כל מה שצריך לדעת על קפה

כמעט כל אדם אוהב להתחיל את הבוקר עם קפה איכותי, להנות מהחמימות המעוררת ומהארומה המתפזרת בחלל החדר. כיום באמצעות מכונות קפה חדשניות ואיכותיות, כל אדם יכול להנות מחוויית קפה טובה, טעימה ונעימה בלי לצאת מהבית. כמובן שניתן למצוא את מכונות הקפה גם בכל משרד כמעט כיום ובכל מקום עבודה. אם אתם תוהים האם מכונת קפה היא באמת הדבר הטוב ביותר עבורכם ומעבר לכך, האם בריא לשתות קפה וכמה כוסות קפה לא יפגעו בבריאות שלכם, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

כמה כוסות קפה רצוי לשתות ביום?

קפה בהחלט מהווה משקה שאוהבים לשתות בכל שעות היממה. הוא מעניק אנרגיה וטעם טוב, הוא מעורר והוא הופך את היום שלנו לטוב יותר. יחד עם זאת, ידוע כי הקפה מכיל קפאין אשר עלול להיות פחות בריא לגוף במינון כזה או אחר ועל כן, רבים תוהים כמה קופאין יש בקפה ובהתאם לכך: כמה כוסות קפה הם יכולים לשתות ביום שלהם?

הקפאין מהווה את החומר הפעיל בקפה. מדובר על חומר שמעורר אותנו ושניתן למצוא אותו גם במשקאות קולה, תה, משקאות אנרגיה, שוקולד ועוד. צריכה מבוקרת של קפאין הוכחה לא רק כלא מזיקה אלא אף כמסייעת בהפחתת סיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, פרקינסון, סכרת סוג 2 ועוד. מעבר לכך, המזונות אשר מכילים קפאין באופן טבעי לרבות שוקולד, תה וקפה יכילו בדרך כלל גם נוגדי חמצון אשר ידועים כבריאים במיוחד. יש יתרונות רבים לשתיית קפה בנוסף לעובדה שהוא מעורר ומחדד כל אדם ששותה אותו, אך כמו בכל דבר חשוב מאוד להבין שאין צורך להגזים.

כמות הקפאין היומית המרבית שהמליצה הוועדה הבכירה לענייני תזונה היא 400 מ”ג. אם צורכים עד 400 מ”ג ניתן להנות מיתרונות שונים. חשוב לדעת כי סוגי קפה מכילים כמויות שונות של קפאין ולרוב 400 מ”ג של קפה יהיו בין 4 ל5 כוסות קפה יומיות. ההמלצה המדוברת היא כמובן למבוגרים כאשר לילדים ובני נוער עדיף להימנע מקפאין עד כמה שאפשר ולא לצרוך כמות שקרובה לכמות המומלצת למבוגרים. בזמן היריון יש להפחית את צריכת הקפאין ורופאים ממליצים לשתות עד 2 כוסות קפה ביום.

כיצד תבחרו מכונת קפה?

אז כפי שניתן להבין, ניתן בהחלט לשתות כמה כוסות קפה ביום וזה אף יסייע לכם להיות חדים וממוקדים יותר. לכן, אם אתם רוצים לשתות קפה איכותי הן בביתכם והן במשרד שלכם, כדאי מאוד שתרכשו מכונת קפה איכותית. ישנן לא מעט מכונות קפה בשוק כיום שקשה להכיר את כולן. לא פעם בחירת מכונת קפה נראית כמו משימה קשה ומאתגרת. ניתן להקל על הבחירה ולאתר בצורה מהירה מכונת קפה באמצעות התמקדות ב4 מאפיינים מרכזיים של מכונת הקפה:

ראשית כל, חשוב לדעת כי מגונות קפה מתחלקות כיום לשני סוגים. מכונות אשר יוצרו בכדי שייעשה בהן שימוש באופן אינטנסיבי ועדיין הן יצליחו להפיק קפה טעים ואיכותי ומכונות אשר לא יוצרו בכדי שישתמשו בהן באופן אינטנסיבי. על כן, יש לבחור את מכונת הקפה בהתאם לצורך בה. אם מדובר על מכונת קפה למשרד שבו שותים קפה כמות גדולה של עובדים כמה פעמים ביום, אין ספק שכדאי לבחור במכונת קפה שניתן להשתמש בה בצורה איכותית באינטנסיביות. אם מדובר על משרד אישי או על בית פרטי, ניתן לבחור במכונה שפחות אינטנסיבית.

שנית, מלבד האינטנסיביות המדוברת, מכונות הקפה השונות נבדלות זו מזו גם בסוג המשקאות שהן מסוגלות להכין, כאשר כמעט כל מכונת קפה תאפשר להכין אספרסו בלי בעיה, אך אם רוצים להכין גם קפוצ’ינו, שוקולטה ועוד, יש לבחור במכונת קפה המציעה אפשרויות שונות להכנת משקאות.

פרמטר נוסף שיסייע לקבל החלטה הוא ההבחנה בין מכונות קפה שטוחנות פולי קפה במקום לבין מכונות קפה המבוססות על קפסולות. שתי השיטות שונות באופן מהותי ולשני סוגי המכונות יש את היתרונות שלהן. יש לבחור את המכונה בהתאם לסוג הקפה שרוצים, לטריות הקפה שרוצים ועוד.

עוד פרמטר הוא המאפיינים הטכניים של המכונה. מדובר על רשימה של פונקציות שונות המאפשרת להבדיל בין תהליך הכנה פשוט יותר של הקפה לתהליך הכנה סבוך יותר. היכרות עם הפונקציות והמאפיינים השונים של כל מכונה תסייע לכם לאתר את מכונת הקפה המדויקת ביותר עבור הצרכים שלכם והמקום שהיא עתידה להיות בו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן