הדבר הבא: חתימה דיגיטלית על מסמכים

חתימה דיגיטלית היא תכנית מתמטית להדגמת האותנטיות של הודעה או מסמך דיגיטליים. חתימה דיגיטלית תקפה נותנת לנמען סיבה להאמין שההודעה נוצרה על ידי שולח ידוע ושלא שונתה במהלך ההעברה. חתימות דיגיטליות מספקות חלק מהפתרון לבעיית הפצת תוכנה אלקטרונית מבלי להסתמך על אמון במפיץ. אם אליס מפיצה תוכנה לבוב באמצעות המפתח הציבורי והפרטי שלה, בוב יכול לאמת את זהותה של אליס. חתימות דיגיטליות משמשות לרוב כחלופה לחתימות פיזיות לאימות מסמכים בהקשרים משפטיים.

 

מה זה חתימות דיגיטליות?

חתימות דיגיטליות הן סוג של חתימה אלקטרונית המשמשת יחד עם החתימה המסורתית מבוססת דיו. חתימות דיגיטליות מספקות דרך לאמת את זהות החותם ולהבטיח שתוכן המסמך לא השתנה מאז החתימה. ניתן להוסיף חתימה דיגיטלית לכל סוג של קובץ, אך בדרך כלל מיושמת על מסמכים על מנת להפוך אותם לאבטחים יותר. חתימות דיגיטליות נוצרות בדרך כלל באמצעות הצפנת מפתח ציבורי. החותם על מסמך ישתמש במפתח הפרטי שלו כדי להצפין את החתימה הדיגיטלית שלו, ולאחר מכן נשלחת יחד עם המסמך המוצפן ומפוענחת על ידי כל מי שצריך אם יש לו גישה למפתח הציבורי של החותם.

חתימה דיגיטלית היא סוג של חתימה אלקטרונית שניתן להחיל על מסמכים, מיילים וקבצים אחרים. חתימות דיגיטליות משמשות לאימות האותנטיות של מסמך, כמו גם את זהות מחברו. ניתן לאמת חתימות מול מפתח ציבורי המאוחסן במחשב המקלט. לאחר מכן המאמת יכול לקבל הוכחה לכך שההודעה נוצרה על ידי מישהו שהיה לו גישה למפתח הפרטי המאוחסן במחשב שלו. חתימות דיגיטליות משמשות לעתים קרובות בעסקאות מסחר אלקטרוני ולאבטחת נתונים רגישים כמו רשומות פיננסיות או סודות מסחריים.

 

חתימה דיגיטלית על מסמכים

חתימה דיגיטלית על מסמכים היא צורה של חתימה אלקטרונית המצורפת למסמך. הוא משמש לאימות האותנטיות של המסמך ולוודא שלא התעסקו בו לאחר החתימה. ניתן להשתמש בחתימה הדיגיטלית במקום חתימה בכתב יד המבוססת על דיו או כשיטת אימות נוספת למסמך חתום. חתימות דיגיטליות משמשות לעתים קרובות בעסקאות מסחר אלקטרוני, כגון בקניית סחורות או שירות באינטרנט. הם משמשים לעתים קרובות גם לחתימה על עדכוני תוכנה, אשר יותקנו רק אם החתימה הדיגיטלית תואמת את הצפוי של החברה המספקת את העדכון.

חתימה דיגיטלית היא תהליך של שימוש בנתונים אלקטרוניים כדי לחתום על מסמך. יש לזה משקל חוקי כמו חתימות דיו ונייר מסורתיות. חתימה דיגיטלית היא מקבילה אלקטרונית לחתימה בכתב יד שבאמצעותה ניתן לאמת את זהות החותם ולוודא שאף אחד אחר לא חתם במקומו. זה נוצר בדרך כלל על ידי hashing של כמה נתונים ייחודיים על האדם והצפנתם באמצעות המפתח הפרטי שלו (פיסת מידע סודית שרק האדם ידוע). כדי להיות תקפה, החתימה הדיגיטלית חייבת להתייחס למסמך ספציפי ולא ניתן להחיל אותה על נתונים אחרים. חתימות דיגיטליות משמשות לעתים קרובות בעסקאות מסחר אלקטרוני, שם הן עוזרות לספק ביטחון שאתה קונה ממי שאתה חושב שאתה קונה ממנו, ללא צורך להשתמש

חתימות דיגיטליות הן דרך לאמת מסמכים ולוודא שהמסמך הוא מהאדם ששלח אותו. זוהי גם דרך להבטיח שלא בוצע שיבוש במסמך. ניתן להשתמש בחתימה דיגיטלית בשתי דרכים – כחתימה אלקטרונית או כמכשיר אימות. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן