היתרונות הבולטים בדפיברילטור חצי אוטומטי

מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי פרץ לחיינו בשנות ה-50 וקשה להבין איך הרפואה הסתדרה בלעדיו כל הזמן הזה. חוק הדפיברילטורים לעומת זאת, החוק המחייב הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים נחקק רק בשנת 2008, לפני 15 שנים בלבד. אך כמות האנשים שניצלו חייהם בזכות החוק להצבת מכשירי דפיברילטור במקומות ציבוריים גדולה לאין שיעור.

למכשירי החייאה חצי אוטומטיים נזקפים לזכותם יתרונות רבים, נמנה כמה מהם:

קל לתפעול גם למי שאינו רופא

מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי פותח כך שהוא מתאים לשימוש דווקא למי שאינם בעלי רקע רפואי כלל. המכשירים הינם בעלי הדרכה קולית, במגוון שפות, אשר מלווים צעד אחר צעד את כל מהלל ההחייאה ומתן שוק כך שלא תרגישו לבד וחסרי אונים. חלק ממכשירי הדפיברילטור אף נושאים חיישנים מיוחדים אשר מרגישים את הפעולות שכבר ביצעתם ויודעים להתקדם בהדרכה הקולית בקצב שלכם. על האלקטרודות הנדבקות לחזה המטופל קיימים איורים אשר מדגימים ויזאולית היכן בדיוק יש להדביקם, כפתורי המכשיר עוצבו כך שלא תתבלבלו בין כפתור למתן שוק לבין כפתור הכיבוי.

קומפקטי וקל משקל

מכשיר הדפיברילטור החצי אוטומטי של ימינו הוא קל לנשיאה, קטן, ונכנס בקלות כמעט לכל תיק גב פשוט. העיצוב המינימלי מקנה לו פרקטיות רבה לניידות ושימוש. קשה להאמין איך הדבר הקטן הזה מסוגל לאבחן קצב לב, לתת שוקים חשמליים, ולהחזיר מתים לחיים.

מדויק ומקצועי ממש כמו איש צוות רפואי

דפיברילטור חצי אוטומטי נקרא כך בשל אבחנת הקצב האוטומטית שלו, והינו רק חצי אוטומטי ולא באופן מלא מכיוון שעל מנת לתת שוק למטופל נדרשת הסכמתו באמצעות לחיצה על הכפתור. מדובר במנגנון המיועד לשמירה על בטיחותכם, אך את כל העבודה הקשה המכשיר כבר עשה עבורכם כאילו היה רופא קרדיולוג: דפיברילטור חצי אוטומטי יודע להבדיל בין הפרעות קצב קטלניות כמו VT VF אשר גרמו לדום לב על רקע לבבי, לבין קצב לב תקין הנקרא גם קצב לב ממקור SINUS או NSR. ממש כמו היה קרדיולוג אשר מאבחן הפרעות קצב במוניטור המכשיר עושה זאת לגמרי לבד, וגם טוען שוק חשמלי בעצמו בכמות ג’אול מתאימה, ואתם רק נדרשים להשלים את הפעולה על ידי לחיצה על כפתור השוק, פעולה אשר תפרוק את השוק הטעון על ליבו של המטופל במטרה לנטרל את הפרעת הקצב ו”לאתחל” את מערכת ההולכה החשמלית של הלב.

מכשיר דפיברילטור חצי אוטומטי הוא המומלץ ביותר לשימוש על ידי הציבור הרחב, וודאו טרם רכישת מכשיר דפיברילטור כי אכן מדובר במכשיר חצי אוטומטי, כמו כן מומלץ גם שיהיה מדובר בדפיברילטור ביפאזי, להעברת חשמל מדוייקת אף עוד יותר, וכן בעל חיישני הדרכה קולית אשר הוזכרו לעיל.

המאמר בחסות אריאל מדיק ציוד רפואי והדרכות

תמונות – Canva

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן