איך מטפלים בפשפש המיטה

פשפשי מיטה הם חרק שחי לצד בני אדם עוד בימים שבהם אבות אבותינו חיו במערות. העובדה שגם הדורות הקודמים סבלו מעקיצות פשפשים מן הסתם לא מנחמת אף אדם שהתעורר בבוקר וגילה שבלילה פשפש שתה ממנו דם – ולכן כדאי להבין איך נפטרים מפשפש המיטה, ובמהירות רבה ככל האפשר.

בדיקה יסודית ומקיפה

השלב הראשון של הטיפול בפשפשי המיטה הוא בדיקה יסודית ומקיפה בכל רחבי הבית. הסיבה לכך היא שגם אם ראיתם במו עיניכם פשפש או אפילו מספר פשפשים, יש סיכוי לא מבוטל שזהו רק חלק קטן מהמושבה. בנוסף, הם אמנם נקראים ‘פשפשי מיטה’, אבל הם לא מגבילים את עצמם לרהיט זה. למרות המידות הזעירות שלהם – אורכו של פשפש בוגר הוא כ-5 מ”מ בסך הכל – הם יכולים לעבור מרחק גדול למדי בדרך לארוחה שלהם, כלומר אתם. בהתאם תיתכן נוכחות של פשפשים בכל רחבי חדר השינה וגם בחדרים אחרים. לנוכח כושר הריבוי הגבוה של חרק זה, כל פשפש שלא יחוסל עלול להוות התחלה של מושבה חדשה – סיבה טובה נוספת לסריקה מעמיקה.

שאיבה עוצמתית

השלב הבא של הדברת פשפש המיטה הוא שאיבה. השאיבה היא בעוצמה רבה, בכל המקומות שבהם התגלו פשפשים ושניתן להגיע אליהם עם שואב. בסיום השאיבה המדבירים ירוקנו את השואב עם מקסימום תשומת לב, כדי למנוע מצב שבו פשפשים חוזרים לבית אחרי שכבר נשאבו.

קיטור חם

במקומות שבהם השואב אינו אפקטיבי, ולמעשה גם במקומות אחרים בבית, ייעשה שימוש גם בקיטור. בפרט חשוב לעבור על המזרון ביסודיות. הטמפרטורה הגבוהה מצליחה להמיס את הדבק שמחבר את ביצי הפשפשים, ולכן פעולה זו אפקטיבית מאוד. באופן כללי כדאי לדעת שהפשפשים יכולים להתחבא בקפלי וילונות, בריפודים של רהיטים, בחריצים זעירים בקיר ואפילו בשקעי חשמל (וכמובן במסגרת המיטה ומתחת למזרן) – ולכן הצורך לשלב שאיבה, קיטור וגם ריסוס.

ריסוס

הדברה נגד פשפש המיטה כוללת גם ריסוס – אבל בזהירות רבה. בפרט נמנעים מדבירים מקצועיים מלרסס קרוב מדי המיטה, כך שלא יידבקו אליה כימיקלים שעלולים להיות בעייתיים. חומרי ההדברה מתאפיינים ברעילות נמוכה, אבל גם כך הם יעילים. יש שני סוגים של חומרים וחשוב להשתמש בשניהם – חומר אחד מחסל פשפשי מיטה בוגרים, וחומר שני הוא מעכב גדילה, כך שגם אם יש ביצים שחמקו מהקיטור והשאיבה הן לא יתפתחו לכדי חרק.

כביסה בטמפרטורה גבוהה

בחלק מהמקרים תתבקשו לכבס בגדים ומצעים, ואולי גם וילונות – הכל בהתאם לתוצאות הסריקה. הכביסה חייבת להתבצע בטמפרטורה גבוהה – 60-70 מעלות – כדי להבטיח את הכחדת הפשפשים והביצים. פעולה נוספת היא אחסון פריטים מהסוג הנ”ל בשקיות אטומות לקראת ההדברה.

ברוב המקרים הטיפול היסודי הנ”ל פותר את הבעיה. במידת הצורך המדביר יחזור אליכם כעבור כשבועיים לוודא שאכן אין יותר פשפשי מיטה או ביצים, ואם נותרו שרידים הוא יחסל גם אותם.

המאמר באדיבות חברת סטופ פשפש – מומחים לטיפול בפשפש המיטה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן