מדריך לרכישת דירה מקבלן: במה להתמקד?

רכישת דירה ישירות מקבלן יכולה להיות תהליך מרגש אך מורכב. מדובר על בחירת נכס בשלבי הפיתוח המוקדמים שלו המאפשרים להבטיח מחיר נמוך יותר. עם זאת, זה גם דורש שיקול דעת ותשומת לב לפרטים כדי להבטיח עסקה חלקה ומוצלחת. במאמר זה נדריך אתכם בשלבים והיבטים החיוניים שיש להתמקד בהם בעת רכישת דירה מקבלן.

לחקור את המוניטין של הקבלן

לפני הצלילה לתהליך הקנייה, חשוב לחקור היטב את המוניטין של הקבלן. חפשו ביקורות ועדויות של קונים קודמים כדי לאמוד את רמת שביעות הרצון שלהם מהעבודה של היזם ועמידה בלוחות זמנים. סביר יותר שקבלן בעל מוניטין יספק דירה איכותית בזמן ובהתאמה למפרט המוסכם. כך מציע אפי שקדי שהוא יזם של חברת קבלן והמון פרויקטים בעצמו. 

הבנת פרטי הפרויקט

בעת בדיקה, בקשו פרטים מקיפים על הפרויקט, כולל תכניות אדריכליות, פריסות קומה ופירוט של שירותים ותכונות. הבנת היבטים אלו תסייע לכם לדמיין את המוצר הסופי ולקבל החלטה מושכלת לגבי התאמת הנכס לצרכים שלכם. ודאו שכל השירותים והמתקנים החיוניים שהובטחו על ידי הקבלן מוזכרים במפורש בהסכם.

תיעוד משפטי

תיעוד משפטי הוא היבט קריטי בכל רכישת נכס, ורכישה מקבלן אינה יוצאת דופן. בקשו את כל המסמכים המשפטיים הרלוונטיים, כגון שטר בעלות, תעודת בעלות על קרקע, היתרי בנייה ואישורים סביבתיים. מומלץ להיעזר בעורך דין למקרקעין על מנת לוודא את אמיתות וחוקיות המסמכים ולוודא שהנכס נקי מכל שעבוד או מחלוקת.

משא ומתן על המחיר ותנאי התשלום

אמנם רכישה ישירה מקבלן יכולה להציע יתרונות בעלויות, אך עדיין יש מקום למשא ומתן. השוו את המחירים של נכסים דומים באזור והשתמש במידע זה כדי לנהל משא ומתן על עסקה הוגנת. בנוסף, דונו בתנאי התשלום, כולל סכום התשלום ותזמון התשלומים. ודאו שאתם מרגישים בנוח עם מבנה התשלום לפני שתמשיכו ברכישה.

בדיקת איכות הבנייה

היות והדירה עדיין בבנייה, דאגו לביקורים קבועים באתר כדי לבדוק את איכות הבנייה וההתקדמות. בדקו אם יש שימוש בחומרים איכותיים ועמידה בקודי בנייה ותקני בטיחות. הזמינו במידת הצורך בודק מקצועי על מנת לוודא שהדירה עומדת באיכות ובמפרט הצפויים.

הבטחת הגנה משפטית באמצעות ההסכם

לאחר שתהיו מרוצים מפרטי הפרויקט ומאיכות הבנייה, זה הזמן לנסח ולחתום על הסכם מפורט עם הקבלן. ההסכם צריך לכסות את כל ההיבטים של הרכישה, לרבות מפרט הנכס, תנאי התשלום, לוח הזמנים לאספקה, סעיפי קנסות בגין עיכובים, וכל התנאים וההגבלות הרלוונטיים. כמו כן, פנו לייעוץ משפטי כדי לבדוק את ההסכם ביסודיות לפני החתימה וכדי להגן על האינטרסים שלכם.

סיום המסירה וההחזקה

לפני קבלת הדירה, ערכו הליך אחרון עם הקבלן על מנת לטפל בכל בעיה או תיקון תלוי ועומד. ודאו שכל השירותים והמאפיינים שהובטחו נמצאים במקום, והדירה מוכנה לאכלוס. לאחר שתהיו מרוצים ממצב הנכס, השלימו את הניירת והתשלומים הדרושים כדי לסיים את תהליך המסירה.

קרדיט לתמונות FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן