אלו הסיבות שיגרמו לכם לתרום

בישראל של שנת 2022 יש המון גופים אשר ניתן לתרום להם ולחזק את החברה בעזרת מעשה אלטרואיסטי זה. החל מאחריות חברתית וחיזוק החולייה החלשה והד לחינוך הדור הבא, הנה כמה סיבות שיגרמו לכם לתרום ברוחב לב.

אחריות חברתית

האחריות החברתית העומדת מאחורי המשפט: “כל ישראל ערבים זה לזה”, מהווה את הבסיס המוסרי לתרומה ומסמלת את הערבות ההדדית הקיימת בין תושבי המדינה. אולם זהו אינו רק עניין תרבותי מקומי, מאחורי כל חברה משגשגת, בודקים את מצב האוכלוסיות החלשות כמדד ליציבות החברה. מסיבה זו, התרומה כשלעצמה מאפשרת לצמצם את הפערים – בדרך חברה בריאה יותר

העלאת התחושה האישית

מבדקים רבים שנעשו בתחום מראים שמי שתורם מזמנו או מכספו לזולת זוכה בתחושת סיפוק שאי אפשר לכמת אותה במספרים. למעשה, למרות מדובר כאמור באקט אלטרואיסטי, זהו מעשה אשר מעניק לכם בחזרה ועשוי להעלות את הערך העצמי שלכם. העובדה שאתם מצליחים לתת לאחרים ולשפר את איכות החיים שלהם, מעניקה גם פרספקטיבה על המצב האמיתי של כל אחד מאיתנו

הכרה במס

בעוד שאנו משלמים מיסים בכל חודש ולא יודעים באופן וודאי לאן יגיע הכסף שלנו, התרומה מאפשרת לנו לדעת בדיוק לאיזה גוף או עמותה הכסף שלנו יגיע. אבל לא זאת בלבד, התרומה הינה מוכרת במס על פי חוק (לגופים אשר מסודרים ורשומים כחוק) ולכן אנו יכולים לדעת שהכסף שלנו עושה הבדל בעולם. התרומה מאפשרת לנו לנווט את המשכורת שלנו לאן שאנו באמת חושבים שצריך באופן ישיר ובלי מתווכים אשר חושבים אחרת.

הבנה שכולנו יכולים להיות בצד הנותן ובצד המקבל

כולנו יודעים שהחיים מזמנים לחלקינו הפתעות נעימות ופחות נעימות או במילים אחרות: גם אם היום אנו יכולים לתת, מחר אולי נזדקק לעזרה וחסד ממקום אחר. לכן חשוב לתת תרומה מהלב ולהבין שגם כאשר אנו נצטרך ביום מן הימים עזרה, אנו נקבל אותה בדיוק כפי שנתנו. על ידי אימוץ ראייה זו והבנה שיש עליות וירידות בחיים, ניתן לעזור לאחרים מבלי לשפוט או לבקר אותם ולהיות שם בשבילם גם אם זה מרחוק.

ציווי דתי

לא חייב לשמור מצוות בכדי להכיר את הציווי הדתי של תרומת המעשר. למעשה על פי היהדות, אנו מצווים להעניק 10 אחוזים מהמשכורת שלנו עבור אילו שלא שפר עליהם גורלם והם זקוקים לעזרה ותמיכה של הקהילה. על ידי תרומה לאחד מהגופים אשר קרובים אל ליבנו, אנו יכולים לתת תרומה מהלב ולדעת שאנו עושים טוב בעולם.

חינוך הדור הבא

אספקט אחרון אשר חשוב למדי בכל תרומה הוא הערך הלימודי שאותה היא מספקת לדור הבא. חשוב ללמד את הילדים והנכדים שלנו שלמרות שכולנו נולדנו שווים, יש כאלו אשר זקוקים לעזרה ועל ידי תרומה אנו עוזרים לאחרים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן