רחצה בבריכה היא פתרון יעיל ומהנה להפגת החום הקשה של חודשי הקיץ החמים. עם זאת חשוב לדעת כי הבריכה טומנת בחובן סיכונים שונים, שהעיקריים שבהם הם טביעה, התחשמלות והרעלה כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים.

כדי למזער סיכונים אלה קובע החוק כי בניית בריכת שחייה – הן פרטית והן ציבורית – מצריכה אישור של יועץ בטיחות לבריכה. אישור זה מהווה למעשה הצהרה כי מתחם הבריכה בטוח לרחצה. על יועץ הבטיחות להכיר היטב את דרישות החוק, הן בנוגע לבריכות פרטיות והן בנוגע לבריכות ציבוריות, ולוודא כי הבריכה אכן עומדת בדרישות הרלוונטיות.

יועץ בטיחות לבריכה ציבורית

הפעלת בריכת שחייה ציבורית מצריכה קבלת רישיון עסק מהרשות המקומית. במסגרת תהליך הוצאת הרישיון יש להציג לרשות המקומית אישור של יועץ בטיחות לבריכה.

בבואו להעניק אישור לבריכה על יועץ הבטיחות לוודא שבבריכה מתקיימות כל ההנחיות המפורטות בתקנות הסדרת מקומות רחצה (בטיחות בבריכות שחיה). על יועץ הבטיחות להורות למפעילי הבריכה אילו צעדים עליהם לנקוט כדי לעמוד בהנחיות אלה. בנוסף עליו לקחת בחשבון את תקנות הנגישות שנכנסו לתוקף בשנים האחרונות. תקנות אלו קובעות כי על מפעיל הבריכה להנגיש את המקום עבור אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות.

יועץ בטיחות לבריכה פרטית

בניית בריכה פרטית אינה מצריכה קבלת רישיון עסק. עם זאת היא דורשת קבלת אישור מוועדת התכנון והבניה של הרשות המקומית. אישור זה מותנה בין היתר בהמצאת אישור של יועץ בטיחות לבריכה. יועץ הבטיחות מוודא שבמתחם הבריכה מתקיימים תנאי בטיחות הולמים. בין היתר הוא מוודא שהפתחים המובילים למתחם מגודרים ונעולים היטב, שהפרשי העומק בבריכה מסומנים ועוד.

הוצאת אישור בטיחות לבריכה כוללת שני שלבים. השלב ראשון הוא קבלת אישור בטיחות להיתר בנייה. בשלב זה יועץ הבטיחות בוחן את התכנית האדריכלית ומוודא שהיא עונה על דרישות החוק. השלב השני הוא קבלת אישור בטיחות לטופס 4. בשלב זה יועץ הבטיחות בוחן את הבריכה שנבנתה ומוודא שהבנייה אכן תואמת את התכנית האדריכלית.

למותר לציין כי בדיקת הבריכה ע”י יועץ בטיחות חשובה לא רק בשל נחיצותה בחוק, אלא גם כדי שתוכלו להיות בטוחים שהבריכה אכן בטוחה לשימוש.

“ליאור בטיחות” – קופצים למים בטוחים

חברת ליאור בטיחות מעניקה שירותי יועץ בטיחות בתחומים שונים למפעלים, ארגונים, מוסדות ואנשים פרטיים בכל רחבי הארץ. בין היתר אנו מעניקים שירותי יועץ בטיחות לבריכות שחיה, לצורך קבלת אישור בטיחות לבריכה. צוות העובדים שלנו יעניק לכם שירות מהיר ויעיל, במחיר אטרקטיבי. זקוקים לאישור בטיחות לבריכה? התקשרו עוד היום לחברת “ליאור בטיחות” וקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן