משמורת ילדים זהו מונח משפטי הבא להגדיר היכן ישהו הילדים כאשר הוריהם מתגרשים. כאשר בני הזוג מתגרשים, הם נפרדים זה מזו, אך אין הם נפרדים מילדיהם. גם במצבים של גירושים כל הורה נחשב לאפוטרופוס החוקי של הילד והוא אחראי לגידולם.

אז מהי משמורת ילדים ומי קובע מי יהיה ההורה המשמורן. כדי לענות על השאלות האלו פנינו אל עו”ד לענייני משפחה אביטל חורף מירושלים. עו”ד אביטל חורף מירושלים צבר ידע וניסיון רב שנים בתחום ענייני משפחה והוא שמח לענות לנו ולתת לנו מידע רב בנושא משמורת ילדים.

שאלה: מהו הסדר משמורת ילדים?

עו”ד לענייני משפחה אביטל חורף עונה: כיום קיימות בעיקר שלוש אופציות באשר למשמרת ילדים, משמרת האב, משמרת האם ומשמורת משותפת. כאשר המשמרת נמסרת לאחד ההורים היא נקראת בשפה המקצועית משמורת יחידנית, כאשר היא ניתנת לשני ההורים יחדיו תוך חלוקת זמנים שווה ביניהם היא נקראת משמורת משותפת.

משמורת יחידנית, ממשיך עו”ד אביטל חורף מירושלים, היא משמורת שניתנת לאחד ההורים. כאשר האב זוכה במשמורת היא נקראת משמורת אב וכאשר האם זוכה בה היא נקראת משמורת אם.

ברוב הפעמים, במיוחד כאשר הילדים קטנים, האם זוכה במשמורת. משמעות הדבר שהילדים גרים בבית שלה באופן קבוע, היא זו הנושאת בעול גידול הילדים והאב מקבל הסדרי ראייה. הסדרי הראייה קובעים מתי האב יוכל להיפגש עם הילדים, כמה פעמים בשבוע, האם הם ילונו בביתו ועוד.

משמרת ילדים משותפת היא כאשר שני ההורים מתחלקים באופן שווה במשמורת על הילדים והילדים מתגוררים לסירוגין פעם אצל האב ופעם אצל האם מתוך חלוקת זמנים שווה. משמורת משותפת היא משמורת שבה שני ההורים נושאים בעול גידול הילדים בדרך שווה. יש לציין, מדגיש עו”ד אביטל חורף מירושלים, כי יותר ויותר הורים מעדיפים משמורת משותפת כדי להיות מעורבים בגידול הילדים וגם בית המשפט רואה בהסדר זה הסדר מומלץ.

שאלה: לפי מה נקבעת משמורת הילדים?

עו”ד לענייני משפחה אביטל חורף משיב: יש שני דרכים לקביעת המשמורת, קביעה לפי הסכם וקביעה לפי פסק דין.

קביעה לפי הסכם היא כאשר ההורים קובעים ביניהם מתוך הסכמה מי יקבל את המשמורת על הילדים ומה יהיו הזכויות והחובות של ההורה שאינו מחזיק במשמורת. את ההסכם יש לאשר בבית המשפט או בבית הדין כדי שהוא יקבל תוקף של פסק דין. חשוב לציין כי רק אם השופט ישתכנע שההסכם עולה בקנה אחד עם טובת הילדים הוא יאשר את ההסכם.

קביעה לפי פסק דין מתקיימת כאשר ההורים אינם מצליחים להגיע להסדר ביניהם באשר למשמורת הילדים ואין ברירה אלא להגיש תביעה לבית המשפט כדי שהוא יחליט למי תינתן המשמורת.  במקרים אלו בית המשפט יחליט לפי מה שנראה לו כטובת הילד, אם כי חשוב לציין כי כאשר הילדים מתחת לגיל שש, באופן טבעי בית המשפט ייטה לפסוק משמורת לאם.

במקרים שבהם אין לאם מסוגלות הורית לגדל את הילדים, בית המשפט ישלח עובדת סוציאלית שתגיש סקירה משפטית שתסייע לבית המשפט לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן