כיצד לבחור רואה חשבון?

הבחירה ברואה חשבון חשובה לא פחות מבחירתו של שותף עסקי חדש. מדובר באיש / אשת מקצוע המלווים את לקוחותיהם בשלבים החשובים ביותר לחיוניותו של בית העסק. בחינת המצב הפיננסי בכל עת, וביצוע ביקורת קפדנית אחת לרבעון, מאפשרת לבעלי ובעלות עסקים להישאר עם האצבע על הדופק, ולהבטיח פעילות פיננסית תקינה המסתכלת קדימה אל עבר יעדי צמיחה חדשים. נשאלת השאלה כיצד בוחרים משרד רואה חשבון מקצועי אשר יענה על כל הפרמטרים שאנו זקוקים להם. מטבע הדברים, שמענה של רואה חשבון עבור עוסק פטור, יהא שונה מן הצרכים העולים מטעם של עוסקים מורשים או כל שכן עצמאיים שעסקיהם רשומים בתור חברה בע”מ. כיצד בוחרים? במשרד רואה חשבון אדגר אגייב יצרו עבורכם את המדריך הקצר הבא אשר יאפשר לכם לבחור נכונה את אנשי המקצוע שילוו אתכם לאורך דרככם העסקית.

איש מקצוע שמסוגל לשרת את האינטרסים שלכם

הצעד הראשון בחיפוש אחר רואה חשבון מתחיל אפוא במיקוד השירות בהתאם לצרכי העסק. האם מדובר בעסק קטן הזקוק לשירותי ראיית חשבון ותו לא? או שמע מדובר בעסק המנפיק תלושי שכר, אז קיימים משרדים אשר להם אגפים המוקצים במיוחד לשם הפקת התלושים ומתן שירותי חשבי שכר. נוסף על כך, לא כל משרד ומשרד מעניק שירות מקצועי לכל היקף עסקי. ישנם משרדים המספקים שירותים לעוסקים פטורים ומורשים ועד לחברות בע”מ, וישנם מנגד משרדים אשר מתמחים גם בגופים מורכבים יותר כגון תאגידים ועמותות. בחנו היטב אם המשרד הוא כזה אשר מאפשר לכם לקבל מענה מקיף מצד אחד, אך שמדייק את צורכיכם מן הצד השני.

האם המיקום חשוב לכם?

ישנם בעלי ובעלות עסקים אשר יבקשו למצוא לעצמם רואה חשבון הממוקם בסמוך לעסקיהם או אזור מגוריהם. מטבע הדברים שזוהי נטייתנו הטבעית, לאור העובדה שרבים מאתנו מגישים מסמכים ידנית או שולחים שליח לצורך העניין. ישנם עם זאת משרדי ראיית חשבון אשר מספקים שירות מקוון ומתקדם המאפשר לשלוח את המסמכים אונליין, ומבלי להזדקק לשירותי שליחות כלל. משרדים שכאלו אף מתמחים במתן שירות מקוון עם פגישות ZOOM יזומות ולמעשה, מקיימים את אותו השירות הפרונטלי, רק מאחורי מסך המחשב.

יחס אישי

בין אם אתם עסק קטן וגדול, הרי שכל בעל ובעלת עסק היו רוצים לדעת כי יש להם אוזן קשבת ואיש מקצוע שמלווה אותם בכל צעד וצעד. בחיפושכם אחר משרד ראיית חשבון, תנו ל’כימיה’ שמלווה אתכם בשיחה מקום. אמנם מדובר בתחושת בטן, אך כאשר התחושות שלכם והשיח שלכם אל מול רואה החשבון הוא פורה וטוב, הרי שזהו סימן ליחסים עסקיים מעולים שיאפשרו לכם לטכס עצה בכל עת ועת, ולקבל מענה אישי וחם. וגם אם הכימיה איננה חשובה, הרי שעליכם להקפיד ולבחור במשרדים המאפשרים מענה וזמינות מלאים. משרד אשר איננו מסוגל לספק מענה ולו אחרי 24 שעות מרגע קבלת השאלה, הרי שהוא חוטא מתפקידו.

מהירות השירות

ולסיום, חשוב לבחון אם המשרד המדובר מעניק שירות מהיר ויסודי. כאשר אנו מנהלים עסק עצמאי, הרי שחשוב שנדע כי יש מי שנמצא לצידנו עם זמני תגובה קצרים אשר מאפשרים לנו להמשיך ולהצעיד את העסק קדימה ולעמוד ביעדים. מהירות השירות יכולה להתבטא במגוון רחב של שירותים כגון פתיחת תיק עוסק מורשה או פטור או חברה בע”מ, ייעוץ מס, הכנת דו”חות שנתיים והצהרת הון ועוד מגוון רחב של שירותי ייעוץ פיננסי.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן