איך להדביר קן צרעות בלי לקבל עקיצה

הצרעות הן בעלי חיים קדמוניים במיוחד. למעשה מהצרעה התפתחו גם הדבורה, וליתר דיוק אלפי סוגי דבורים, וגם הנמלים השונות. הצרעות, כדאי לדעת, מספקות תועלת למין האנושי: הצרעה הגרמנית והצרעה המזרחית שחיות בישראל ניזונות בין השאר מחרקים, ובפרט מכאלה שמהווים מזיקים לחקלאות. מצד שני העוקץ של הצרעה מכיל ארס, ועקיצה של צרעה היא חוויה כואבת במיוחד. כשלוקחים בחשבון את העובדה שבניגוד לדבורה, צרעה לא מתה אחרי שהיא עוקצת, קן צרעות עלול להיות מקום מסוכן מאוד לבני אדם. איך נזהרים ונפטרים מהמפגע? מיישמים את ההמלצות בעמוד זה:

לשמור מרחק – ולהזמין איש מקצוע מנוסה

הדבר החשוב ביותר להבין הוא שטיפול בקן צרעות מחייב ציוד מגן מיוחד וניסיון רב. כל ניסיון לטפל בבעיה בלי הבקיאות והמיומנות עלול להיגמר בעקיצות רבות וכואבות. עוד מידע רלוונטי לגבי צרעות הוא שהן לא תוקפניות. רק צרעה שמרגישה מאוימת תנסה לעקוץ בן אדם, כדי להתגונן כמובן, ולכן ההמלצה השנייה שכדאי ליישם היא פשוט לשמור מרחק עד להגעת מדביר צרעות מקצועי. אם לא תתקרבו אל הצרעות, הסיכון לעקיצה כואבת יורד פלאים ולמעשה אפסי.

חיסול מוחלט של כל הצרעות

למרות שצרעה כאמור לא תעקוץ מיוזמתה בן אדם, אי אפשר לחיות עם קן של צרעות בתוך הבית וגם לא בסמוך לו. גם קן צרעות במוסד ציבורי או בעסק מהווה מפגע, וכדי לפתור את הבעיה באופן מלא יתבצע חיסול מוחלט של כל הצרעות. במהלך שעות היום חלק מהצרעות נמצאות ב”עבודה”, כלומר מתעופפות ומחפשות צוף ומזונות אחרים. בערב כל הצרעות חוזרות אל הקן, ולכן זהו הזמן האידיאלי עבור מדבירים לפעול. לאחר שכל הצרעות מתות, אפשר לפנות את הקן עצמו בלי חשש.

התאמה מדויקת של שיטת ההדברה למאפיינים הספציפיים של מיקום הקן

דגש חשוב נוסף לגבי הדברת צרעות באופן אפקטיבי ובטוח הוא לבחור את שיטת הפעולה הנכונה. אופציה אחת היא איבוק – היתרונות של שיטה זו הם האפשרות לבצע את ההדברה מרחוק, באמצעות מוט מיוחד (כמו מוט סלפי), והיכולת לכסות שטח גדול יחסית – למשל עליית גג.

עוד אופציה היא ריסוס – של נוזל או קצף. שיטה זו מתאימה להדברה ממוקדת, למשל כשקן הצרעות נמצא בתוך מזגן. שיטה שלישית היא בשר מורעל. כשמיקום הקן לא ידוע, אבל יש צרעות באזור, המדביר יפזר פיתיונות מורעלים עם בשר. צרעה היא קרניבורית ולכן תיקח את הבשר אל הקן – ובסופו של דבר כל הצרעות יאכלו את המזון המורעל וימותו.

מניעת חזרת המפגע

הדברת קן צרעות באופן מקצועי ומבלי להיעקץ פותרת את הבעיה הנוכחית – אבל לא מונעת הגעת צרעות חדשות. על-מנת להבטיח פתרון ארוך טווח מדביר מקצועי יזהה את נקודת התורפה שאפשרה לצרעות להקים קן אצלכם בבית או בעסק, וימליץ על דרכים לסכל כניסה מחודשת, כלומר על איטום נכון יותר.

המאמר באדיבות חברת SOS צרעות

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן