב שבו לומדים את היסודות, ובדרך כלל הוא גם חינמי.
שלב 2: שלב ההתמחות או בשפה המקצועית ג’וניור – זה השלב שבו לומדים על ידי עשייה.
שלב 3: שלב המומחה המתחיל – בשלב הזה מעלים את הרמה המקצועית על ידי למידה עם מנטור.
שלב 4: שלב המומחה הבכיר – השלב שבו פורשים כנפיים אבל ממשיכים ללמוד תוך ניסוי וטעיה.
שלב 5: “תותח על” – אתם כבר מומחים, אבל חשוב שתשמרו על חדות ובקיאות בעולם המשתנה במהירות!
קרדיט לתמונה Freepik
כעת ארחיב על כל אחד מהשלבים:
שלב 1: למדו את היסודות
כמו בכל תחום חדש שרוצים להיכנס אליו, כשאתם מתחילים אין לכם ניסיון וידע בקידום ממומן. אתם מוכרחים לחקור ולספוג מידע רב ככל האפשר. אני ממליץ להתחיל עם סרטוני YouTube שמנגישים את הנושא או עם קורסים זולים ב- Udemy(אם יש לכם שליטה טובה בשפה האנגלית).
שימו לב!
בגלל שמדובר על תחום שעלול להשתנות בכל רגע נתון, שינויים של מערכת פרסום של גוגל עשויים להפוך הרבה מהחומר באותם קורסים לפחות עדכני. עם זאת, הם מהווים בסיס ידע ראוי להתחיל איתו.
שלב 2: למידה על ידי עשייה
“גרם אחד של עשייה שווה יותר מטונה של תיאוריה” (פרדריק אנגלס).
ברגע שהבנתם את הכללים הבסיסיים של המשחק, אתם צריכים לעבור מלמידה תאורטית ללמידה מתוך עשייה. הדרך היחידה לשלוט באמת בגוגל אדס היא על ידי הקמת וניהול קמפיינים בגוגל. קצב הלמידה והגדילה שלכם תמיד יהיה ביחס חיובי למספר הבעיות שנתקלתם בהן ופתרתם.
מכאן, אתם יכולים לבחור בין 3 דרכי פעולה:
אפשרות 1 – עבודה בסוכנות פרסום
את הקריירה שלי התחלתי כפרילנס, עד שהבנתי שכדי לעבוד עם מגוון רחב יותר של לקוחות ולהתקדם בתחום, אני חייב מסגרת מאפשרת.
לכן התחלתי לעבוד במשרד פרסום בשם ‘דיגידם’ בירושלים. עבדתי שם כשנתיים עד שהגעתי לשלב המומחה המתחיל שלי (שלב 3) והדרך אליו כללה ניסיון בניהול קמפיינים של מותגים ומוסדות גדולים ברמה ארצית.
אמנם, עבודה במשרד פרסום לא מתאימה לכל אחד. זו שגרה שעלולה להיות לחוצה מידי עבור אנשים מסוימים כיוון שהדרישות תובעניות, האחריות גדולה ולוחות הזמנים מאתגרים.
עם זאת, אני מאמין שזו הדרך המהירה ביותר לצמוח בתחום של קידום ממומן משום שאתם תיחשפו למגוון רחב של מצבים, אתגרים וכמובן גם הצלחות.
אגב, חיי הסוכנות לא תמיד מלחיצים, ובמקרה שלי התמזל מזלי לעבוד עם הרבה לקוחות מעולים.
אפשרות 2 – עבודה כמומחה פרסום In House
אם חיי הסוכנות לא מושכים אתכם, אתם יכולים לעבוד כמומחה גוגל בחברה או בבית עסק. סביר להניח שההתקדמות המקצועית שלכם תהיה איטית יותר מאשר במשרד פרסום, אבל זה כנראה יהיה פחות מלחיץ.
אם אתם רוצים לגדול מהר, אני לא ממליץ לעבוד בתפקיד In House. במקום זאת, התחילו במשרד פרסום, ואז עברו לעבוד בחברה. כך תוכלו לקבל משכורת גבוהה בהרבה בגלל הניסיון היקר איתו הגעתם מהתקופה בסוכנות.
אפשרות 3 – תשיגו את הלקוח הראשון שלכם ותעבודו בחינם
אם אתם לא רוצים לעבוד במשרד פרסום או בעסק, תצטרכו למצוא לקוחות משלכם. אם אתם מתחילים, אני ממליץ להציע לבני משפחה או לחברים שרוצים לקדם את העסק שלהם בגוגל, לעבוד עבורם בחינם.
ספרו להם שלמדתם פרסום בגוגל ושאתם מוכנים לעבוד בחינם (כל עוד הם משלמים את הוצאות הפרסום), בתמורה להמלצה שלהם כשיגיעו תוצאות טובות. בדיוק למטרה הזו חשוב שתעשו כל שביכולתכם כדי לעזור ללקוח הראשון שלכם לקבל תוצאות מעולות (יעזור מאוד לערוך תיאום ציפיות לפני תחילת העבודה).
קרדיט לתמונה Freepik
שלב 3: למדו ממנטור
אתם יכולים להגיע לרמה סבירה בניהול קמפיינים באמצעות למידה מעשייה, וככל שיעבור הזמן ותצברו ניסיון, תתקלו ביותר ויותר אתגרים שידרשו מכם להיוועץ עם מומחה מקצועי יותר מכם. בשלב הזה, אתם תצטרכו הדרכה ממנטור – מישהו עם הרבה ניסיון שיכול לעזור לכם להתפתח מהר יותר וטוב יותר. זה יכול להיות עמית בכיר או כל מנטור שאתם סומכים עליו, הן כאיש מקצוע והן כאדם.
אם אתם פרילנסרים עצמאיים, השלב הזה עוד יהיה יותר קריטי עבורכם כיוון שאין לכם עמיתים לשאול אותם שאלות.
השקיעו בהנחיה ממישהו שאתם סומכים עליו. הדרכות אחד על אחד הן הדרך הטובה ביותר ללמוד במהירות ולעקוב אחר ההתקדמות שלכם, אבל גם אימון קבוצתי יכול להיות פתרון מצוין (כל עוד זה עוזר לכם לקבל מענה גם לסוגיות מורכבות).
אחרי שסיימתי לעבוד במשרד הפרסום, השתתפתי במספר קורסים מתקדמים למנהלי קמפיינים בחו”ל (לצערי לא מצאתי קורסים מתאימים בישראל).
כמעט בכל קורס כזה היו מפגשים של שאלות ותשובות וקבוצות תמיכה לתלמידים, ובחלק מהקורסים היו גם מנטורים אישיים.
שלב 4: למדו על ידי ניסוי ותהייה
זה השלב שבו הכל מתחיל להתערבב. יש לכם הבנה מצוינת של היסודות והמושגים המתקדמים, ויש לכם מנטור שיעזור לכם לפתור סוגיות מורכבות. בשלב הבא של נתיב הצמיחה שלכם למקצוע פרסום בגוגל, אתם תלמדו בעיקר על ידי ניסוי וטעיה.
בדקו הכל (!) החל מפיצ’רים חדשים שגוגל אדס דוחפת ועד אסטרטגיות מתקדמות שאתם מוצאים במהלך שיטוט במרחבי הרשת. במסגרת ההתנסויות אתם תלמדו מה עובד או לא עובד עבור הלקוחות שלכם, וזה בדיוק מה שאני עושה רוב הזמן.
שלב 5: שמרו על הגרזן שלכם חד
מזל טוב, עכשיו אתם מומחים אמיתיים ב-Google Ads!
השלב האחרון שלכם בדרך להצלחה הוא פשוט להישאר המומחים הכי טובים, תמיד. אבל זה לא בהכרח כל כך פשוט. השקעה הכי טובה היום זו ההשקעה בבני אדם. אני משקיע בעצמי ובאנשים שעובדים איתי, ולפחות פעם בשנה משתתף בקורס מקצועי כדי לחדד ולחזק מיומנויות וידע. בנוסף אני עוקב אחרי עשרות ערוצי יוטיוב וקבוצות מקצועיות כדי לשמור על הגרזן שלי חד, ועל עצמי כ”מומחה על”.
אני מקווה שהמידע ששיתפתי כאן סייע ועוד יסייע לכם. בהצלחה בדרככם להישגים חדשים בניהול קמפיינים בגוגל!
קרדיט לתמונה Freepik