העשרת עולמם של ילדים

ילדים

ככל שנשקיע יותר ברמת הידע של הילדים שלנו מגיל צעיר, כך הם יהיו בבגרותם ילדים בעלי רמת אינטליגנציה גבוהה, מצטיינים ואף מחוננים. להורים רבים חשוב להעניק לילדיהם הרבה מאד העשרה ולכן הם רוכשים עבורם צעצועים שונים בגילאים הצעירים ולאורך השנים הראשונות שלהם. הם מסקרנים אותם במשחקים רבים, אשר כל אחד מהם עוסק בתחום אחר. זה מתחיל בגילאים הצעירים במשחקי זיכרון, צורות, צבעים ועוד וממשיך בגילאים הבוגרים יותר למשחקים רבים בנושאים יום יומיים כמו קניות בסופרמרקט, רכישה של מתנות, התנהלות במטבח, כל מה שקשור לביגוד ועוד.

בדרך זו ילדים מקבלים את כל המעטפת של המידע הנחוצה להם, זה לא קורה ביום אחד אלא באופן מדורג ועקבי. עם זאת יש כמה סוגים של משחקים שהם בעלי השפעה רחבה ביותר על הילדים כיוון שהם מרגישים את יכולת הבנייה שלהם ואת העובדה שהם מצליחים ליצור דברים יפהפיים ויצירתיים. זה קורה כאשר הם משחקים במשחק של מגנטים לילדים שבו הם מסוגלים לבצע פעולות כמו דייג באמצעות המגנטים וכך הם מעלים בחכתם דגים. או לחלופין בנייה של פאזל שיש בו חלקים מועטים או כמות גדולה של חלקים. ילדים אוהבים לשבת על הרצפה או על הפרקט ולהצמיד בזה אחר זה כל חלק לחלק הצבעוני המתאים לו וכך הפאזל קורם עור וגידים ואפשר לראות באופן ברור את התמונה כולה, לשמחתם הגדולה של הילדים שנהנים מההצלחה שלהם.

היתרונות של המשחקים עבור ילדים

לכל משחק יש מטרה כמו לדוגמה שיפור של קשר עין יד, שיפור של הפעולות המוטוריות באמצעות אצבעות הידיים, מיומנויות וניסיון בהפעלת פריטים שונים, מודעות מרחבית ועוד. כשהילדים גדלים הם עוברים למשחקים הקשורים לספרות ולאותיות וכך מעמיקים את ההתמצאות שלהם בידע המתמטי, באוצר המילים ובשילוב ביניהם. הלמידה בבית כתוספת ללמידה בבית הספר מקדמת ילדים ומדרבנת באופן תמידי את רמת הסקרנות שלהם בכל תחומי החיים.

כישורי חיים

לכל הנושאים הללו יש חשיבות רבה, אך הדבר החשוב ביותר שיש להקנות לילדים הוא כישורי חיים. מדובר בלימוד המציאות העכשווית ברבדים שונים בחייהם. לכן ההורים יעניקו להם ערכים בסיסיים וילמדו אותם איך להתנהל בסיטואציות שונות בחיים. ההורים מלמדים ילדים את ערכו של הכסף, נושאים הקשורים לשכר שלהם, לבנק, לניהול נכון של התקציב המשפחתי, לרשימת הקניות ולביקור השבועי בסופרמרקט ובחנויות נוספות, כדי לרכוש דברים הביתה. כך הם מקבלים מושג בסיסי שהולך ומתעצם בנושאים כלכליים.

משחקים של כמה משתתפים

אחת ההנאות הגדולות של ילדים היא משחקים שמיועדים לכמה משתתפים, כמו רמי קוב, מונופול על סוגיו השונים ודרגות הקושי שלו, משחקי חשיבה, זיכרון, קטאן ועוד. מכל משחק זה המשתתפים לומדים רבות ובעיקר מבינים שלעיתים מנצחים ולעיתים גם מפסידים וזהו נושא מהותי בהתנהלות החברתית בכל תחום בחיים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן