יש הרבה אנשים שאומרים ובצדק שהמוסד לביטוח לאומי הוא גוף שמתנהל בצורה מיושנת ומסורבלת. בהחלט יש בזה הרבה מן האמת למרות שבשנים האחרונות אי אפשר שלא לשים לב למאמצים מחודשים של אנשי המקצוע להציע אלטרנטיבות טכנולוגיות וכמובן התבססות על רשת האינטרנט בעת ביצוע פעולות כאלה ואחרות שקשורות לחיי היום יום. חשוב להבין שרוב ההתעסקות וההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי (כמו גם מול עוד ממוסדות המדינה) מבוססת על מילוי מדויק ומדוקדק של טפסים ולכן ברגע שהאזרחים יודעים איך למלא את הטפסים או שיש להם דרך מקוונת נוחה לעשות את זה – הרי שיהיה להם קל יותר לבצע את המוטל עליהם. באתר שנקרא טופס קל אפשר למצוא לא מעט טפסים לביטוח לאומי במקום אחד מרוכז שהרבה יותר קל להתמצא ולמצוא בדיוק את הטופס הדרוש.
דוגמאות לטפסים שאפשר להשיג ולקלות המילוי שלהם
אין זה מספיק רק למצוא את הטופס הספציפי הדרוש, שכן יש חשיבות גבוהה מאד למילוי מדויק שלו, כלומר יש חשיבות גבוהה לעניין הטכני. המוסד לביטוח לאומי יפסול על הסף כל פנייה, בקשה או תביעה אם הטופס המדובר לא יוגש בדיוק כפי שהוא צריך, לרבות כל סעיף וסעיף. באתר של טופס קל אפשר לא רק למצוא את הטפסים הרלוונטיים אלא גם לקרוא הסברים אודותיהם על מנת להבין את אופן מילוי הטופס. אם לוקחים כדוגמה את טופס 1500 שעוסק בתביעה לתשלום דמי אבטלה לעובד שכיר שהתפטר או פוטר – אפשר למצוא אותו באתר של טופס קל, לקרוא אודות המהות שלו ומתי בדיוק צריך להגיש אותו, איך ממלאים אותו בצורה נכונה ויעילה ומה התנאים שבהם אכן התביעה תתקבל ואותו אזרח יקבל את דמי האבטלה שמגיעים לו. בטופס זה הוא גם ימלא את פרטי חשבון הבנק שלו לצורך העברת הכספים אליו לחשבון.
החשיבות של מילוי הטפסים – בכל דרך אפשרית
מה שבאמת חשוב על מנת לממש את הזכויות מול המוסד לביטוח לאומי ומוסדות המדינה – זה מילוי הטפסים הרלוונטיים, בעיתוי הנכון וכמובן בצורה הנכונה והדרושה. אין ממלאים את הטופס רק כדי לצאת ידי חובה וחשוב מאד להקפיד על מילוי כל ההנחיות של פקידי המוסד לביטוח לאומי. חשוב להבין שמילוי לא נכון, חסר או חלקי משמעותו פגיעה בזכויות של אותו אזרחי, פגישה שיהיה קשה מאד להחזיר אותו אחורה ולתקן אותה. המוסד לביטוח לאומי מתנהל בעצלתיים ובאופן חלקי בצורה מאד מיושנת ואיטית ולכן יש חשיבות לעשות את מה שצריך מיד על הפעם הראשונה שבה ממלאים את הטפסים הדרושים. רק כך מקבלים את הזכויות המגיעות ומעדכנים את המוסד על תביעות או שינויים במידע האישי.
קרדיט תמונה FREEPIK