בקבוקי הוויסקי המבוקשים ביותר לשנת 2023

סצנת הוויסקי והעדפת שתייה זו על פני אחרים הינו טרנד שתופס יותר ויותר תאוצה ופופולאריות מדי שנה, בעיקר הודות לדור המיליניאן אשר מעריך וויסקי טוב. עם זאת, ברור למדי שישנן העדפות לסוגים ובקבוקים ספציפיים. לכן, סקרנו את בקבוקי הוויסקי המבוקשים ביותר לשנת 2022-23.

וויסקי 16 LAGAVULIN

וויסקי 16 LAGAVULIN נועד במקור להיות בקבוק במהדורה מוגבלת, אולם עקב הפופולאריות שלו הוא נהיה וויסקי הדגל של המזקקה. הוויסקי הזה מציע עושר טעמים עמוק ואוויר ים מלוח, קצת אצות ויוד.

סוד קסמו הוא בכך שמתחת לפני השטח האפרורי הזה ניתן להרגיש במתיקות פירותית, וניל וקרמל. בזכות הטעם העשיר הוא זכה במגוון פרסים עולמיים ובביקוש אדיר בעיקר ב 2022. וויסקי זה מבושל למשך זמן ארוך יותר מרוב סוגי הוויסקי האחרים, ומועבר לאחר מכן למיכלי עץ אלון גדולים לתסיסה, שם הוא נשאר למשך 55 שעות ורק אז מועבר למזקקה וליישון.

 וויסקי בלוויני 12 שנה

BALVENIE DOUBLEWOOD 12, 700ML. קרדיט: אתר הא ודא

וויסקי בלוויני 12 שנה מיושן למכירה בשני סוגים של חביות עץ אלון. בפעם הראשונה הוא מיושן בחביות מעץ אלון אמריקאי ואז עובר לחביות בהם יושנו שרי Oloroso מספרד למשך תשעה חודשים נוספים. תהליך זה נותן לוויסקי את טעמו העמוק ואת הארומה הייחודית והמורכבת שלו. בזכות טעמי האפרסקים, המרציפן, הדבש והווניל הוא זכה במדליית זהב ב- international spirit challenge כבר שלוש שנים רצופות וב- international wine and spirit competition. ניתן למצוא בלוויני 12 שנה למכירה במזקקות המובחרות ובאתר הא ודא.

וויסקי בלוויני 14 שנה

בלוויני 14 התיישן גם הוא בשני סוגים של חביות, כאשר הפעם הראשונה הינה יישון בחביות עץ אלון מסורתיות והפעם השנייה היא ביישון בחביות של רום קריבי, המעניקים את טעם המתקתק והחמים למשקה. וויסקי זה עשיר בטעמים של וניל, סוכר ופירות טרופיים כמו פסיפלורה בשילוב דבש. בתחילה תחושת הטעם הראשונית היא דקה ושמנונית, אולם היא מהר מאד הופכת להיות קרמית וסמיכה יותר בזכות טעמי הווניל והסוכר.

בולט בורבון BULLET BOURBON

BULLET BOURBON. קרדיט צילום: אתר הא ודא

הבולט בורבון הוא בעל שיעור גבוה של שיפון, שנותן לו טעם של חריפות עדינה. אנשים אוהבים אותו בעיקר בזכות טעמו הדומה לקינמון וארומה של מייפל ואגוז מוסקט. מותג זה קיים כבר יותר מ-150 שנה והוא אהוב מאוד על האמריקאים במיוחד.

ג’ק דניאלס

אי אפשר לסגור את הרשימה ללא וויסקי ג’ק דניאלס הקלאסי, המהווה את אחד ממותגי הוויסקי האמריקאיים הפופולריים בעולם. ההערכה מדברת על כך שרק בשנת 2021 נמכרו בקבוקים בערך של יותר מ-300 מיליון דולר. מוצר זה כבר נהייה אייקוני בעל טעמים מסורתיים של מתיקות דבש, קצת וניל ואגוזים חרוכים. תהליך ייצורו כולל יישון בחביות עץ אלון וסינון דרך פחם עץ מייפל. את הג’ק דניאלס ניתן לרכוש גם בייצור כשר אשר פותח אותו לקהלים חדשים.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן