איך להרחיק יונים במינימום תקציב

יונים הן אמנם סמל לשלום ולזוגיות יציבה, אבל בפועל הן מהוות מטרד של ממש. הן רעשניות, כולל בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, הן משאירות אחריהן לכלוכים, כולל כאלה שקשה לנקות, והן עלולות להעביר חיידקים ו-וירוסים שגורמים למחלות. אין כמובן טעם לפגוע ביונים אבל כן רצוי להרחיק אותן מהבית, המשרד או המפעל – ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לעשות זאת עם הוצאה כספית מינימלית.

רשת נגד יונים

פתרון אפשרי אחד שמבטיח הרחקת יונים לצמיתות הוא רשת. היתרון העיקרי של פתרון זה הוא האפקטיביות הגבוהה מאוד שלו: היונים, כולל אלה הקטנות, לא יכולות לעבור דרך רשת, ולכן החלל שמוגן ע “י הרשת יישאר נקי וללא לשלשת יונים מזיקה. כמו כן אין כמובן סכנה להופעת קן יונים – מחזה שובה לב בטבע אבל לא כזה שמתאים לבית או לעסק.

יחד עם זאת לרשת נגד יונים יש גם חסרונות. החיסרון העיקרי הוא בפן האסתטי – הרשת חוסמת את הנוף, ולכן לא מתאימה למשל למרפסת שמש שבה רוצים ליהנות מזרימת אוויר וממרחב פתוח. להגנה על מסתור כביסה הרשת כן מתאימה מאוד, וגם בפתחי אוורור במפעלים נהוג להשתמש בפתרון זה (ובפרט ברשת עשויה פלדה שלא מתרגשת מטמפרטורות גבוהות).

דוקרנים נגד יונים

פתרון פרקטי נוסף שהעלות שלו לא יקרה הוא דוקרנים. הרעיון פשוט: כשמניחים דוקרנים במקום שעליו נוהגות היונים לעמוד, הן לא יכולות כמובן לנחות שם – ולכן מחפשות מקום אחר. בפרט מתאים פתרון זה למעקות, אדני חלונות, גדרות ועוד.

בהקשר של המחיר חשוב לציין שיש שני סוגים של דוקרנים – מפלסטיק ומחרסינה. אלה העשויים פלסטיק זולים מאוד, אבל העמידות שלהם נמוכה יחסית, ולכן במבחן העלות תועלת האופציה הכדאית ביותר היא דוקרני חרסינה שימלאו את ייעודם במשך שנים רבות. בחירה חשובה נוספת היא של צורת הדוקרנים – הצורות הנפוצות הן כמו האות N, האות W והאות Z. לכל צורה של דוקרנים צפיפות אחרת, והבחירה ביניהם היא בהתאם לרוחב המקום שעליו פורסים את הדוקרנים. גם פתרון זה מבטיח גירוש יונים עם 100% הצלחה, ולטווח ארוך.

פתרונות אפשריים נוספים

שני הפתרונות הנ”ל הם הנפוצים ביותר. יחד עם זאת כדאי להכיר עוד מספר אופציות להרחקת היונים: דרך אחת היא חוט רטט, שגורם לרעד בכל פעם שיונה מנסה לעמוד עליו, ולכן, עקב אי הנוחות, היא תתעופף למקום אחר. דרך אחרת היא פס הלם שסוגר מעגל חשמלי אם יונים נעמדות עליו. במצב זה היונה מרגישה זרם חשמלי קל שלא פוגע בה אבל מבהיר לה שכדאי לה לחפש כתובת אחרת לעמידה או קינון.

על-מנת להבטיח את הפתרון הנכון ביותר לטווח ארוך, בהתאמה מלאה למאפייני המקום שמגיעות אליו יונים וגם למסגרת התקציב, כדאי לפנות לעזרת אנשי מקצוע מנוסים. חברת הרחקת יונים תדע להמליץ למשל על הרשת הטובה ביותר, וגם להתקין אותה באופן מקצועי כך שתמלא את ייעודה במשך שנים רבות. באופן דומה מומחים להרחקת יונים יודעים לבחור את סוג הדוקרנים האופטימלי, או כל פתרון נכון אחר.

המאמר באדיבות חברת סטופ יונים: https://www.stopyonim.co.il/

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן