איציק חמו מספר על פרויקט הגשמת חלומות של עמותת אלון ואלה

איציק חמו, מתנדב וחבר בוועד המנהל של העמותה אלון ואלה  , מספר כיצד טרגדיה אישית הובילה להקמת עמותה שכולה טוב. העמותה פועלת כדי לקדם עולם של נתינה וקהילתיות. לעמותה פעילות נרחבת ברחבי ישראל, מאספקת מזון לנזקקים, עזרה לדרי רחוב, סיוע לקשישים, קידום נוער בסיכון, חיילים בודדים, ימי התנדבות לחברות וארגונים ואפילו פרויקט הגשמת חלומות.

עם יותר מ-4,000 מתנדבים שכבר הצטרפו לעמותה, אומר איציק חמו , “גילינו את ישראל היפה. אנשים רק מחפשים דרכים להתנדב – ומוכנים להשקיע הרבה מזמנם, מהידע ומהתשוקה שלהם”. כך, בפחות משנתיים של פעילות, כבר הספיקה העמותה לסייע לאלפי נכים, קשישים ובעלי מוגבלויות. המתנדבים חילקו 9,000 סלי מזון, ריהטו ושיפצו יותר מ-1,000 דירות של קשישים, חיילים בודדים ואמהות חד הוריות. כעת הם מרחיבים את המעגל – בהפקת מאות ימי התנדבות עם מגוון ארגונים בחברה הישראלית.

עמותה שנולדה במשרדי חברה קדישא

מהמקום העצוב ביותר בעולם, ומאחת הסיטואציות הקשות ביותר לעיכול – נולדה עמותה שמבקשת להרבות את האור והטוב לכולנו. כשעומר עוזיאל בת ה-14 נפטרה בטרם עת, ניגשו שניים מהחברים הקרובים ביותר של אימה – אלון בריקמן ושלומית הראל-שוורץ – לטפל בסידורי ההלוויה במשרדי החברה קדישא. כשהשניים החלו לשוחח, הם גילו חלום משותף – להקים עמותה למעשים טובים, למען כלל החברה בישראל.

“שני המייסדים ידעו דבר או שניים על אובדן קשה וכואב”, מספר איציק חמו, חבר בוועד המנהל של העמותה. “אביו של אלון נפטר זמן קצר לפני כן, ואילו שלומית איבדה את בתה הבכורה, אלה, ב-2005 – כשזו הייתה תינוקת בת 3 שבועות בלבד. השניים החליטו להקדיש את העמותה לזכרה של עומר עוזיאל – וקראו לה אלון ואלה, שני עצים ארצישראליים מוכרים המעניקים צל ומחסה, ושם שמאזכר גם את אלון עצמו, ואת אלה המנוחה”.

בריקמן והראל-שוורץ הגיעו לעמותה כשהם כבר מנוסים בפעילות למען הציבור. לבריקמן רקורד של 27 שנה בשירות הביטחון, ומאז 2014 הוא מפעיל קבוצות מתנדבים בנושאים שונים. הראל-שוורץ, עורכת דין, היא פעילה חברתית ותיקה שמקדמת שינויי חקיקה בתחום הבריאות. איציק חמו שימש בעבר מנכ”ל חברת פמי, וכיום הוא מתנדב וחבר בוועד המנהל של עמותת אלון ואלה.

למרות הזמן הקצר בו פועלת העמותה – כשנתיים – הצטרפו אליה כבר יותר מ-4,000 מתנדבים. ביניהם, אומר איציק חמו, “ניתן למצוא גם מגוון אנשי מקצוע, כמו למשל פסיכולוגים, עורכי דין, מורים, מאמני כושר, שיפוצניקים ועוד – וכולם תורמים מזמנם ומהידע שלהם, עבור הפעילות שלנו”. כך מתגשם הרעיון העומד בבסיס העמותה – לחבר בין כל מי שרוצה ויכול להתנדב ולהושיט עזרה מכל סוג, לבין אלה הזקוקים לעזרה זו. בימים אלה, אף מנהלת העמותה קמפיין המונים לגיוס של כמיליון שקל, לצורך הרחבת פעילותה.

העמותה מתפרשת על פני תחומי פעילות מגוונים. בין היתר, מסייעת העמותה לשכבות החלשות ביותר באוכלוסייה – כגון דרי רחוב, קשישים וניצולי שואה. עוד פועלת העמותה למען נשים מוכות, נוער בסיכון, חיילים בודדים ועוד. בנוסף, מפעילה העמותה את פרויקט הגשמת חלומות – שעליו נרחיב מיד.

פרויקט הגשמת חלומות: “לראות את האור בעיניים” אומר איציק חמו

אחת הפעילויות של עמותת אלון ואלה היא פרויקט הגשמת חלומות. “אנשים שנמצאים במצוקה בריאותית, כספית או אחרת, מרגישים שהם במרוץ הישרדות. כל הכוחות שלהם מוקדשים להתמודדות עם המחלה, עם העוני, עם הבעיות. הם שמים בצד את החלומות, הרצונות והתקוות שלהם”, אומר איציק חמו. “עם זאת, הניסיון שלנו מלמד שלהגשמת חלומות, גם אם הם נראים קטנים למתבונן מהצד, יש ערך רב.

“חלום שמתגשם הוא נקודת אור בחיים של כולנו, ולא משנה עם מה אנחנו מתמודדים. לכן, אנחנו עוזרים להפוך למציאות שורה ארוכה של חלומות.” בין היתר, העמותה ערכה חגיגת בת מצווה מושקעת ויפה עבור ילדה המתגוררת במקלט לנשים מוכות. במקרה אחר, של נגן גיטרה מוכשר שחלה בסרטן, היא סייעה להפגיש אותו עם המוסיקאי האהוב עליו, כדי שינגנו יחד. זמר אחר הסכים בשמחה לבקשה להיפגש עם חולת סרטן בימיה האחרונים.

“יותר ויותר, אנחנו מגלים במסגרת הפעילות שלנו בעמותה, כי אנשים שמחים להתגייס ולתרום בכל דרך אפשרית. כמעט כל מי שפנינו אליו נרתם בנכונות רבה, במטרה לעזור לנו להעלות חיוך על פניהם של אלה שחיים במציאות קשה. זה מקור של כוח ותקווה, שעוזר להתמודד עם הימים הקשים ביותר”. אומר איציק חמו.

עוד בפעילות העמותה: סלי מזון לנזקקים

בישראל, למרבה הצער, חיים אנשים רבים, ובהם ילדים וקשישים, שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי. “יש אנשים רעבים, ויש אנשים שנאלצים להסתמך על תפריט שמזיק לבריאותם, פשוט כי ידם לא משגת לקנות מזון איכותי וטוב יותר”, אומר חמו. לכן, העמותה לקחה על עצמה כמטרה לספק סלי מזון בהתאמה אישית לכל מי שנזקק לכך.

המתנדבים קונים סלי מזון, לפי הצורך של המשפחה או האדם הנזקק, ודואגים להביא אותם עד לביתם. לא פעם זוהי תחילתה של מערכת יחסים חמה ומיוחדת, בין המתנדבים לבין האנשים שהם פוגשים. הם רואים במתנדבים אוזן קשבת, נפתחים בפניהם, מספרים להם על בעיות נוספות שלהם וזוכים לעזרה נוספת.

בנוסף, יש לנו קבוצת מבשלים, שמכינה מזון עבור מי שמתקשה לבשל עבור עצמו ועבור משפחתו. ויש גם מבצעים מיוחדים – בערבי חג, המתנדבים נערכים לחלק מאות סלי מזון מצפון ועד דרום. “שוק האוכל בדיזנגוף סנטר, עימו פיתחנו שיתוף פעולה, תורם לנו מדי שבוע ארוחות מבושלות רבות.” מספר איציק חמו. “המתנדבים שלנו אוספים אותן מהשוק, ודואגים שיגיעו למשפחות הזקוקות להן באזור המרכז”.

אלון ואלה למען קשישים וניצולי שואה

פעילות מרכזית נוספת של העמותה היא בסיוע לקשישים וניצולי שואה – בביתם, בבתי אבות או במועדוניות. “קשישים רבים חיים לבדם, וסובלים לא רק מעוני וקשיים בריאותיים, אלא גם מבדידות”, מספר איציק חמו. “לכן, רשת המתנדבים שלנו מגיעה אליהם הביתה. הם משוחחים עם הקשישים, שומעים מהם על חייהם, ועוזרים להם להרגיש שהם לא לבד.”

במקרה הצורך, מתנדבי העמותה גם נרתמים לשיפוץ, ניקיון וסידור בתים שכבר לא ראויים למגורים. זאת, בין אם מדובר בביתם של קשישים, נכים, חיילים בודדים, משפחות עניות ועוד. המתנדבים, כולל אנשי מקצוע, צובעים את הבית, מבצעים פעולות שיפוץ אחרות, ודואגים להשיג את הריהוט הדרוש. הכל כדי שאנשים יוכלו להרגיש טוב יותר בביתם שלהם.

אך כאן לא מסתכמת הפעילות. המתנדבים יוצאים לעתים קרובות לרחובות, במטרה לאתר דיירי רחוב, להגיש להם אוכל חם ולסייע להם בדרכים אחרות. משפחות החיות בעוני, נשים חד הוריות ונשים שיצאו ממקלט לאחר שסבלו מאלימות, זוכות גם הן לסיוע. המתנדבים שומעים מהן על הצרכים שלהן, עוזרים במציאת ריהוט, ציוד לימודי ועוד, כדי לעזור להן לחיות בכבוד ובראש מורם.

ולסיום, אומר איציק חמו, “אחת המשימות שלנו היא להעביר את זה הלאה. יש לנו אלפי מתנדבים וזה נהדר, אבל צריך להרחיב את המעגל. לצורך כך, אנחנו מארגנים ימי התנדבות עם חברות וארגונים שונים . אופי ההתנדבות נקבע בהתאם לכישורים ולרצונות של עובדי החברה, וכך הם נהפכים גם כן לשגרירים של עשיית הטוב”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן