מה הקשר בין לחץ דם לפעילות גופנית?

האם חשבתם פעם מה הקשר בין מדדי לחץ הדם לבין פעילות גופנית? האם יש פעילויות גופניות שיכולות לעזור לשפר את מדדי לחץ הדם? על השאלות האלו נענה במאמר הבא. 

מהו לחץ דם?

כששומעים את זוג המילים לחץ דם, למעשה מתכוונים ללחץ של נוזל הדם על דפנות כלי הדם. לחץ דם נמדד בשני סקאלות הנקראות לחץ סיסטולי ולחץ דיאסטולי. הלחץ הסיסטולי הוא הלחץ שמתרחש כאשר הלב מתכווץ והלחץ הדיאסטולי מתרחש כאשר הלב מרפה. לחץ דם ממוצע ותקין הוא 120/80. יש אנשים שיהיה להם לחץ דם נמוך מזה ויש אנשים שיהיה להם לחץ דם גבוה מזה ואפילו גבוה מאוד. 

לחץ דם גבוה הוא מצב מסוכן שעלול לגרום למוות. הבעיה של כולנו בעניין של לחץ דם, שלרוב אנו לא מרגישים שזה המצב כי תופעות הלוואי אינן ברורות. 

ממה נגרם מצב של לחץ דם?

לחץ על דפנות עורקי הגוף, לא נגרם סתם. אחת הסיבות הנפוצות היא טרשת עורקים. למעשה, מדובר במחלה שגורמת להיצרות של כלי הדם השונים ובמעבר הדם, הלחץ גדל. הסימנים ללחץ דם גבוה עשויים להיות כאבי ראש, בלבול ועוד על מיני תופעות שלרוב לא נשייך אותן ללחץ דם גבוה ולכן זה מאוד מסוכן. לחץ דם עשוי להיגרם גם ממחלות מטבוליות נוספות כמו סוכרת ועודף משקל.

מה הקשר בין לחץ הדם לספורט?

כשאנו עושים ספורט, אנו למעשה ממריצים את הדם. פעולה זו לכשעצמה מעלה את לחץ הדם באופן זמני. אם כן, ניתן להבין כי הקשר בין השניים הוא ישיר, אך לא מביא לירידה בלחץ הדם. מה שכן מביא לירידה בלחץ הדם זו הפעילות הגופנית שמסייעת לנו להיפטר משומנים בדם, סוכרת ועוד כל מיני מחלות מטבוליות שונות הגורמות ללחץ דם גבוה. 

איזה ספורט לעשות ואיך מתמידים?

איזה סוגי ספורט כדאי לכם לעשות. האם פעילות אירובית היא הטובה ביותר למשימה או שדווקא אימוני כוח? אז למעשה, שני הסוגים חשובים ותמיד כדאי לשלב בניהם. 

לגבי נושא ההתמדה, מי שיודע שלא יוכל להתמיד, חשוב שידע כי ניתן לקחת מאמני כושר אישיים שיעזרו לכם בהתחלה להתמיד ויסבירו לכם מה נכון לגוף ולמטרה שלכם. רוב האנשים עם הזמן מתאהבים במסירות בספורט וממשיכים איתו. 

סוגי ספורט מומלצים

  • ספינינג – פעילות אירובית מצוינת שעובדת על כל אזורי הגוף, שורפת קלוריות, מעלה דופק ותורמת מאוד לנושא של לחץ דם גבוה. את הספינינג ניתן לבצע במכון כושר, בחוג ספינינג או בבית אם יש לכם אופניים כאלו. היוטיוב מלא באימונים ביתיים שניתן לבצע. 
  • הליכה – אחת הפעילויות הבריאות שיש. ההליכה טובה מאוד עבור איזון של מדדים בכל קנה מידה. היא אינה הורסת את הברכיים ולכן היא טובה מאוד, הרבה יותר מריצה. 
  • אימונים פונקציונאליים – אימונים פונקציונאליים הם אימונים קצרים הפועלים גם על החלק האירובי וגם על החלק האנאירובי. נהוג לבצע אותם כשעה אחת ובין פעם עד שלוש בשבוע. 
  • קיקבוקסינג – פעילות אירובית נחמדה עם מוסיקה. זו פעילות שמאוד כיף לעשות והיא מתרחשת בדרך כלל בקבוצה מול מאמן כושר. 
  • ריקוד – כל סוג של ריקוד הוא פעילות אירובית מצוינת. ניתן לרקוד לבד בבית, ניתן לרקוד בחוג וניתן לרקוד גם בזומבה ולהוציא המון אנרגיה. 
  • שחיה – אחת מפעילויות הספורט הבריאות ביותר. השחייה טובה מאוד גם כפעילות אירובית וגם כפעילות אנאירובית. בעזרת השחייה אנו עובדים על קבוצות שרירים מגוונות בגוף והיא מעולה להורדת לחץ דם גבוה. 
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן