לא רק פסטה – חוויה קולינרית שוברת סטיגמות ברומא

תרבות עתיקת יומין, אווירה אותנטית, מגוון מוקדי תרבות ואטרקציות, ובכל זאת השאלה הראשונה ששואלים התיירים חוזרים מרומא תהה בנוגע לפיצה המקומית המפורסמת בעולם לספגטי המתגלגל על המזלג.

כדי למצות את החוויה הקולינרית ברומא באופן מיטבי חשוב להביא פתיחות, להקשיב להמלצות המקומיים ולשלב בין מנות אוכל רחוב למסעדות נחשבות.

מספר מנות שכדאי להכיר ולנסות בביקור ברומא – בלי להזכיר פיצה או פסטה

סופלי

 סופלי הוא גרסה מעניינת הדומה לכדורי ריזוטו המוגשים במסעדות בישראל, כאשר בגרסה האיטלקית מדובר באורז מבושל בישול ארוך ברוטב עגבניות טריות עשיר במיוחד, ועם סיום הבישול זוכה כמות נדיבה של מוצרלה אשר נספגת בתבשיל ונמסה לתוכו. מן התערובת הזאת יוצרים אצבעות ארוכות בציפוי פירורי לחם זהובים מטוגנים בשמן עמוק. מנה פופולרית, המוגשת במסעדות, בפיצריות בדוכני רחוב ומספקת נגיסה קריספית ועשירה בטעמים. דילים לרומא הן תחילתה של חופשה אורבנית עשירה חוויות ואטרקציות, אולם מה שמאפיין בירת מדינת המגף הוא מטבח מקומי ייחודי, עשיר ואיכותי, שהפיצה היא רק קצה המזלג בו.

קארצ’ופי

 קארצ’ופי הוא שמו האיטלקי של הארטישוק, אלא שהשפים המקומיים ברומא יצרו לירק הטרי שתי וריאציות ייחודיות שמביאות את התיירים לחפש אחר קרצ’ופי הטוב ברומא ולנהל ויכוחים ארוכים על הגרסה המוצלחת מבין השתיים.  קרצ’ופי אלה רומאנה (בסגנון רומאי) הם ראשי ארטישוק מבושלים לאורך זמן בתוך מרק שום ועשבי תיבול וסופגים טעמים עשירים, מוגשים חמים, עסיסיים וספוגים בנוזל. לעומת הגרסה הזאת, הקהילה היהודית ברומא הציגה את קרצ’ופי אלה ג’ודיה (בסגנון יהודי)- ארטישוק טרי מטוגן בשמן עמוק, פריך ומוגש עם נגיעות מלח גס, פלפל גרוס ופרמזן. את הגרסה היהודית תמצאו בכל מסעדה ברובע היהודי ובמסעדות שבו, בעוד שהגרסה המקומית המוגשת כמנת פתיחה במסעדות המקומיות ובמסעדות התיירים.

פאג’ולי קון לה קוטיקה

 תבשיל מהביל ועשיר המוכיח אצל האיטלקים השלם תמיד עולה על סך חלקיו. פאג’ולי מתבסס על שעועית לבנה בבישול ארוך ברוטב עגבניות עשיר, וחתיכות עור של חזיר שנותנות לתבשיל את טעמו הייחודי. מוגש במסעדות מקומיות עם פרוסות לחם טרי ועבה לניגוב של הרוטב עד הטיפה האחרונה.

טירמיסו

 טירמיסו היא מנה שמוכרת בישראל קינוח איטלקי, המתבסס על ביסקוטי פוגים בקפה וקרם גבינה עשיר. ברומא תמצאו קונדיטוריות ובתי קפה שעיקר מומחיותם היא טירמיסו, כאשר הטירמיסו קפה המוכר היא רק אחת מתוך מגוון וריאציות לקינוח המתבסס על ביסקוויטים טבולים במשקה חם ומתקתק, קרם גבינת מסקרפונה עשיר ומגוון תוספות בהתאם לסוג הטירמיסו הנבחר. אחת מן הווריאציות המומלצות והאובה ביותר על המקומיים: טירמיסו תות המשלב בין טעמי וניל טבעי ותותים טריים.

מחפשים דילים לטיסות לרומא או ליעדים אחרים ?

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן