הערכת שווי לצרכי מס

כאשר מדובר בהערכת שווי לצרכי מס חשוב לדעת כי מסמכים אלו עלולים להיות רגישים מאוד, ודורשים לא רק הערכת מדויקת אלא גם הכוונה של איש מקצוע(לרבות ביצוע חישוב המס על ידי רואה חשבון מנוסה) בכדי לקבל את החישוב המדויק. חישובים לא מדויקים עלולים לגרור תשלומי מס מיותרים, תשלומי פיגורים ועוד מגוון רחב של חישובי מס אשר עלולים להכפיל את עלות החישוב הסופי או המדויק. כך או כך הערכת שווי לצרכי מס מתקיימת בין אם לאחר שנת המס ובין אם בחישוב מקדים, אשר במרבית המקרים יוכל להקל במידה מה בתשלום המס המתוכנן לאורך השנה.

הערכת שווי לצרכי מס-הזמן הכי מתאים?

פעולות של הערכת שווי לצרכי מס מתבצעת דרך מגוון צרכים שונים פיננסיים שונים, החל ממכירה של נכסים, מיזוג בין חברות ועד לסיכום של שנת מס הנוכחית. כאשר מדובר לשם דוגמא במכירה של נכס ישנם מאפייני מס שונים שיש לקחת בחשבון, הראשון הוא כמובן מס שבח אשר אמור לחשב בתוכו את הסכום העולה משווי מכירה של הנכס. עם זאת חישוב זה כולל בתוכו לא מעט נקודות מס שונות,  המעניקות ”קיזוז” בין המס המוטל על כל מכירה כמו שיפוץ או שינוי תוכנית בניין עיר, יכולים להעניק קיזוז יחסי של מס זה. חשוב לדעת כי מס זה מחושב בזמן המכירה של הנכס ביום מכירת הנכס, בהתחלה של שימוש הנכס או ביום קבלת היתרי הבנייה.

הערכת שווי לצרכי מס-מקרים נוספים ודרכי הערכה

מלבד הערכת שווי לצרכי מס במקרים של מכירת נכס נדל”ני, הערכות מס נעשות גם עבור סקירה של חברות לצורך סיכום שנת המס או בעסקאות שונות, שבסמוך אליהן חשוב להכיר את עלויות המס המשתנות לאורך שנת המס הוחלפת. כך או כך הערכות אלו עלולות לכלול פרמטרים רבים, כמו במקרה של איזון משאבים בהליך גירושין בו אחד מבני הזוג הינו בעלים של חברה ורוכש במעמד הגירושין לשם המחשה את חלקו של בן הזוג השני. חשוב לדעת כי מקרים כאלו דורשים לא מעט ידע החל מהכרה בפסיקות שונות ועד אל שומות המס וסוגים שונים של הקלות מס.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן