תפקידו של עורך דין בעת מכירת דירה

לרוב המעמד של רכישת דירה יד שנייה הוא זה אשר גורם לנו לחוש בעמדת ‘נחיתות’ מסוימת אל מול המוכרים. הרי המוכרים הם אלו שמכירים את הנכס ובמקרים רבים הם אלו שמחזיקים בנכס, זאת לאור העובדה שמרבית העסקאות מתאפיינות ברוכשים העושים זאת לראשונה בחייהם.

אולם אל לנו לראות בהליך מכירת הנכס ככזה אשר איננו טומן בחובו סיכונים. כל עסקת מקרקעין, ולו אם היא נראית לנו הפשוטה ביותר, מצריכה מלאכת מחשבת מדויקת וצעדים שקולים.

במאמר הבא מטעם משרד עורכי דין ישראל אליאב, נבקש לבחון היטב את השירותים הניתנים על-ידי עורך דין המתמחה במכירת דירה, מהי חשיבותם, וכיצד הם באים לידי ביטוי לכל אורך התהליך משלב המשא ומתן ועד לסגירת העסקה.

בדיקות מקדמיות לנכס

על אף העובדה שאנו מכירים היטב את הנכס המדובר ומתגוררים בו לעתים אף שנים ארוכות מאוד, הרי שעודנו צריכים לערוך שורה של בדיקות משפטיות שיאפשרו לנו למנוע את הופעתן של ‘הפתעות’ לא רצויות כאלו ואחרות.

בדיקה מקדמית לנכס כוללת בראש ובראשונה את הפקתו של נסח הטאבו, וזאת במטרה לבחון אם הפרטים אשר מופיעים בו, אכן תואמים את הנכס בפועל. במקרי קיצון לשם הדוגמה, נאתר חריגות בנייה אשר יכולות לטרפד את העסקה אל מול הרוכשים הפוטנציאליים.

בדיקה של תיק הבניין והשוואת הנתונים המופיעים בו אל מול נסח הטאבו וכן אל מול המצב הקיים במבנה, יאפשרו לנו לקבל אור ירוק כי אכן ניתן להתחיל בהליך המכירה.

בדיקת מיסוי מקרקעין

עורכי דין לענייני מקרקעין מעניקים שירות לתחזית תשלומי המס וזאת במסגרת חוק מיסוי מקרקעין.

בעת שאנו ניגשים למכור את הנכס, הרי שאנו משלשלים לכיסנו סכומים נכבדים לכל הדעות, סכומים שעלינו לשלם עליהם מס כנדרש בחוק.

בדיקה על-ידי עורך דין מומחה בתחום, תאפשר לנו לבחון את גובה התשלומים הצפויים, וכך גם לתכנן נכונה את המהלכים הכלכליים הנדרשים להמשך הדרך. מטבע הדברים, שבעלי נכס המוכרים את דירתם, זקוקים להון עבור רכישתו של נכס אחר אליו הם עוברים.

במקרים אלו מדובר בשני סוגים של מס: מס שבח המוטל על ההפרש בין ערך הנכס הנוכחי לבין ערכו הקודם בעת שהנכס נרכש בעבר, וכן היטל השבחה המוטל מטעם הועדה לתכנון, ובכפוף להשבחת הנכס אשר העלתה את ערכו.

בחינת חוזה המכר

מטרתו של חוזה מכירת הדירה היא להבטיח את האינטרסים של המוכרים וכן את האינטרסים של הרוכשים. על-כן, תהליך זה נערך הן על-ידי עורך הדין המייצג את המוכרים והן על-ידי עורך הדין המייצג את הקונים, והוא משקף את המשא ומתן שבין הצדדים השונים.

בחינה מעמיקה של החוזה וקשר רציף בין הצדדים המשפטיים, יאפשר לנסח חוזה המוסכם על כל הצדדים, מפורט ושמבטיח תהליך בריא ונכון.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן