כך תשמרו על אורח חיים בריא

הבריאות של גופנו ונפשנו היא המפתח לקיום חיים טובים, איכותיים ופעילים. החיים בעידן המודרני יכולים לגרום לפחות מדי פעילות גופנית מכפי שהגוף צריך. אנו משתמשים במעליות, נוסעים ברכב ממקום למקום, וגם התזונה פחות טבעית ויותר מתועשת. כדי שנשמור על הבריאות שלנו יש צורך לבצע פעילות גופנית, לישון שינה איכותית ומספקת ולצרוך תזונה מאוזנת. אומנם אלו סיסמאות ידועות ולא קל לתרגם אותן לעשייה ממשית, אך חשוב לזכור שלא מדובר על אימוני טריאתלון או הכנה למרוצים, צריך להתחיל מהצעד הראשון ובעיקר להחליט לעשות שינוי.

כמו כל מהפך, מתחילים בהדרגה, משנים סדרי בראשית לאורך זמן ומפתחים מודעות. אם אתם יכולים להכניס גם בני משפחה נוספים לתהליך, זה יעזור לכם וכמובן יגרום גם להם להתמיד.

משנים הרגלים

כל שינוי מכיל צדדים רבים ולכל אדם יש את הצרכים שלו, ההרגלים שלו וחשוב להתחשב בהם כדי שאפשר יהיה לשמור על כך לאורך זמן. תוכלו להתחיל בסוג המוצרים שאתם קונים במרכול – פחות מזון מעובד ויותר פירות וירקות. גלו מתכונים חדשים, צפו בסרטונים על הכנת מאכלים בריאים ושלבו אותם בתזונה המשפחתית. אם יש ארוחה משפחתית גדולה, ארוחה עם חברים או יציאה למסעדה, הרשו לעצמכם ליהנות מהאוכל אבל בלי לאבד שליטה. החיים מלאי פעילויות, בילויים ואירועים שכוללים אכילה בחיים של כולנו, וזה יהיה תמיד חלק מהצורך להשתדל.

תפיסת המסוגלות היא חלק מהותי מהיכולת להצליח לבצע שינויים בחיים. תאמינו שאתם יכולים, תאהבו את עצמכם ולפעמים גם תסלחו לעצמכם כשדברים מעט משתבשים. תנערו את האבק, והמשיכו מהמקום שבו הפסקתם במלוא המרץ והנחישות.

אוכלים בריא

המזון שלנו הוא הדבר שמניע את גופנו, נותן לנו אנרגיה ובריאות. אם נספק לגוף מזון אנרגטי, טבעי, בריא ובמידה, המשקל שלנו יהיה נכון, נהיה פחות עייפים, יותר רעננים ובריאים יותר. בדיוק כמו ברכב. תחנת דלק היא המקום שבו הרכב שלנו צובר את כוחו. אם נמלא דלק בסוג הלא נכון עבור רכבנו, הוא לא יתפקד. אפילו שם תוכלו למצוא מבצעים על סוגי מזונות וכריכים בריאים. תנו לעצמכם יום אחד, רצוי בסוף שבוע, שבו אתם מרשים לעצמכם ליהנות ולאכול מעט גם מה שנחשב פחות מומלץ. הנוסחה להצלחה של אורח חיים בריא איננה הימנעות לגמרי, שהרי זה לא יחזיק לאורך זמן, אלא שילוב של מה שאתם אוהבים בתפריט במידה ובאחריות. אורח חיים בריא הוא לא תקופה קצרה של מאמץ שמסתיימת, מדובר באימוץ של תזונה בריאה לתקופה ארוכה כדי שתהיה לכך השפעה על הגוף ובעיקר על הנפש. אפשר לפנות לדיאטנית כדי שתתאים לכם תפריט מאוזן שיכלול את מה שאתם אוהבים עם דגש על המטרה המיועדת בצורה הדרגתית. אם אכילה נכונה תהפוך להרגל, אתם כבר בדרך הנכונה.

מתחילים לזוז

להתחיל לבצע פעילות גופנית אינו דבר פשוט ויכול להרתיע מי שלא חובב של התחום ולא עשה זאת מאז ימי בית הספר. כדאי לקבוע כמה ימים בשבוע שבהם תבצעו הליכה מאומצת, אפשר עם חבר או חברה, עם הילדים שלכם או אפילו עם כלב המשפחה. אם קשה לכם להתחייב ולעמוד בהחלטה בעצמכם, נסו להצטרף לקבוצת הליכה או ריצה למתחילים, כך תהיה לכם מחויבות ותוכנית מסודרת. החליטו על פעילות בשעות שאתם יודעים שתוכלו לעמוד בהן, בבוקר או בערב, כך שלא יהיה תירוץ של לוח זמנים צפוף, אם כי לפעמים זה אכן קורה. אם מוזיקה עושה לכם טוב, קחו איתכם אוזניות וצאו להליכה או לריצה קלה, כך תיהנו מהתהליך ותחזרו עם מצב רוח מרומם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן