חמישה סימנים לכך שהלידה שלך מתקרבת

החדר של התינוק כמעט מוכן, אולי כבר הספקתם לכבס את כל הבגדים הקטנטנים ואם זה לא מספיק, את מרגישה כאילו הגיע הזמן להתקדם לשלב הבא ואין מקום לסנטימטר נוסף בבטן התפוחה שלך – את יודעת מה? את לגמרי צודקת. אם את מרגישה שהלידה כבר כאן, זה לגמרי יכול להיות סימן לכך שהיא באמת מתקרבת. אילו סימנים נוספים כדאי לחפש? כאלה שעשויים לאותת על התחלת הצירים? בואי לגלות!

למה לצפות כשאנחנו מצפות?

בדיוק כשאת חושבת שאת לא יכולה להיות יותר בהיריון מזה, את עלולה לחוות כמה תסמינים שעשויים להיות מבלבלים למדי. האם זו ירידת מים או שזה “רק” תינוק במשקל כבד שיושב לך על שלפוחית השתן? האם אלו תחילתם של צירים או שאת מרגישה את הפסטה שאכלת אתמול?

את ודאי גם לא מפסיקה לשמוע נשים ידעניות ששמחות לספר לך ש: “הו, אל תדאגי! כשזה יגיע את לא תוכלי לפספס!”, והחדשות הטובות הן שזה באמת נכון. התסמינים שלפנייך לא תמיד מתרחשים בסדר מסוים, לא תמיד תרגישי את כולם ופעמים רבות רק אחרי הלידה תוכלי לשחזר ולהשוות בין “הדבר האמיתי” לבין סימן קטן (או גדול) בדרך.

  1. את יכולה לנשום קצת יותר בקלות

כשאת מתקרבת ללידה, בין שבוע 34 עד לתום ההיריון, התינוק שלך יורד נמוך יותר בתעלת הלידה ומכין את עצמו לקראתה. כשזה קורה, העובר כבר לא לוחץ על הסרעפת שלך ויכול להיות שכך תוכלי לנשום בחופשיות רבה יותר. אבל אל תמהרי לשמוח ולעלוץ, כי כעת הפוטנציאל ללחץ באגן גובר.

  • יש לך יותר הפרשות

לא מעט נשים חוות עלייה בהפרשות מהנרתיק לאורך כל ההיריון, ולעיתים ההפרשות הללו מתגברות בימים ובשבועות שלפני הלידה, כשגם הנרתיק מתכונן למעבר התינוק בתעלת הלידה.

ככל שאת מתקרבת ללידה, כך צוואר הרחם מתרכך, נעשה רפוי וגם מתרחב, והתהליך הזה מתחיל לפני שהצירים מתחילים באופן רשמי. כשצוואר הרחם מתחיל להיפתח, יכול להיות שתבחיני בעלייה בהפרשות מהנרתיק, חלקן עשויות להופיע בצבע חום או ורדרד.

עם זאת, אם את מרגישה שאלו לא הפרשות סטנדרטיות, מומלץ בחום להיבדק אצל רופא או רופאת הנשים שלך.

  • את צריכה לבקר בשירותים לעיתים קרובות יותר

אם את והאסלה זה סיפור אהבה כבר מתחילת ההיריון, בואי ונוסיף את הפרק האחרון לרומן – זה שקורה לקראת סוף ההיריון. ככל שההיריון מתקדם ולעיתים קרובות גם ממש סמוך ללידה ולהופעת הצירים, יכול להיות שאת מרגישה צורך עז להתרוקן, ואולי את אפילו מקיאה שוב. זו הדרך של הגוף להתרוקן לקראת הלידה, ולהכין את הרחם לקראת כיווץ.

  • את מקננת

אם את מקבלת פרץ אנרגיה אדיר, שלא עומד בקנה אחד עם הצורך המתמיד שלך להתאחד עם המיטה ולתת לגוף לנוח, ואם את מתחילה לארגן את הפינות הנסתרות של הבית, לנקות במרץ או להכין הכול (אבל הכול) לבואו של התינוק – זה עשוי להיות אחד הסימנים ללידה הקרבה. תיהני מזה, תתרגשי מההכנות והכי חשוב – אל תעבדי קשה מדי ותדאגי גם לנוח.

  • את מרגישה התכווצויות ברחם

מכירה את ידידה הטוב של ההיריונית, הברקסטון היקס? אלו צירים מדומים שלפעמים מרגישים כמו תחילתו של הדבר האמיתי. עם זאת, לקראת סוף ההיריון, יכול להיות שאת מרגישה אותם שוב – ואלו בהחלט לא צירים מדומים, אלא התכווצויות ממשיות של הרחם לקראת הלידה. נוסף לצירים הקטנים, יכול להיות שאת גם מרגישה לחץ או כיווץ באזור האגן או פי הטבעת.

כיצד תדעי אם מדובר ב”דבר האמיתי”? אם הצירים חולפים והתכיפות, כמו גם רמת הכאב שלהם, אינה עולה – כנראה שזו עוד דרך של הגוף להכין את עצמו ללידה ולא צירי לידה. תוכלי להתחיל לתזמן את הצירים באפליקציה ייעודיות ולעקוב בעצמך אחר התדירות, משך הציר ועוצמתו.

קרדיט תמונה PEXELS

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן