עוגות שבוחשים קצת אחרת – עוגות בחושות עם טוויסט

בחושות הן פתרון מצוין לאירוע מכל סוג, כזה שמתוכנן שבועות מראש וכזה שאתם נערכים אליו בדקה ה-90. הבעיה היחידה של העוגות האלה היא שהן עלולות, אין נאמר את זה, לשעמם. עוד עוגת דבש, עוד עוגת שיש. אבל כדי לרענן את תפריט הקינוחים של הבית ממש אין צורך לעמוד שעות במטבח על עוגות קרם או שכבות, אלא רק להוסיף טוויסט קטן בעוגה שכולם חשבו שהם מכירים. קל להפליא להכין אותן, טעים במיוחד לאכול אותן, ודבר אחד בטוח: האורחים שלכם לא טעמו כאלה מעולם.

עוגת שיש יפנית

עוגת השיש המוכרת, בטעמים יפניים של מאצ’ה ושומשום שחור (אותם כדאי לחפש חנויות טבע, כי סביר שאל ידעו על מה אתם מדברים במכולת מתחת לבית). חממו תנור ל180 מעלות, וערבלו במיקסר ביצים, סוכר ומלח. הקציפו עד לקבלת תערובת בהירה, יציבה ותפוחה. תוך כדי הקצפה, הוסיפו חלב ושמן לסירוגין, ומעט וניל. בקערה נוספת ערבבו קמח, סודה לשתייה ואבקת אפייה והוסיפו אותה בהדרגה לתערובת תוך הקצפה עד לקבלת בלילה חלקה בלי גושים. העבירו שליש מהבלילה לקערה נפרדו וקפלו לתוכה מחית שומשום שחור.
לבלילה שנותרה במיקסר הוסיפו אבקת מאצ’ה וערבבו היטב. שמנו שתי תבניות אינגליש קייק ומזגו לכל אחת מהן מחצית מתערובת המאצ’ה, ולאחר מכן מזגו את בלילת השומשום השחור בזרם דק, והעבירו סכין או קיסם כדי ליצור מראה משוייש ומבריק בין הירוק לשחור. פזרו שקדים קצוצים ואפו 25-30 דקות עד שקיסם יוצא יבש.

בחושה רפאלו

אם נמאס לכם להכין עוגת מייפל, העוגה המיוחדת והאוורירית הזו היא בשבילכם. ש עוגות שגם אחרי יום הן רכות ועסיסיות, כאילו רק לפני רגע יצאו מהתנור- כזו בדיוק היא העוגה זו. בטעם של אחד השוקולדים הטעימים בעולם, במתיקות מעודנת של שוקולד לבן, בניחוח משכר של קוקוס ועם קראנצ’ עדין של אגוזי לוז. שנתחיל? חממו תנור ל170 מעלות ושמנו היטב תבנית אינגליש קייק. בקערה אחת, טרפו ביצים, שמן, קרם קוקוס וסוכר. הוסיפו קמח, קוקוס טחון ואבקת אפייה עד להיטמעות בבלילה.
כעת, קצצו אגוזי לוז והוסיפו לתערובת. ניתן להשתמש במקום לוז בכל אגוז אחר, אבל לא כדאי: המרירות של הלוז מאזנת בצורה מושלמת את המתיקות של השוקולד הלבן. העבירו את התערובת לתבנית ואפו בתנור שחומם מראש ל170 מעלות למשך 40 דקות, או עד שחלקה העליון מזהיב או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם פירורים. ועכשיו, להכנת הציפוי הטעים בתבל: המיסו במיקרו שוקולד לבן עם קרם קוקוס עד לקבלת רוטב חלק ומבריק.
הניחו בצד, ובינתיים קלו קוקוס במחבת עד להזהבה. הישארו להשגיח ליד המחבת כדי שלא יישרף. כשהעוגה יוצאת מהתנור, הוסיפו לשוקולד המומס קוקוס קלוי, ערבבו את הציפוי המוזהב ושפכו על עוגה. בתיאבון!

עוגת סולת ומשמשים

עוגות בחושות לרוב דומות אחת לשנייה במרקם ולרוב כוללות קמח טחון. לא כזו היא עוגת הסולת, שמרגישים בה כל פירור רך. זוהי עוגה רכה ונימוחה, שמפיצה ניחוח קוקוס וספוגה במיץ תפוזים. את העוגה הזו כדאי לאפות בתבנית מרובעת ולא באינגליש קייק, כי היא לא מחזיקה גובה והופכת רכה עוד יותר לאחר שהיא סופגת את המיץ. למרות שהחמיצות והמתיקות של המשמשים מחמיאים מאוד לעוגה הזו, ניתן להחליף אותם בנקטרינות רכות או באפרסקים (אפילו משומרים!). איך מכינים? התחילו בחיתוך המשמשים לקוביות.
לאחר מכן, הקציפו במיקסר ביצים וסוכר במהירות גבוהה 5 דקות לערך, עד לקבלת קציפה יציבה ותפוחה. הוסיפו שמן ומיץ תפוזים (טרי או קנוי) והקציפו עוד קצת. הוסיפו סולת, קוקוס טחון, קמח ואבקת אפייה וערבבו עד להיטמעות של הקמחים ולא יותר. העבירו לתבנית משומנת היטב ופזרו מעל פרוסות משמשים, שקדים פרוסים וקוקוס. אפו בתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 30-40 דקות עד להזהבה של החלק העליון או עד שקיסם יוצא עם פירורים.
לאחר האפייה, תנו לעוגה להצטנן כמה דקות ובזמן הזה הכינו את הסירופ: בסיר קטן הביאו לרתיחה מים, מיץ תפוזים וסוכר והמשיך לבשל כמה דקות על אש בינונית עד שכל הסוכר נמס והסירופ רותח. שפכו את הסירופ על העוגה לאט ובעדינות עד שתספוג את כולו, ולבסוף- קררו אותה בטמפרטורת החדר , קשטו בקוקוס והגישו לשולחן בחיוך מרוצה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן