כדי שאתר אינטרנט יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל יש צורך בקידום אתרים אורגני. הקידום האורגני מתבצע באופן קבוע ולאורך זמן ממושך עד שאתר מתחיל להיסרק בידי האלגוריתם של גוגל ומתחיל להופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. לפניכם מידע חיוני אודות קידום אתרים בשנת 2022.
רלוונטי לעשות קידום אתרים אורגני בשנת 2022?
יש האומרים שלאחר שורה של עדכונים באלגוריתם של גוגל, קידום אורגני לאתרים כבר איננו רלוונטי. זה הנחה שגויה וההיפך הוא הנכון. קידום אתרים בגולל השתפר מאז העדכונים ועכשיו הסורקים של גוגל מחפשים אחר אתרים בעלי תוכן וערך רלוונטי לגולשים, ולא כמו בעבר, שאתרים שידעו “לתחמן” את הסורקים, זכו להיות מדורגים בצמרת תוצאות החיפוש. קידום אתרים אורגני איכותי צריך לפסק לגולש חוויית משתמש נוחה, יעילה ופשוטה לצד ממשק מהיר ונגיש וכל זה במטרה לספק שירותים, תוכן, מידע ובמילה אחת “תשובה” לשאלה או למונח חיפוש שהגולש באמת צריך.
קידום אורגני לעסק שלכם
כעת האלגוריתם של גוגל עובר עדכונים ואופטימיזציה באופן קבוע כדי לוודא שהאתרים העסקיים באמת מתאימים לשימוש של בני אדם ולא לצורך “סריקה” של גוגל בלבד. מלבד תוכן איכותי, יש מספר פרמטרים ונתונים חשובים מאוד כדי שאתר עסקי יופיע במקומות הנכונים לפי החיפוש של הגולשים ובהתאם למה שהאלגוריתם של גוגל מגדיר ולפי מה הסורקים שלו יודעים לסרוק. חברת קידום אתרים מקצועית יודעת כיצד לבצע את הפעולות הבאות לקידום האתר בצורה יעילה והנכונה ביותר:
- בדיקת קוד – ביצוע סריקה למציאת טעויות בקוד האתר ותיקונה.
- תיאורי מטא – יצירת תיאורי מטא מתאימים ובדיקת בעיות בתיאורים.
- אינדוקס וחסימות – מציאת דפים חסומים באתר לסריקה ואינדוקס.
קידום אתרים והתאמה למובייל
כחלק מהשינויים שעבר האלגוריתם של גוגל, עכשיו, בגלל שרוב החיפושים בגוגל נעשים דרך מכשירים ניידים (טלפונים סלולאריים וטאבלטים) האלגוריתם בדוק גם האם יש התאמה לדפי האתר למכשירי מובייל. כחלק מקידום אתרים אורגני, מקדם ה-SEO צריך לעבור על כל הפונקציות והדפים באתר ולהתאים אותם לשימוש במובייל. כמו כן, גוגל מפרידה בין תוצאות חיפוש שמופיעות במכשירים ניידים לבין אלה שיופיעו באותו החיפוש במחשב. בנוסף לקידום האורגני, התאמת אתר למובייל תאפשר גם בעתיד להפוך אותו לאפליקציה להורדה לנייד.
יצירת תוכן והחלפת קישורים
ביצוע של קידום אתרים אורגני מצריך בין היתר יצירת תכנים איכותיים מכל הסוגים:
- בלוג – פרסום מאמרים וכתבות בנושאים המתאימים לפעילות של העסק.
- תמונות – העלאת תמונות לבלוג. בנוסף נהוג להעלות תמונות מוצרים ושירותים להמחשה.
- סרטוני וידאו – תכנים מצולמים בווידאו נעשו נפוצים מאוד בשנים האחרונות בגלל מחסור בסבלנות לקרוא כתבות ומאמרים, הגולשים מעוניינים בסרטונים מתומצתים.
- תכנים רק איכותיים – ככל שהתכנים איכותיים יותר ותואמים את מה שהגולשים מחפשים בגוגל, כך עולה הסיכוי שהם יקליקו על התוצאה של האתר שלכם ויישארו בו מכיוון ששם הם מצאו את מה שחיפשו. ככל שזה יקרה יותר כך האתר שלכם ידורג גבוה יותר ויותר בתוצאות. בנוסף לכך, כדי שהאתר שלכם יהיה מדורג גבוה, יש צורך בהחלפת קישורים עם אתרים אחרים כדי שתהיה קישוריות מהאתר שלכם לאחרים ולהיפך. זה מסייעה המון בקידום האורגני.
שאלות ותשובות
אפשר לעשות קידום אורגני באמצעות פייסבוק?
כמובן, פייסבוק זו פלטפורמה מעולה להחלפת קישורים לאתר שלכם. לשם כך יש צורך בעמוד פייסבוק עסקי מקודם או פופולארי בעל כמות גדולה של עוקבים.
כמה עולה קידום אתרים אורגני?
זו שאלה פשוטה לתשובה מורכבת. זה כמו לשאול “כמה עולה בית?”. כדי לתמחר קידום אורגני יש לבחון המון משתנים שמשנים את המחיר. באופן כללי, מחיר בסיסי לקידום אתר יכול להתחיל ב-1,500 ₪ לחודש ולחצות בקלות את ה-5,000 ₪ בתשלום החודשי.