ספוג אקוסטי – כל מה שרציתם לדעת

על מנת לשמוע או לחילופין להקליט מוזיקה בצורה מקצועית, הרי שיש צורך לעשות זאת בתוך חדר אקוסטי שמותאם מבחינת התדרים. לאור העובדה כי בניית אולפן הקלטות מקצועי היא פעולה הכרוכה בהשקעה כספית גבוהה במיוחד הכוללת בתוכה ייעוץ אקוסטי מקצועי, שיפוץ, ועוד מגוון רחב של טכניקות בנייה שונות, ניכר כי לא כל אדם יכול להרשות לעצמו לעשות זאת ולכן, בחלק לא קטן מהמקרים, יהיה ניתן להסתפק בקנייה של ספוגים אקוסטיים שיאפשרו לכם להפוך את החדר שלכם לאולפן ביתי קטן. כמו כן, יחד עם חלוף השנים והתפתחות ענף האקוסטיקה בפרט, הרי שכיום ניתן לפגוש במגוון רחב של ספוגים אקוסטיים שונים הנבדלים אחד מהשני במספר מאפיינים שונים.

יחד עם זאת, ניתן לומר באופן חד משמעי כי תעשיית האולפנים הביתיים הולכת ותופסת תאוצה במהלך השנים האחרונות שכן, ניתן להבחין משנה לשנה בכמות מוזיקאים גדולה יותר, כאלה אשר מחליטים להפוך את אחד החדרים בחלל הבית שלהם לחדר נגינה או לחילופין לחדר הקלטה, בעת בה במרבית המקרים כל אשר אותם אנשים יצטרכו יהיה מחשב איכותי וכרטיס קול טוב.

מהו ספוג אקוסטי?

ספוג אקוסטי הוא למעשה ספוג אשר עשוי מחומר מיוחד שתפקידו העיקרי הינו לבלוע את הסאונד והצלילים השונים ולמעשה לווסת את רמת האיכות של הסאונד באופן כזה שיתאים בעיקר להקלטה מקצועית ומקצועית יותר. כמו כן, חשוב לציין כי ישנם לא מעט סוגים של ספוגים אקוסטיים אשר עשויים מחומרים כאלו ואחרים ומיועדים עבור מטרות שונות שכן, ברוב המוחלט של המקרים, הספוגים האקוסטיים אשר נמכרים בחנויות השונות נחלקים לשני סוגים מרכזיים, כאשר הראשון הינו ספוג ביצים אקוסטי, בעוד שהשני הוא ספוג אקוסטי משולש:

• ספוג ביצים אקוסטי – מדובר למעשה על ספוגים אשר בנויים ביחידות מעוגלות רבות הנמצאות אחת ליד השנייה בצורה כזו המזכירה תבנית ביצים. יתרה מכך, יש לציין כי עוד טרם הגעתם של הספוגים האקוסטיים בעידן המודרני, לא מעט אולפנים מקצועיים נטו לבצע שימוש בתבניות ביצים מהסופר שהיו מודבקות על גבי הקירות שכן, הצורה ההנדסית של אותם ספוגים בולעת את הסאונד בצורה האידיאלית ומשפרת את איכות השמע בצורה משמעותית.

• ספוג אקוסטי משולש – בשונה מספוג ביצים אקוסטי סטנדרטי, ספוג אקוסטי משולש הוא למעשה ספוג שמיועד במרבית המקרים לפינות ולכן גם מעוצבים בצורה של משולש. מדובר למעשה על ספוגים אקוסטיים המותאמים לקליטת התדרים הנמוכים ביותר בחלל ולכן, מכונים גם כ”לוכדי באסים”. מיותר לציין כי ישנו מגוון רחב של סוגים ודגמים נוספים של ספוגים אקוסטים שתוכלו לפגוש בחנויות השונות כדוגמת תמונה אקוסטית, דיפיוזרים, וילון אקוסטי וכן הלאה וכן הלאה.


מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן