האבולוציה של מכונות קפה ביתיות

מכונות הקפה הראשונות הופיעו כבר לפני כמה מאות שנים, וחלק משיטות חליטת הקפה בהן אנו משתמשים כיום היו בשימוש כבר במאה ה-19. עם זאת, ככל שחלף הזמן, התקדמות הטכנולוגיה שינתה את הדרך שבה מכונות הקפה שלנו פועלות, והעניקה לעולם אפשרויות חדשות לבישול הקפה.

הכנו לכם סקירה קצרה על האבולוציה של מכונת אספרסו ביתית לאורך השנים, כולל הצצה לעבר העתיד של מכונות הקפה.

איך הכל התחיל?

בשנות ה-60 של המאה ה-19, אדם אמריקאי בשם ג’יימס נאסון המציא את פרקולטור הקפה והגיש עליו פטנט. הפטנט שלו משמש עד היום להכנת קפה על כיריים, ולמעשה הניח את היסודות לבישול קפה ביתי.

לקראת סוף אותה מאה, הומצאה מכונת האספרסו, אבל עברו מספר שני עד שהצליחה לצבור פופולריות. זה קרה הרבה בזכות לואיג’י בזרה, מכונאי ממילאנו ששינה את תעשיית הקפה לעד, על ידי רישום פטנט על מספר שיפורים במכונות הקפה.

למעשה, זוהי אחת הסיבות לאהבתם הגדולה של איטלקים לקפה – פשוט נוצרה במדינה מסורת של פיתוחים בתחום. את הפטנטים של בזרה רכש איטלקי אחר, בשם דסידיירו פבוני, והוא המשיך לייצר מכונות קפה באופן מסחרי.

באיטליה גם הומצאה המקינטה, ובשנות ה-50 של המאה ה-20, כבר היו בשווקים בכל העולם מקינטות, מכשירי פרנץ’ פרס וגם, המכונות הראשונות לקפה פילטר.

בערך באותו הזמן, הומצאה מכונת הקפה החשמלית הראשונה שפועלת באמצעות טפטוף. כאן, השתנו לחלוטין חוקי המשחק בעולם הכנת הקפה, שכן העולם לא ממש הביט אחורה לאחר שהחשמל נכנס לתחום.

 בינתיים, גם מכונות האספרסו הראשונות בטכניקת שאיבה הגיעו לשוק, וחיזקו עוד יותר את מעמדן של המכונות הביתיות.

לידתן של הקפסולות

הפיתוח החשוב הבא, היה קפסולות ופודים של קפה. שניהם למעשה די דומים, וקיימים עוד משנות ה-80, אם כי לקח להם זמן רב להפוך לפופולריים כפי שהם היום.

כיום, זו אחת הדרכים הכי פופולריות להכנת קפה בבית, בקלות ובמהירות. יש מגוון רחב מאוד של סוגי קפסולות שונים, אשר מיוצרים על ידי שלל חברות.

העתיד של מכונות הקפה

יש שתי מגמות בולטות כרגע בשוק:

  • ירידה במחירים – בעוד פולי קפה יכולים להיות די יקרים, וזה לא עומד להשתנות כנראה בקרוב, המחירים של מכונות קפה ביתיות נעשים סבירים יותר עם הזמן.
  • טכנולוגיה חכמה – כבר ניתן לרכוש מכונות שעובדות בשילוב עם אפליקציה, כוללת פרופילים למשתמשים שונים ומציעות פונקציות חכמות. עם הזמן, זו צפויה להיות הנורמה. מכונות אספרסו יתחילו להשתלב יותר ויותר עם כלים חכמים אחרים. למעשה, מכונות קפה מסוימות יאפילו נשלטות על ידי Alexa.

אין ספק שהאבולוציה של מכונות הקפה טרם הסתיימה. יצרנים ימשיכו למצוא דרכים לשפר את חוויית הקפה  הביתית שלנו, ולנו כמובן שאין שום סיבות להתלונן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן