המדריך לחיפוש עבודה ב-2022

בשנים האחרונות, עברה הכלכלה העולמית טלטלה חזקה בשל התפשטותה של מגפת הקורונה. מדינת ישראל, בדומה למדינות רבות בעולם, הנהיגה מדיניות כלכלית לשעת חירום. סגרים חוזרים ונשנים שנכפו על המשק הישראלי השביתו כמעט לחלוטין את פעילותו השוטפת. עובדים אשר לא הוגדרו כחיוניים הוצאו לחופשה ללא תשלום או פוטרו מעבודתם, מצב שאילץ ו/או עורר באנשים רבים השראה לעשות הסבה מקצועית.

בימים אלה, ניעור המשק הישראלי לחיים לאחר שהיה שרוי במצב של “תרדמת”. הקורונה, כאמור, הזיקה לכלכלת ישראל, אך בה בעת היא עיצבה מחדש את שוק העבודה הישראלי, חוללה בו תמורות רבות והזניקה אותו קדימה. המרוויחים הגדולים מהטרנספורמציה שעבר השוק הם מחפשי העבודה, אשר נהנים משיפור משמעותי בתנאי העבודה ובתנאי השכר.

הטבות משמעותיות בתנאי ההעסקה

בתקופת הקורונה, היה הכוח נתון בידי המעסיקים. העובדים, ותיקים וחדשים כאחד, עמדו חסרי אונים לנוכח גל הפיטורים והחל”ת הנרחב. רבים מהם נותרו ללא אופק תעסוקתי לאור מגמת הירידה החדה בביקוש לעובדים חדשים.

כיום, לאחר שצלח את משבר הקורונה, מתמודד המשק הישראלי עם מחסור בעובדים. כעת, “התהפכה הקערה על פיה”, ומי שנותנים את הטון הם העובדים ומחפשי העבודה. הביקוש הגובר והולך לידיים עובדות מוביל בתורו לשיפור ניכר בתנאי ההעסקה. בימים אלה, יוזמים מעסיקים העלאות בשכר כאסטרטגיה לשימור עובדים.

הטבה נוספת בתנאים היא המעבר לעבודה היברידית, המאפשרת לעבוד מהבית יום או יומיים בשבוע. בעקבות השינוי ביחסי הכוחות, ירדה קרנה של הלויאליות למקום העבודה, ואת מקומה תפסה השאיפה לקידום ולמשכורת גבוהה.

חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

בעבר, פנו מחפשי עבודה למודעות דרושים שפורסמו בעיתונים. בעידן הדיגיטלי, חיפוש עבודה מתבצע בעיקר ברשת האינטרנט. אנשים נעזרים בבלוגים ובכתבות, ונכנסים לאתרים ייעודיים למחפשי עבודה.

רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ולינקדאין נחשבות לכלים מצוינים למציאת עבודה. לינקדאין, בשונה מרשתות חברתיות אחרות, תכליתה הרחבת הקשרים העסקיים ועל-כן היא נחשבת לפלטפורמה המובילה בעבור המבקשים להשתלב בשוק העבודה. פייסבוק משמשת אף היא פלטפורמה מרכזית דרכה ניתן למצוא עבודה. בפייסבוק קיימות קבוצות למחפשי עבודה, המאפשרות גישה נוחה ומהירה למשרות הנחשקות ביותר. כאמור, הרשת מוצפת בהצעות עבודה, אך גם במספר עצום של מתחרים פוטנציאליים המעוניינים באותן משרות.

כיצד לבלוט מעל כולם?

השקיעו בפרופיל האישי מגייסים מטעם חברות מובילות במשק, מחפשים עובדים ברשת האינטרנט. הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות מהווה כרטיס כניסה לשוק העבודה, ולכן חשוב להשקיע בו ולעדכן אותו באופן תדיר.

היעזרו בחבריכם שיטת “חבר מביא חבר” אף היא נחשבת ללגיטימית בשוק העבודה. מעסיקים רבים המעוניינים במגויסים חדשים מסתייעים בעובדי החברה על מנת לאתר מועמדים פוטנציאליים.

השקיעו בכתיבת קורות החיים שלכם מסמך קורות חיים מוצלח ומקצועי יגדיל את הסיכויים שלכם לזכות במשרה. הקפידו על כתיבה תמציתית, דיוק בפרטים והגהה. עיצוב מזמין אף הוא יכול “להוסיף לכם נקודות” אצל המעסיקים.

אם בכל זאת לא הצלחתם למצוא עבודה, מה ניתן לעשות?

בתקופה האחרונה, כאמור, השתנה עולם התעסוקה ללא היכר. רבים ממחפשי העבודה מתקשים להתאים את עצמם לצרכיו המשתנים של המשק הישראלי, וחשים מיואשים ומתוסכלים לנוכח התחרות הקשה על משרות בשוק. פעמים רבות נזקק מחפש העבודה לליווי, הדרכה ותיווך. חברת השמה מנוסה ומקצועית תלחם את המלחמה הזאת במקומכם.

יתרונות הבחירה בחברת השמה

ללא עלות חברת ההשמה לא גובה תשלום מהמועמדים אלא מהמעסיקים המעוניינים בשירותיה.

קדימות על פני מועמדים אחרים חברת ההשמה מקדמת אתכם מול הארגון או החברה שבה אתם מבקשים להשתלב, ודואגת שלא תדחקו הצידה במסגרת תהליך הסינון.

ידע הוא כוח לעיתים, נשבים מחפשי העבודה בקסמן של הצעות אטרקטיביות כביכול המתאפיינות בניסוח לקוני ומעורפל. פעמים רבות, מוביל המחסור במידע למפח נפש – המגויסים מגלים כי המשרה אינה תואמת את ציפיותיהם ונאלצים לוותר עליה. חברת ההשמה מקדימה תרופה למכה ומספקת למועמדים הפוטנציאליים מידע מפורט בנוגע לתנאי השכר ולתנאי העבודה.

הדרכה והכנה חברת ההשמה מלווה אתכם בכול השלבים בדרך למשרת החלומות שלכם. שלב משמעותי בתהליך של חיפוש עבודה הוא כתיבת קורות חיים . חברת ההשמה מסייעת לכם בתהליך הכתיבה, ומספקת לכם כלים ליצירת קורות חיים מקצועיים ואיכותיים. במידה וזומנתם לריאיון עבודה, חברת ההשמה אף מדריכה ומכינה אתכם לפגישה עם המעסיק הפוטנציאלי.

חשיפה למשרות שאינן מתפרסמות לעיתים נמנעים ארגונים וחברות מלפרסם משרות מסוימות. חברת השמה גדולה בעלת קשרים ענפים בשוק העבודה, מודעת לקיומן של המשרות “הנסתרות”. היא מעדכנת אתכם בנוגע לאפשרויות התעסוקה ודואגת לקידומכם מול המעסיקים.

חשיפה למשרות דיסקרטיות רכזי ההשמה יכולים לחשוף בפניכם משרות בלעדיות לחברת ההשמה, שאותן לא תוכלו לאתר ברחבי האינטרנט.

קרדיט לתמונה: macrovector on Freepik

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן