השלבים לפינוי תכולת דירה לקראת מעבר ההורים לבית אבות / יוסף האוסף

מטרת המאמר היא להכיר את השלבים החשובים שיש לבצע טרם שההורים המבוגרים עוברים לדיור מוגן או בית אבות, ולהציג את הדרך הטובה ביותר להפיק מקסימום רווחים מהפריטים הישנים שבתכולת הדירה.

רובנו מבינים את הקשיים המתלווים לכל אחד משלבי המעבר מחיים עצמאיים למסגרת של בית אבות או דיור מוגן או הוסטל לתשושי נפש. בדרך כלל התהליך מתחיל בהתלבטות על עצם נחיצות המעבר, ממשיך עם ההבנה וההחלטה שאין מנוס מכך, דרך מסכת מורכבת של איתור מסגרת מתאימה, ועד למעבר עצמו על כל הקשיים האמוציונאליים והלוגיסטיים הנלווים אליו.

הכתבה הנוכחית עוסקת בשלב האחרון בתהליך – פינוי תכולת הדירה, תוך מתן דגש על נושא שכמעט ולא דובר בו, הקשר בין פינוי דירות של קשישים לפריטי אספנות. מי שישכיל להבין את הקשר החמקמק בין פינוי תכולות דירה לפריטי אספנות נחשקים, עשוי להניב רווחים כספיים משמעותיים. נפתח ונסביר שהדרך היעילה להפיק את מקסימום הפוטנציאל והרווח מהחפצים הישנים, הוא לאתר את האספן הספציפי שידע להעריך את המפריטים הישנים שלמשפחה ממילא אין עוד צורך בהם. 

השלב הראשון של פינוי תכולת הדירה יכלול בדרך כלל מיון של החפצים וההחלטה אילו מהם ימשיכו עם הקשיש למסגרת הדיור הבאה, בין אם מדובר על דירה קטנה יותר בבית האבות או בדיור המוגן.

לשלב המיון יתלווה קושי נפשי וטכני, ומי שצולח אותו עשוי לאתר אוצרות קטנים בדמות תכשיטים או כסף מזומן שכלל לא ידע על קיומם ולא ידע שהם בחזקת הוריו. רוב האנשים המבוגרים נוטים להחביא במקומות שונים בבית סכומי כסף גדולים ואפילו זהב לצרכי חירום, ולצערנו הם עצמם שוכחים לא רק היכן החביאו אותם, אלא אפילו את עצם  קיומם. לכן, חשוב ששלב מיון החפצים יעשה לבד, רק בקרב בני המשפחה, וללא סוחרי או עסקני פינוי דירות. שימו לב, על אף הטרחה, ועל אף הקושי הרגשי לחטט בהררי חפצים אישיים של ההורים המבוגרים, מדובר על צומת מרכזית שבה ניתן לאתר את האוצרות האבודים של ההורים.

השלב השני בפינוי תכולת הדירה מתייחס לשאלה מה לעשות עם החפצים הישנים שאין לנו עוד צורך בהם. אגב, בשלב זה כדאי לפנות גם לבני משפחה רחוקים יותר, ולאפשר להם לבחור פריטים מהדירה. יש כאן רווח כפול, כך אתם גם מצליחים לדלל במשהו את כמות החפצים הישנים שבדירה, ובמקביל אתם מאפשרים ליצור מורשת משפחתית של ממש עם החפצים הישנים של הוריכם. תתפלאו לשמוע איזו משמעות רגשית עמוקה עשויים לייחס בני המשפחה הרחוקים לחפצים של הוריכם.

כאן אנו מגיעים לליבת המאמר, הקשר שבין תכולת דירה לפריטי אספנות. הרוב המכריע של האנשים הזקוקים לשירות של פינוי תכולת דירה או פינוי ירושה אינם מודעים לכך שהחפצים הישנים של ההורים המבוגרים עשויים להיות בעלי ערך ונחשבים לפריטי אספנות לכל דבר ועניין.

רובנו סוברים שפריטי אספנות כוללים רק ציורים מפוארים או פסלים מפונפנים, אך רובנו טועים ובגדול. בשנים האחרונות הולכת וגוברת אופנה של אספנות ישראליאנה – אספנות של פריטי פולקלור מהשנים הראשונות למדינה.

מדובר על חפצים שיוצרו בעיקר בשנות השלושים ועד לשנות החמישים, כאלו שהיו בשימוש יום יומי והושלכו לפח מיד עם גמר השימוש, ולכן הם גם לא שרדו במבחן הזמן. כיום חלק ניכר מהפריטים הללו נחשבים נדירים ונחשקים בקרב לא מבוטל מאספני הישראליאנה.

ברוב המקרים, החפצים הללו מושלכים כבר בשלב הראשון של מיון תכולת הדירה, כיוון שממילא הקשיש אינו יכול לקחת אותם אתו לדירה הקטנה בבית האבות, ושאר חברי המשפחה מעדיפים לקחת לעצמם פריטים בעלי משקל סנטימנטלי משמעותי יותר, כמו אלבומי תמונות או פריטים אישיים.

אז אילו חפצים ישנים עשויים להיחשב לפריטי אספנות?

כאמור, רוב האנשים אינם מודעים לעובדה שחלק נכבד מהפריטים בתכולת הדירה של ההורים עשוי להיות בעל ערך אספני, למשל: כרטיסי נסיעה בתחבורה ציבורית, קופסאות גפרורים או חפיסות סיגריות ישנות, הגדות של פסח, ספרים, משחקי קופסא ישנים, גלויות שנה טובה, תקליטים ועוד.

כל הפריטים ברשימה (החלקית) שהוצגה הפכו עם השנים לפריטי אספנות כיוון שהיו מעט מאוד אנשים שבזמן אמת (בשנות השלושים) שמרו באדיקות כרטיסי נסיעה באוטובוס, או קופסאות גפרורים וסיגריות. כיום רוב הפריטים הללו נחשבים לפריטי אספנות ולכן לא כדאי להעביר אותם עם שאר תכולת הדירה או חלילה להשליך אותם, אלא למכור אותם ישירות לאספנים החושקים בהם.

לסיכום, אם ההורים המבוגרים עוברים לדירה קטנה יותר, בית אבות או דיור מוגן, ואתם זקוקים לשירות של פינוי דירה, תמיד כדאי להמתין מעט לפני שפונים לאנשי המקצוע, ולפנות לאספנים על מנת להפיק מקסימום רווח מהפריטים הישנים שאין לכם עוד צורך בהם.

השפעת עיצוב פנים על דירות יוקרה הכוללות חלונות גדוליםהבא
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן