שמות לבנים – עשו ואל תעשו בבחירת השם

במזל טוב נולד לכם בן או שאולי הוא אוטוטו עומד להוולד והמחשבות כבר מתרוצצות לגבי השם שתתנו לו. לפחות בישראל, נושא השמות לבנים הוא חשוב במיוחד שהרי אתם נדרשים לשם כבר במעמד ברית המילה של הבן. על כן, כדאי לבוא כבר מוכנים עם שם שהחלטתם עליו לאירוע, מבעוד מועד. אז איך בוחרים מתוך כל השמות שקיימים בעולם? כנראה שאין דרך אחת נכונה,  אבל אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה טיפים חשובים בדרך.

לפני שנכנס למה כדאי לעשות בעת בחירת השם ומה פחות מומלץ מאספקטים שונים, חשוב לזכור שהבחירה בשם היא זכותכם הבלעדית בתור הורי התינוק. אל תטילו את האחריות ואל תרגישו מנגד מחויבים למישהו או משהו בעת הבחירה. גם אם השם שתבחרו לא יהיה קשור לאף אחד במשפחה או  לאף אחד מהשמות לבנים שהוצעו לכם על ידי קרובים וחברים, זה בסדר גמור.

בחרו שם שיש מאחוריו משמעות

הטרנד כיום בקרב מפורסמים רבים, הוא לתת שמות לילדיהם שהם לאו דווקא עם משמעות גדולה מאחוריהם, אלא הם פשוט ייחודים או אולי יישרתו צרכי פרסום נוספים שלהם בהמשך. הבעיה היחידה היא, שיום יבוא והילדים האלו יתבגרו ואז שישאלו אותם מה עומד מאחורי השם המיוחד שלהם, הם קצת יהיו בבעיה או אפילו יכעסו על הוריהם שנתנו להם שם סתמי שאין מאחוריו שום כוונה או מחשבה בכובד ראש.

לכן, כבדו את הילד והמבוגר שיגדל להיות והקדישו מחשבה וכוונה לשם שאתם עומדים לתת לו. וודאו שיש מאחורי השם משמעות אמיתית ועמוקה שמשליכה גם עליכם ועל הרצונות שלכם ומעוררת בכם רגש כאשר אתם שומעים או מדברים על שם זה.

אל תשענו על שמות של קרובים שהלכו בטרם עת

במשפחות רבות, נהוג שאם מגיע תינוק חדש למשפחה לאחר מוות בטרם עת של אחד מיקיריהם, הוא יישא את שמו של אותו קרוב או שם שיש בו אלמנטים של שם הקרוב שהלך לעולמו.
למרות שאין מניעה כך לציין את זכרו של הקרוב, מבחינת הקבלה, מדובר בהחלטה שעלולה להשפיע רבות על גורלו של הילד ובעיקר לרעה שכן מאמינים שהנסיבות של המוות בטרם עת עלולות להתגלגל גם על הנשמה החדשה של  הילד שקיבל את השם הזה.

אם אתם מסורתיים או מחוברים קצת יותר לדת, זה שיקול שיש לו משקל רב וכדאי לקחת אותו בחשבון ולהמנע.

בחרו בשם שיש לו קונטציה חיובית

עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון הוא שישנם שמות מסויימים, אם מבחינה תנ”כית ואם מבחינה תרבותית, שיש להם קונטציה חיובית יותר וכאלו שיש להם קונטציות הפוכות דווקא: של מלחמה, ריב ואפילו צער. כך למשל, שמות כמו אור, שי, אמיר, שמחה, וכולי הם שמות עם קונטציה חיובית. בעוד שמות כגון: נמרוד, שאול, נדב, אמנון, תום, שובל הם שמות שנושאים מאחוריהם סיפור טראגי מהתנ”ך או קונטציות של משהו שנגמר ונשאר מאחור.

בחרו בשם שישמע טוב בכל מקום

העולם הוא גדול והעובדה שהילד שלכם גדל בישראל, לא אומרת שהוא גם ישאר כאן כאשר יתבגר. מעבר לזה, רוב רובנו כבר עובדים בעולם גלובלי ונמצאים בקשר עם חו”ל ולכן אם נולד לכם תינוק בעת הזו, מוטב להתאים את שמו כבר לדרישות של העת הנוכחית. לכן, בחרו שם שיכול להשמע טוב ובעל משמעות לא בעייתית גם בעברית וגם בלועזית. למשל: דניאל, דן, דין, יאן, אברהם, יעקב וכולי.

ולעומת זאת, המנעו מלתת שמות ארוכים בעלי מספר הבהרות שיותר קשים לביטוי כגון: יהושוע, אבינועם, אבינדב וכדומה.

קרדיט לתמונות FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן