הנחיות לפני ואחרי שעושים טיפול שורש

הביקור אצל רופא השיניים ברוב המקרים יביא איתו חששות שיהיה קשה להסביר אותן. עם זאת מרבית הטיפולים חשובים, הם אמורים למנוע החמרה של המצב. זוהי הסיבה שבגללה אינכם יכולים לבקר על הביקורים אצל רופא השיניים, לא משנה מה יקרה. מה אתם צריכים לדעת לפני ואחרי שתבצעו טיפול שורש? מדובר על טיפול שכיח, כזה שכל אחד מאיתנו יצטרך לעשות אותו בשלב מסוים. בין אם כבר יצא לכם לעשות בעבר את הטיפול הזה או שלא, מוטב כי תגיעו מוכנים. כל עוד תגיעו מוכנים לטיפול תוכלו להפיק ממנו את המירב התועלת. המטרה היא שתהיו בשליטה לכל אורך הדרך, גם אם נדמה לכם שאבדה לכם השליטה. אין סיבה שתגיעו למצב שבו תבצעו טיפול אצל רופא השיניים מבלי להכיר אותו לעומק.

מדוע עושים טיפול שורש?

טיפולי שורש נועדו כדי להתמודד עם דלקת חריפה בשן, כזאת שהטיפולים הרגילים לא מסייעים לה. בחלק נכבד מהמקרים לשן נגרם נזק משמעותי, על גבול הבלתי הפיך. מה שאומר שיהיה עליכם לבצע מהלך כירורגי כדי לנסות למנוע מהמצב להחמיר. במהלך הטיפול מבצעים ניקוי מעמיק לשן ושמים עליה כתר, כך יהיה ניתן למנוע החמרה של המצב. את טיפול השורש עושים לאחר ביקור אצל רופא השיניים, הוא יהיה זה שינחה אתכם מה לעשות. חובה עליכם לבחור ברופא שיניים שתוכלו לסמוך עליו בהקשר הספציפי הזה. לא כל רופאי השיניים ידעו איך לבצע את הטיפול הזה בצורה משביעת רצון.

כיצד מתכוננים לטיפולי שורש?

הרופא שאמור לבצע את הטיפול ינחה אתכם כיצד לפעול לפני טיפול שורש. במרבית המקרים תרצו לקבל תרופה שמטרתה להרגיע את הכאב, אחרת יהיה קשה לתפקד. הכאב לפני הטיפול עצמו יהיה חריף, לא תהיה אפשרות לעבור עליו לסדר היום. זוהי הסיבה שבגללה טיפולי שורש הם בגדר חובה, זוהי האופציה היחידה להעלים את הכאב. מעבר לכך יהיה עליכם לבצע צילום ממוקד בשן הספציפית שבה רוצים לבצע את הטיפול. זוהי הדרך האידיאלית לבצע את הטיפול מבלי להחמיר את הנזק שכבר נגרם לשן. יכול להיות שהרופא ינחה אתכם לבצע עוד בדיקות נוספות בהתאם לממצאים.

באיזה הרדמה עושים שימוש?

כמו במרבית טיפולי השיניים גם במקרה הזה עושים את הטיפול בהרדמה מקומית באזור המטופל. לרוב הטיפול יתמקד בשן אחת ספציפית, לא תהיה בעיה להרדים את האזור כולו. כמובן שעושים זאת בזהירות כמו שעושים בכל פעם כאשר מזריקים חומרי הרדמה. ישנם מטופלים שמעוניינים לבצע את הטיפול ללא הרדמה, אך המצב הזה נחשב למצב נדיר. מי שחושש מטיפולים אצל רופא השיניים יכול לבצע את הטיפול בהרדמה מלאה. עם זאת עליכם לקחת בחשבון כי טיפול בהרדמה מלאה יהיה יקר בהרבה בהשוואה לטיפול בהרדמה חלקית. כל אחד יכול לבחור את ההרדמה הנכונה עבורו בהתייעצות עם הרופא.

איך נראה היום שאחרי הטיפול?

מיד עם סיום הטיפול שאורך כשעה פחות או יותר תוכלו לחזור לשגרת החיים הרגילה. הפה אומנם יהיה רדום, אך זה לא ימנע מכם לבצע כל מיני פעולות רגילות שאותן ביצעתם עד כה. עליכם לזכור כי עם התפוגגות ההרדמה, יכול להיות כי תסבלו מכאבים שילכו ויגברו עם הזמן כתוצאה מהטיפול. נדגיש כי הכאבים יהיו פחות משמעותיים בהשוואה לכאבים שסבלתם מהם טרם ביצוע הטיפול. בו בזמן מדובר על כאבים שיחלפו עם הזמן, לא כאלה שנשארים קבועים לאורך שבועות ארוכים. תוך מספר ימים תוכלו לראות הקלה משמעותית בכאב, דבר שהיה נשמע לכם בלתי אפשרי קודם לכן.     

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן