פתרונות הזדהות ואבטחת מידע לעסק: כל מה שצריך לדעת

גם העסק שלכם נעזר ביישומים מקוונים? גם העסק שלכם בא במגע עם לקוחות, מעסיק שלל עובדים ויש לו לא מעט מה להפסיד אם האקר מוכשר יחליט לבחון את הכישורים שלו מול מערך ההגנה שלכם? נראה שגם אתם נדרשים להתקדם לעבר פתרונות הזדהות חכמים, וגם אתם נדרשים להתחיל להבין אלו פתרונות מתחום אבטחת מידע רלוונטיים עבורכם. אז מה רצוי לדעת בנושא, מדוע הזדהות אחודה מככבת בקטגוריה ואף מדוע מדובר בהשקעה חכמה? כל התשובות כאן בפנים – פלוס מספר תוספות חשובות.

האם הסכנה מוחשית גם מבחינתכם?

באופן כללי ניתן לומר שכל עסק שמגבה מידע בענן, או אפילו רק שומר מידע במחשב, צריך לקחת בחשבון שמידע עסקי עשוי להיחשף/ להיגנב, כאשר כיום האקרים מסבים נזק רב בשלל דרכים, ואף מאוד ייתכן שייקח זמן רב עד שתעלו על כך. מכאן שאם לא רוצים להיחשף למתקפת כופר ולתוכנות ריגול, אם לא רוצים שהמוניטין ייפגע, אם רוצים להגן על מידע פרטי ובאופן כללי אם מבקשים לגרום ללקוחות לחוש בטוחים לשתף עמכם פעולה, נדרש להטמיע מגוון פתרונות סייבר, לצד עריכת אפיון ממוקד. אפיון שנוגע לצרכים, מטרות, התנהלות, יעדים, כשלים ואתגרים. 

איום לצד מענה

ראוי להבין שבשנתיים האחרונות חלה עלייה חדה בהתקפות סייבר, ועל כן גם אם פתרונות הזדהות אינם בחינם, מדובר בהוצאה חיונית, וכאן ניגש להסביר. ראוי להבין שהתקפת סייבר עשויה לייצר פגיעה משמעותית. אם כיוון שנדרש לשלם כופר, אם כיוון שהיא מבריחה לקוחות, אם כיוון שהיא חושפת מידע רגיש בפני המשקיעים וכדומה. עתה אם נתמקד בפתרון מוביל בתחום – identity management, נמצא שהואחוסך כסף, גם אם כלל לא התרחשה התקפת סייבר. שנרחיב? ובכן פתרונות מתחום ההזדהות, כגון הזדהות אחודה, בין היתר מפחיתים צורך בכוח אדם. כאשר מטמיעים שימוש בהזדהות אחודה, לא רק מייצרים יתרון יחסי, אלא גם ממזערים תקלות בתחום ההזדהות, משמע בין היתר יורד עומס משמעותי מצוות התמיכה, עובדה שמאפשרת לקדם תרחישים נחוצים ולמזער בהיקף העובדים.  

שלל פתרונות

מעבר להתייחסות לגיבוי מידע, חומת אש, בקרת גישת משתמשים, חידוד נהלי עבודה, הרצת “מבחני חדירה” באופן תדיר, סינון דוא”ל וכדומה, אין ספק ש identity management solutions מהווה נדבך מהותי בתחום הגנת הסייבר, בעיקר כיוון שאין סיסמה מוחשית שניתן לגנוב ואילו רמת האבטחה של הליך ההזדהות נחשבת מאוד גבוהה ויעילה.

פתרונות סייבר – דגשים חשובים

כיום כבר ידוע שאין זה רק מספיק להקשות על התקפות סייבר ע”י יישומים, אלא גם נדרש לבחון אלו סכנות רלוונטיות ולפעול בהתאם, משמע חשוב לשלב במערך ההגנה זיהוי מקדים. במקביל, לצד מגוון יישומים רלוונטיים, חשוב לחפוף בנושא את צוות העובדים, וזאת כיוון שהרבה פעמים הם הגורם שמאפשר התקפת סייבר, ולו ע”י התנהלות סטנדרטית שמתבצעת בתום לב. מעבר לכך, נחדד שחשוב להתאים כל פתרון באופן נקודתי. אומנם מדובר ב”מוצר מדף”, אך על מנת להפיק ממנו את המרב, חיוני לערוך מגוון התאמות – חיוני לעבור אפיון ממוקד ולעבוד מול חברה מקצועית. בהצלחה!

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן