בדיקת ראייה – למה זה חשוב?

ניתן לומר באופן חד משמעי שבדיקות ראייה ועיניים נועדו בשביל לאתר סימנים מקדימים או קיימים למחלות כמו גלאוקומה, ולגלות נזקים שונים בעין. התדירות המומלצת לביצוע בדיקות עיניים משתנה לפי שכבות הגיל השונות והמלצות הרופא. תפקידו של האופטומטריסט הוא לבדוק את חדות הראייה ואת המבנה של העין שלכם. המטרה של בדיקות העיניים התקופתיות היא בעצם לאתר סימנים ראשוניים ומוקדמים של מחלות בשכבת הגיל המבוגר. בין המחלות האלה ניתן לציין כמה דוגמאות כמו, מחלת הגלאוקומה שזוהי מחלה אשר יכולה לגרום לעיוורון כתוצאה מהעלייה בלחץ בתוך העין, מחלת הקטרקט שהיא גורמת לעכירות בעדשת העין, ניוון מרכז הראייה ולפעמים גם גידולים שונים בגלגל העין עצמו. אכן מדובר במחלות שיכולות לגרום לעיניים שלכם נזק בלתי הפיך עד למצב אפילו של עיוורון קבוע. ביחד עם זאת, הבדיקות עוזרות מאוד לגלות פגיעות אשר נגרמות לעיניים בגלל סוגי העבודה השונים של המטופלים או בעקבות פעילויות פנאי, כמו, חדירת גופים זרים, חבלות וחשיפה מרובה לקרינת השמש.

ביצוע בדיקות

גם אם אתם בריאים כמו שור, ואין לכם בעיות בראייה, מומלץ מאוד לבצע בדיקת ראייה בתדירויות שונות לפי שכבות הגיל. מגילאי עשרים עד שלושים ותשע מומלץ לבצע בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט מומחה, פעמיים בכל עשור. מגילאי ארבעים עד שישים וארבע, מומלץ לבצע בדיקת עיניים מלאה בדיוק בגיל 40. היא תשמש כבסיס להשוואה בשביל הבדיקות החוזרות שיתבצעו בשנים אחר כך. רופא העיניים יקבע את התדירות של הבדיקות בהתאמה לתוצאות הבדיקה של גיל ארבעים. מגיל שישים וחמש ומעלה מומלץ מאוד לבצע בדיקת עיניים מלאה פעם בשנה או לפחות פעם בשנתיים. בעת הבדיקה רופא העיניים יבדוק את חדות הראייה שלכם וכמו כן גם את המבנה העיני בעזרת מכשור טכנולוגי. הרופא יבדוק את הלחץ שיש בתוך העין וגם את המקטע הקדמי והאחורי של העין שלכם בהתאם, ולשם כך יש להרחיב את האישונים באמצעות טיפות שהרופא ייתן לכם.

הריון ועיניים

ניתן לומר שבמהלך תקופת ההריון הארוכה וההנקה אכן עלולים להיגרם לכן שינויים שונים בעיניים. הבעיות נגרמות עקב שינויים בלחץ הדם של האישה בזמן ההיריון, לחץ בנוזלי הגוף השונים או בגלל שינויים הורמונליים שונים. מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא העיניים שלכן אם שמתם לב לשינויים האלה, חשוב לומר שבמיוחד אם הבעיות האלה גורמים אצלכן לראייה מטושטשת או ליובש מסיבי בעיניים שלכן. ניתן לומר שהריון מלווה לפעמים בלחץ דם גבוה או לעיתים גם בסוכרת. במקרים מיוחדים כאלה ימליץ לכן רופא הנשים בדרך כלל להיבדק אצל האופטומטריסט, גם אם אינכן חשות בסימפטומים כלשהם שדומים למה שכתוב בעיניכן, בשביל לשמור עליכן לעתיד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן