שתי פשטידות ירקות מזינות וטעימות

אם שוב נתקעתם בלי רעיון לארוחת הערב, אתם לא לבד. נכון שעם כל תוכניות הבישול והתמונות השוות באינסטגרם, יש ציפייה שכל ארוחה תיראה כמו בפריים-טיים, ושכל מנה טובה חייבת להיות מורכבת. אנחנו רוצים להתנגד, ולהזכיר שאוכל פשוט הוא האוכל הכי טעים שיש! לא צריך להסתבך עם מתכונים של 20 שלבים בשביל להפיק ארוחת ערב קלילה שלא תכביד על הבטן, כזו שכל המשפחה תאהב, שלוקח בדיוק 10 דקות להכין. כל תפריט ארוחת ערב ישמח לכלול בתוכו פשטידות, וכך גם סועדי הבית. דרך אלגנטית להכניס ירקות אל השולחן, ועם הגבינות שנשארו במקרר, לא תישאר פרוסה בתבנית, אז קחו בחשבון להכין מראש כמות כפולה.

מלכת הגינה הירוקה- פשטידת ברוקולי

אם כבר החלטתם על פשטידה לארוחת הערב, אז שתהיה פשטידת ברוקולי. התפרחות הירוקות והקרנצ’יות תמיד נותנות טעם מיוחד וחגיגי, ומוסיפות רעננות למנה הפשוטה הזו, שתוכלו להכין בגרסת הפרווה הקלילה שלה או בגרסה המוקרמת והמענגת שלה. כל מה שצריך הוא תפרחת אחת גדולה של הירוק-ירוק הזה או שתי תפרחות בינונית, ביצים, קמח ושמן. נקודה חשובה: לא משנה אם בחרתם במוצר קפוא או בירק טרי, דאגו לחלוט את הברוקולי בחתיכות בינוניות- לא גדולות מידי, שיקשו על הלעיסה, ולא קטנות מידי, שיתפרקו מהטעם שלהם עד שיגיעו אל הפה.

את הברוקולי המבושל, ערבבו בקערה עם ביצים, גבינות מכל סוג (מה שנשאר במקרר) ומעט קמח ושמן, ולאחר מכן שלחו לאפיה של 30-40 דקות בתנור שחומם מראש ל180 מעלות. אם תרצו לשדרג את המנה לבלי היכר במינימום במאמץ, הוסיפו לתערובת (במקום חלק מהגבינות) רוטב בשמל.

גם כאן המתכון לא מסובך: המיסו יחד חמאה בסיר קטן והוסיפו קמח לכדי רביכה. הוסיפו חלב וכל הדרך לרתיחה המשיכו לערב, רצוי עם מטרפה עד להסמכה. שפכו את שמיכת הבשמל הלבנה על הירוק הרעננן שבקערה, ערבבו, והופ לתנור! אם תרצו ליצור מנה מעט ויתר משביעה תוכלו להוסיף תפוחי אדמה, ואם תרצו לשדך אותו לירק אחר, כדאי שתהיה זו זוגתו משכבר הימים- הכרובית.

שתי תפרחות בשני צבעים, יחד בתבנית עם גבינות עשירות ושמנוניות וכמה תפוחי אדמה: מה נאמר, הריח כבר יביא את האורחים. עוד דרך טובה לגוון את הפשטידה הזו ולהפוך אותה לארוחה של ממש היא להוסיף לה פסטה מבושלת (כמעט רכה לגמרי). הגבינות יאחדו בטעם את הרעננות שבירק ואת הבצקיות של הפסטה, והנה פשטידת ברוקולי שהיא ארוחת ערב שלמה בתבנית אחת.

מלכת השדה הצהובה- פשטידת תירס

פשטידת הגרגירים הזהובים היא מנה אהובה על כל הגילים. קטנים וגדולים אוהבים את הטעם הנוסטלגי של התירס המתוק, עם כמה גבינות שמקרימות כל ביס חמים. היא מתאימה בכל שעה ביום, והיא ארוחה מזינה אך קלילה. קל להכין, טעים לאכול וכיף לנקות אחריה.

היופי בפשטידה הזו, שהיא שמצד אחד יכולות להיות לה אלף גרסאות, ומצד שני, הטעם תמיד מוכר- פשטידת תירס. עם תירס קפוא או משימורים, עם גבינות רכות או קשות, עם תוספות של בצל ותפוחי אדמה או על טהרת הצהוב, כמעט כל שילוב יתאים. הבסיס: קמח, ביצים, שמן, גבינות מכל סוג ותירס על כל צורותיו. אם תרצו לשדרג את המתכון הפשוט הזה בקלות, גרדו קלחי תירס סופר סוויט שהם טריים אל תוך הקערה, ותקבלו פשטידה במתיקות רכה ועם רעננות מיוחדת.

לפשטידה שתוכלו לאכול גם בארוחת הערב וגם יום למחרת בעבודה ובבית הספר, צקו את הבלילה לתבניות קאפקייקס שנוח לארוז ונוח לנשנש גם על הדרך. עוד דרך לגוון את המנה המוכרת היא לטחון את התירס עם מעט חמאה ולהפוך את התערבות האגדית הזו לבסיס של הפשטידה.

אם הפשטידה היא לארוחת מבוגרים (או אם למתבגרים שלכם יש טעם בוגר), תוכלו לצקת זילוף קטנטן של שמן כמהין ובשנייה אחת להעמיק את כל הטעמים במנה ה”ילדותית” הזו. באיזו גרסה שלא תבחרו, נסו לאפות את הפשטידה חצי אפיה, כ20 דקות פחות או יותר ולהוסיף לה במחצית פירורי מוצרלה או גבינה צהובה מעל- חוטי הגבינה המותכת שיימתחו עם כל פרוסה יעשו את יחסי הציבור הטובים ביותר.

עוד תוספת מפתיעה שאפשר לנסות גם עם ילדים, היא לצפות את תבנית הפיירקס המשומנת בפירורי קמח תירס, שמוסיפים חספוס למחית הקטיפתית ועוטפים אותה בקראסט של עצמה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן