כל מה שרצית לדעת על עדשות

אל עולמנו הצטרפו בשנים האחרונות לא מעט המצאות, עזרים וחידושים שונים העוזרים לשפר את חיינו בצורה יעילה ומופלאה. בין אם אלו מכוניות יעילות עם צריכת אנרגיה ירוקה השומרת על איכות הסביבה ועד אל כיסאות גלגלים מתקדמים ויעילים במיוחד עבור נכים. אך בין לא מעט המצאות שונות, עדשות המגע הגיעו אל האנושות בנקודות זמן שונות בהיסטוריה, בין אם בימי הביניים ובין אם במאות מעט יותר מאורחות. אך כיום עדשות המגע מאפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות עבור אלו הסובלים מקוצר ראיה ולא רק להם, ובכל שנה ישנו חידוש טכנולוגי נוסף המאפשר שימוש הרבה יותר רחב מגוון ואפילו אופנתי יותר.

כל מה שרצית לדעת על עדשות מגע

נתחיל בכך כי התאמה של עדשות מגע חייבת להתבצע על ידי אופטומטריסט מוסמך, אשר יבחן יחד עימנו את הצרכים השונים, אילו עדשות לא מומלצות לסוג העיניים שלנו ועוד לא מעט מאפיינים. עם זאת חשוב לדעת כי ניתן למצוא התאמה מושלמת בין עדשות המגע לעיניים, שכל זאת נעשה דרך עדשות מגע המסוגלות להתאים לאופי ולצורכי ראייה רבים מבעבר החל מרוחק ראייה, צילינדר, עדשות מולטיפוקל, קוצר ראיה וכמובן עדשות צבעוניות. המאפיין המשותף והייחודי של כל העדשות הללו שניתן לרכוש את מרבית העדשות גם כעדשות יומיות, עדשות חודשיות וכמובן עדשות מגע בצבע.

כל עדשה זהה ושונה

כמובן שגודל ועיצוב העדשה לא יאמר לעין בלתי מזוינת ממה העדשה עשויה, לאילו גדלים היא מתאימה וכמובן לאיזה אופי שימוש נכון לה. על כן למרות הצורה הזהה שיש למרבית העדשות, חשוב לדעת כי בחלק גדול מהעדשות ישנם מאפיינים שונים, בין אם מדובר בעדשות בעלות הגנה מפני קרני UVA ועד אל עדשות המכילות כמות גדולה של נוזלים. אל כל אלו כמובן מצטרפים טכנולוגיות שונות, חלקן מאפשרות רעננות מתמדת בעת השימוש, חלקן מאפשרות יכולות ”פיקוס” מתקדמות במיוחד ועוד מגוון מאפיינים. כמובן שבבחירה של עדשות מגע, יש גם לשים דגש לזמן השימוש בה ולאופי השימוש. כך למשל עדשות מגע חודשיות/שבועיות יזדקקו לניקוי עם סיום השימוש במיכל ייעודי עם נוזלים מתאימים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן