האם כדאי להיות אגרונום במדינת ישראל?

אתה מוצא את עצמך בנקודה שבה אתה צריך לבחור את תחום הלימודים שיעניין אותך? רוצה לבחור קריירה לחיים וחשוב לך ללמוד משהו שבאמת ייתן לך עתיד כלכלי מוצלח? אם כך, ברור מדוע אתה חושב, בין היתר, על האפשרות להיות אגרונום. האמת היא, שאגרונום הוא איש מקצוע שיש לו בדרך כלל לא מעט עניין בעבודה. זה כמובן תלוי בשאלה האם אתה תהיה איש מקצוע מוביל או לא, אך בפועל, הטובים זוכים לעניין רב. התחום הזה נוגע לאינספור תחומים נוספים, כמו פיזיקה, כימיה ועוד. לכן, אם כל הדברים האלה מעניינים אותך ואם ברור לך שאתה רוצה להיות בשדות, לבצע מחקרים ולהכיר את הקרקע כמה שיותר מקרוב, שווה לקחת את האפשרות הזאת בחשבון.

איפה תוכל לעבוד בתור אגרונום?

אם תיכנס לרגע ללינק: rosenberg-agronom.com תוכל ללמוד על איש מקצוע מהתחום הזה שעושה חיל. הוא נותן שירות לאינספור לקוחות, פרטיים וציבוריים, כך שברור שגם אתה, אם תלמד ותרכוש ניסיון, תוכל להגיע רחוק. השאלה הנוספת שהרבה אגרונומים מחפשים לה תשובה, היא האם עדיף להם לעבוד בתור עצמאיים בשטח או לא. כמובן שאין על כך תשובה אחת נכונה. העניין הוא שאנשים שעובדים באופן עצמאי, בין אם מדובר על אדם שהוא אגרונום ובין אם מדובר על אדם שעובד בכל תחום אחר – צריכים גם לנהל עסק. כאשר אנחנו מנהלים עסק אנחנו צריכים להתעסק באינספור עניינים, כולל חשבונות וכולל פרסום. לכן ברור מדוע לא כל האגרונומים בוחרים באפשרות הזאת. בנוסף, ברוב המקרים צריך לצבור ניסיון כדי להתחיל לעבוד בצורה עצמאית. לכן, אם אתה חושב שהתחום הזה הוא הכיוון שמעניין אותך לעסוק בו, כדאי שתתחיל ללמוד כבר ברגעים אלו ממש, כי חבל על כל יום שעובר.

האם עדיף ללמוד בארץ או בחו״ל?

זו עוד שאלה נהדרת שהרבה אנשים מתעניינים לגביה. אם החלטת שאתה רוצה להיות אגרונום, אתה צריך להבין שיש לא מעט נושאים שתצטרך להכיר לעומק. לכן ברור שהלימודים עצמם חשובים מאוד. אומנם זה נכון שיש לא מעט מוסדות לימוד גבוהים בחו״ל שיכולים להציע לנו את הטוב ביותר בתחומים שונים, אך דווקא בתחום הזה, לא בטוח שזו בחירה נכונה. אחרי הכול, העבודה הפיזית תהיה קשורה לתנאים שיש לנו בארץ. לכן חשוב מאוד לבדוק ולהבין איך נראית כאן הקרקע, מה יכול להשפיע עליה ואיזה כוחות פועלים באזור שלנו. כל אלה לא משאירים מקום לספק: אם התחום הזה מעניין אותך, כדאי מאוד שתלמד אותו דווקא בישראל. כך תוכל להיות בטוח שבסופו של דבר, כאשר תתחיל לסלול לעצמך דרך לקריירה מעניינת בתחום הזה, אתה תדע על מה אתה מדבר. מדובר על תחום מרתק ועם אינספור אפשרויות תעסוקה, אז למה אתם עוד מחכה?

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן